Gå til innhold

noen andre som har barn som ikke vil spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir så frustrert, beibis her vil ikke spise mat! Fullamma til 6 mnd og begynte da med risgrøt. Men han vil ikke ha! Har siden forsøkt med de deiligste fruktpureer, grønnsaksmos og hirsegrøt, men neida.. Lar han tulle og spise selv, men ingenting funker. Ikke legger han på seg heller for tiden.

Noen flere som har det slik eller som har tips? Hvor mye legger deres beibiser på seg for tiden da?

Huff og huff, er så lei av å være bekymra for minsten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, jeg vet akkurat hvor frustrerende det er! Tassen min ville heller ikke spise. Ville bare ha pupp, kanskje smake en skje, men likte ingenting bortsett fra banan. Husker jeg så et program om amming og en mor ammet sin 8 år gml datter, jeg fikk helt hetta...

Uansett, det går bra! Nå er gutten min 9mnd og har endelig skjønt at mat er bra! Vi begynte bare å prøve med mat flere ganger om dagen (først tre, så fire måltider), stressa ikke hvis han ikke ville ha, men prøvde å lirke i ham en skje eller to. Noen ganger kom han på gli (særlig hvis han var litt trøtt. Men ikke overtrøtt.) og da stappa vi i ham. Og plutselig spiser han!

Skrevet

Jeg begynnte litt tidlig med grøt(5 mnd.) Den første mnd. skjønnte han ikke helt hvordan han skulle spise. Tungen kom ut hele tiden. Men nå spiser han godt. Jeg begynnte tidlig med skive og det falt i smak.

Fra han var 6-7 mnd. hadde han lagt på seg ca.500 g.

Men med eldste jenten min stresset jeg veldig med å få i henne mat. Hun var så småspist. Men det er hun ennå.

Kansje han bare trenger litt tid med tilvenning av mat?

Tror det viktigste er at du prøver å slappe av og ha et koselig måltid(lettere sagt enn gjort).

Lykke til

Skrevet

her fullammes det enda.. 10 mnd. Går fortsatt ikke inn mer en et par ts med enten grøt, middag ell fruktmos. Men min går bra opp på min melk da.

Skrevet

Vi sleit her og...hun gikk lite opp i vekt, nekta mat (bortsett fra pupp) med var blid og fornøyd, så bekymra blei jeg ikke.

Når hun var 7 mnd endelig skjedde det noe stort, hun spiste!!!!! Og siden har hun ikke slutta...hihi, værste matvraket i by'n.

Lykke til, det går til slutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...