Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gjennom 2 ivf, første ble ikke gravid. 2 forsøket ble avbrutt p.g.a at jeg ikke hadde produsert nok eggposer, kun en stor rund en. Fikk beskjed at e skulle få mensen etter en liten stund.

Fikk mensen, men vil ikke kalle d det.. . Bare lyst utflod, og kanskje 1 ts blod på en periode på 3 dager. Jeg tok en test ett par dager etter (en sånn billigtest), negativ.

Jaja, tenkte jeg.. Men, har følt meg så rar de siste halvannen uke. . Brystene er ikke ømme eller noe, men på en måte blitt litt.. hmm. . feitere, er d rett ord? ;-)

(første test, 3 uker siden). Kjøpte CB- og det var faktisk antydninger til en strek! Men, tenkte å ta en ny test igjen imorgen tidlig, men kan en ta blodprøve hos legen? Får man vite resultatet med en gang da?

Uff. . Vil ikke håpe for masse heller. ..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Dette var jo spennende.Det hørs jo ut som du er gravid,så lenge du så en antydning til strek.Du kan ta blodprøve hos legen,og det kan hende du får svar samme dag eller dagen etter.Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Spennende!

Men du får dessverre ikke svar på blodprøve med en gang. Den må sendes til et laboratorium og analyseres der, så det kan ta opp til en uke å få svar.

Drar du til et sykehus som har laboratorium før kl. 9 kan du få svar samme dag (sånn er det i hvert fall på Riksen).

Lykke til!

:-)

Skrevet

Takker for svar!! Men, HVIS jeg er gravid, er da fosteret skadet p.g.a hormon-sprøytene jeg har tatt? Uff.. Alle tanker virrer rundt i hodet mitt nå. . Og jeg som var ute på lørdag!!!

Skrevet

Nei, på noen steder får du svar med en gang. Trenger ikke å vente en uke. Kommer an på hvor du bor og hva slags utstyr de har på lab-en hos legene.

Skrevet

På omnia-klinikke sine hjemmesider står det at man ikke skal bekymre seg for om man blir gravid naturlig. De sier at hormonene ikke skader fosteret. Pakningsvedlegget fra legemiddelprodusenten sier derimot at man måvære forsiktig, men det er bare fordi de garderer seg. Kan ikke teste ut dette på gravide. Uetisk.

Skrevet

Hei igjen- takker for svar :Dere er så gode!!! ;)

Tok ny test idag på morgenen, var svakere enn igår. . Fikk time hos legen kvart over tolv idag, hvor jeg måtte ta ny test. Den viste ikke så masse, men, tok blodprøve også (hcg)-

Uff, , Er egentlig bare kanskje litt skuffet nå da. . Kommer nok til å være negativ den også.. Kjenner murringer på kvelden (rare lyder også fra magen)- Og ømme pupper. Måtte til og med legge meg nedpå ikveld, og sove. Ikke normalt meg. . !!! Men, har ei venninne som lenge strevde med å få positiv test, men hun var gravid. Og en på jobben, hun hadde 3 negative tester, samt hos legen. Men på blodprøven så var hung gravid.. Trenger litt trøst jeg nå da. . .:)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Oiiiii, så spennende da!

Skjønner godt at det er nærvepirrende. Når får du svar på blodprøven da?

Sist jeg var gravid hadde jeg mens en gang først og når den ikke dukket opp neste måned tok jeg en billigtest som viste en svaaak strek. Tok en CB dagen etter som var soleklar positiv, men da var jeg faktisk rundt 8-9 uker på vei....

Skal krysse fingrer for deg XXXXXXXXX

Klæm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...