Gå til innhold

Hei hei - ny her :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært innom sidene en stund nå, men har ikke skrevet tidligere.

Vi har forsøkt å bli gravid i to år nå og samboeren min har få svømmere.

jeg skal ringe inn menstruasjonen til Haukeland i januar og starte på spraying da.

Jeg kjenner at jeg ikke kvir neg noe særlig til selve uthentingen og innsettingen, men er veldig bekymret for spraying og sprøyter!! Er så redd for hvordan kroppen min kommer til å reagere på alle hormonene.

Håper at dere som allerede har startet prosessen kan fortelle meg litt om dette og eventuelt komme med gode råd for hvordan man kan komme seg gjennom dette uten de altfor store "nedturene"

Veldig kjekt med et fora som dette, der man kan dele erfaringer. Var et steg for meg å skrive denne første mailen og håper jeg etterhvert kan bidra med erfaringer jeg gjør meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen! Jeg har akkurat gått igjennom første runde med nedregulering, oppregulering og egguttak. Nå ble det ikke innsetting pga at egget ikke delte seg, men hormonene har jeg prøvd! Jeg slapp veldig billig unna, synes jeg. Ikke særlige plager. Kun første uken med spraying kjente jeg at jeg ble litt mer irritabel og at jeg hadde hetetokter. Men dette gikk faktisk over. Sprøytene merket jeg ikke noe av. Alt det som er ramset opp som mulige bivirkninger rammet ikke meg! Tror de fleste synes dette går helt ok.

Når det gjelder egguttaket så gruet jeg meg veldig på forhånd. Skalv da jeg la meg ned på benken, men så snart jeg hadde lagt meg ned sprøytet de inn bedøvelse og beroligende og det hjalp veldig. Merket så og si ingenting. Kommer ikke til å grue meg til neste forsøk. Nå vet jeg hva som venter meg over nyttår!

Lykke til til deg. Jeg tror dette går veldig bra!

Skrevet

Hei måneskinnsjenta

Tusen takk for svar. Kjenner at det er godt å høre at opplevelsene omkring alle hormonene gikk fint :-) Det er jammen endel vi skal gjennom - og mange ulike stadier som skal klaffe for at vi skal få ønskebarnet.

Da vi var til samtale på Haukeland henviste de til gode resultater - så det er bare til å holde motet oppe, og tenke positivt er mottoet mitt, men noen ganger kommer det stunder der jeg rett og slett bare opplever maktesløshet!!

Hadde du opplæring på sprøyter, eller klarte du det greit uten?

Lykke til på nyåret :-)

Skrevet

Hei og velkommen hit!!

Måtte oppholdet ditt hos oss bli kort, men fruktbart!!

Masse lykke til !!!!

Skrevet

Du har heldigvis alderen på din side (om du er født i 76 jfr ditt nick), selv om jeg ikke vet hva som er din/deres porblematikk! :)

Vi var til forsamtale på Riksen i Juni. Da forklarte sykepleieren oss hvordan man skulle spraye og hvordan man skulle dosere Puregon-pennen og stikke. Dette husket jeg ikke mye av da vi ble innkalt til oppstart i månedsskiftet sept/okt. Jeg leste derfor brosjyrene som var vedlagt spray og stikker. Ikke noe problem! Litt skjelven første gangen jeg skulle stikke, men det var bare første gange. Tynn nål. Kjenner veldig lite.

Ser veldig frem til å begynne igjen. Lenge å vente!

Skrevet

Hei! Velkommen hit! :D Veldig kjekt med dette forumet ja! Her e det masse hyggelige folk, som man får masse god hjelp fra. :D

Jeg holder nå forresten på med mitt 1 forsøk. E på min 6. sprøytedag i dag. Det har egentlig gått veldig fint så langt. Merket litt bivirkninger fra sprayen, som hodepine og tretthet, men merker ingenting av sprøytene. Og litt humørsvingninger har jeg nok også....men det går stort sett greit....:) Det å sette første sprøyten var det værste. Stod og nølte en del før jeg tok motet til meg....:D Men etter det gikk det helt greit.

Masse lykke til til deg!

Skrevet

Hei og velkommen hit!

Her er det fint å være, med masse flotte jenter som støtter og er flinke til å dele opplevelser.

Jeg gruet meg noe helt sinnsykt til å spraye - var livredd for at jeg skulle bli helt rar av alle bivirkningene, og at jeg skulle bli skikkelig dårlig. Men - det har jo gått kjempefint! Jeg er nå på dag 7 med spray, og har svært lite bivirkninger (håpre bare det forsetter sånn).

Så jeg tror det som er verst med disse forsøkene er ventingen og frykten i forkant, alt det som er så ukjent for oss. Fantasien vår er ofte verre enn virkeligheten!

Lykke lykke til med behandlingen, håper det gir fruktbare resultater for oss alle!!

Masse klemmer fra

Skrevet

Hei.

Jeg er også ny på disse sidene.

Jeg er nå på forsøk nr. 2, satte inn 2 egg torsdag 9.

Jeg gruet meg lenge før første forsøk til å sette sprøyter på meg selv, jeg er nemlig livredd for alt av stikk og sprøyter. Skulle få ei venninne av meg til å sette sprøytene siden hun var sykepleier. Hun klarte og overtale meg til å sette selv, og det er jeg glad for nå. Det var en utrolig lettelse å klare det.

Har ikke hatt noe særlig bivirkninger av spray og sprøyter.

Jeg synes ventingen fra egginnsetting til test er det værste, det er en utrolig lang ventetid (14dager).

Helt enig med deg at det er godt å ha noen og dele erfaringer med.

Du får ha masse lykke til.

Klem fra

Skrevet

Hei hei!

Jeg er "ny-gammel" på disse sidene. For to år siden gjennomgikk jeg et icsi-forsøk, som resulterte i sønnen min:-) Jeg tror jeg slapp veldig billig fra alle hormonene. Det verste,syns jeg, var all ventingen, spenningen og nervene. Tida gikk så altfor sakte. Sprøytene gikk over all forventning. Utrolig hva man gjør bare man må:-) Og da jeg testet positivt følte jeg at alt var verdt det, og nå virker det nesten som om jeg har glemt prosessen. Tror jeg har fortrengt det.... ;-)

I neste uke skal jeg på sykehuset igjen. Da regner jeg med at det blir sendt en søknad til Haukeland. Spent på hvor lang tid det tar....

Lykke til!!!

Klem fra meg:-)

Skrevet

Hei du:)

Jeg er og ny her. Veldig kjekt dette!!!Masse nyttig å lese og mange å dele erfaringer med!

Skal bjynne på spray denne uka;på lørdag, gleder meg til å komme i gang:)

Klem

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldingen - kjenner allerede at jeg ikke gruer meg så mye :-)

Synes også ventingen er det verste - vil bare komme igang!!!!

De sa på Haukeland at jeg kunne komme opp første sprøytedag for å få opplæring , så får bare vurdere det.

Skrevet

Velkommen til oss :)

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver! Jeg var veldig redd for hele prossesen.

Drøyde søknaden om ivf i det uendelige pga frykt. Når den endelig ble sendt føltes det veldig godt.

Når jeg startet på hormonene fryktet jeg det verste. Jeg reagerte dårlig på andre forsøk av stimuleringer (pergo) og regnet med at dette ble mye hardere.

Den første uka var jeg litt plaget av sprayen. Ikke vondt, bare ubehagelig!

Svært få av alle skrekkhistoriene som hadde lagret seg på minnet viste seg å stemme.

Hvordan vi kan unngå alle de grusomme nedturene har jeg enda ikke skjønt!

Gi meg gjerne et hint når du oppdager det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...