Gjest Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 ......så på tv'en her for et par mnd siden at man frarådet foreldre å reise til østen (deriblandt Thailand) med små barn/babyer. Husker ikke helt hvorfor. Vi hadde tenkt å reise ca tre uker i januar og da er snuppa litt over 4 mnd. Er det uforsvarlig? Vi vil så gjerne kose oss i sola og Thailand høres så deilig ut! Nå passer det jo så bra mtp permisjon etc...
Gjest Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Vet heller ikke hvorfor. Men må bare nevne at det er sinnsykt varmt i Thailand på den tiden og veldig fuktig (jeg sleit veldig når vi var der i jula for 2 år siden). Hvor har dere planer om å reise da ? Syns ikke det er uforsvarlig. Men bare huske på varmen ol : )
Gjest Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Har ingen erfaring med det selv,aldri vært der. Det var vel frarådet fordi om det skulle være noe med barnet der nede var visst helsevesenet der ikke mye å skryte av,spesiellt ang.små barn.Fikk det bare med meg for det var en veninne som snakket om å dra men som ombestemte seg.
Tigergutt Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Heisan! Vi drar også til Thailand i januar med baby. Hun vil da være 9 måneder. Vi har vært i Thailand mange år på rad, men aldri hatt med baby. Programmet du henviser til på tv handlet om barns imunforsvar. Imunforsvaret til babyer er ikke fult utviklet, og de vil derfor være mer utsatt for smitte enn voksne mennesker. Jeg har hatt flere innlegg her inne om baby i Thailand, og legger med en link til en flott hjemme side. Sjekk denne, her får du masse tips. http://www.barnithailand.piczo.com/?cr=4&rfm=y
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Snakk med legen din. Vi voksne må vel ha ekstra vaksiner når vi drar til Asia. Det måtte jeg ha da jeg dro til Taiwan. Kanskje disse vaksinene ikke passer inn i vaksinasjonsprogrammet til babyen? Så små barn tåler heller ikke så mye dersom de skulle få for mye av veldig fremmed bakterieflora. Men man har jo de som drar på jordomseiling med små små. Jeg hadde ikke dratt, men venta til barnet ble større. Har hatt mange reiseplaner, men heller kommet frem til at jeg skal tenke på hva barnet mitt vil ha best av. Har droppet en rekke Paris-turer og en London tur, men tør ta en Sveits tur. Tenk på den lange flyturen til Thailand da. Siden du spurte. Men lykke til. Kos dere om dere drar.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Ikke anbefalt, sikkert pga bakterier og sånn også. Jeg ville ikke gjort det. Stakkars små i den varmen sier nå jeg. Lillegutt vår var fryktelig utilpass i sommer, når det var så varmt her. Og det er jo verre der.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 Hei! Jeg hat vært i Thailand mange ganget etttersom min sønn er halvt thai (pappa`n til Lukas er thai) før vi fikk barn "bodde" vi nesten der:O) Vi har vært i Thailand en gang etter Lukas ble født,han var da 10 mnd. Har ikke hørt om at man ikke skal ta med babyer dit,men hvis det skulle være noe så må det jo være varmen. Babyen din vil være 4 mnd da dere drar,en fin alder for da trenger du ikke tenke på å drasse med deg mat og grøt enda:O) Det du må huske på er å lære babyen å drikke vann,ha på solhatt også kommer dette til å gå supert! Tror ikke det er ett land i verden som er bedre å dra til med små barn! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå