Gå til innhold

Ikke et mål i seg selv å fullamme så lenge som mulig over 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært så imponert over de som fullammer lenge over 6 mnd. Etterhvert har jeg skjønt at mange tror at det er fantastisk. Men det anbefales å bruke fast føde ved 6 mnd for å unngå underernæring da morsmelk ikke gir næring nok til alle barn. Men noen har jo kjempemugger med feit melk.

Ingen kritikk til de som fullammer til 12 mnd altså. Jeg skjønte dette bare og senket dermed skuldrene og kravene til meg selv. Skal selvsagt amme så lenge som mulig i tillegg til grøt etter 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å fullamme til 12 måneder er jo IKKE anbefalt! da vil jo barnet mangle mange andre næringskilder og næringsstoffer. har egentlig aldri hørt at noen ammet så lenge uten å gi annen mat, der morsmelk blir et supplement..

Skrevet

Jo, der har vært et par-tre stykker her inne (eller på ammedebatten) som har fullammet til 8,9,10, 11 og/eller 12 mnd. Ihvertfall en som fullammet til 12mnd. Må ha hatt enorme pupper.Det jubles der alltid for, og jeg har ikke alltid skjønt hvorfor.

Nei nå har jeg brukt 1 time på nett igjen. På tide å gjøre noe fornuftig. Går ikke på barselgruppe (pga manglende tilbud), så et sted må jeg få tufolde meg.

Skrevet

Går det an å fullamme til 12 mnd? Aldri hørt om noen som har gjort.. Synes det går helt greit å amme, men å fullamme så lenge har ikke falt meg inn engang..

Skrevet

Kjenner ei som fullamma til ungen var nesten 9 måneder, men det var rett og slett fordi ungen nekta å ta fast føde før det (bare litt fruktmos av og til). Det har vel vanligvis vært grunnen hos de jeg har sett som har fullamma lenger enn 6 måneder. Og man trenger ikke ha kjempemugger for å ha mye melk ;-)

Skrevet

det anbefales at man gjerne fullammer utover 6 mnd-alder ved høy risiko for allergi. Så lenge jern-verdiene følges opp hos barnet har jeg aldri hørt at det skulle være noe problem.

Barnet mitt vil ikke spise fast føde, så det gir liksom ikke de helt store valgene... Om man venter til 6 mnd før introduksjon av fast føde er ikke det så uvanlig at de ikke vil smake mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...