Gå til innhold

Et lite innlegg om tannhelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere med ett til toåringer! Det er flott å amme, men av og til har jeg følelsen av at vi bare får høre om de udelt positive effektene. jenta mi har nå et begynnende hull i tennene. Tannlegen mener det skyldes amming.

Les og ta stilling selv!

http://www.odont.uio.no/studier/semesterboker/Felles/prosjektoppgaver/prosjekt/barnekaries.pdf

Sjekk side 5!

Hilsen fra en mamma som har ammet lenge, og nå har ei lita jente med kariesbelegg på den ene tanna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskeli og gjøre både tenner og små mager til lags.

La dem i alle fall ikke skylle munnen med vann etter tannpussen for da rekker ikke fluoren og virke.

Skrevet

Hei! Mannen min er tannlege, og jeg ammet jenta mi til hun ble 15 mnd gml. Ingenting er i veien for amming hvis man er forsiktig med tannhygienen. Det som er farlig med amming er mest bundet til nattamming hvor man ikke har mulighet til å pusse/skylle tennene etter måltidet.

Her pratiserer vi med tannpussing om morgen og kveld, helt siden snuppa fikk sine første tennene i 4 mnds alder... Og absolutt ingen mat/drikke, bortsett fra vann, etter kveldspussing. Snuppa har nå fått nesten alle tennene unntatt de siste fire toårsjekselene. Og ingen karies foreløpig ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...