plutseligbolle Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 I natt sov jeg ca 2 1/2 time....Jeg fikk ikke lagt meg før halv tolv, sovna tolv og våkna klokka to. Så fikk jeg aldeles ikke sove igjen, leste ut en hel bok uten at det hjalp. Sto opp klokka fire og spiste en brødskive, for jeg var sulten, og så leste jeg enda mer. Gikk og la meg halv seks igjen, og fikk sove bittelitt før vekkerklokka ringte klokka seks. Litt av en begynnelse på en anstrengede arbeidsdag! Det gikk bra på jobben, men jeg føler meg litt utslitt for å si det sånn. Vanligvis er det ikke fullt så ekstremt, men det hender ganske ofte at jeg våkner i firetida og ikke får sove igjen før seks. Jeg begynner å tenke på alle mulige ting som blir større enn de er om dagen. Det hjelper noen ganger å lese, men slett ikke alltid. Før jeg ble gravid tok jeg Valerina natt i perioder med søvnløshet, og det hjalp, men jeg tror ikke jeg kan ta det nå. Er det noen som har erfaring og evt tips?
plutseligbolle Skrevet 13. november 2006 Forfatter #2 Skrevet 13. november 2006 dytte, er jeg den eneste????
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Jeg har også litt problemer med å sove innimellom. Særlig dersom jeg må opp på do i løpet av natta. Det beste trikset mitt er å stå opp å gjøre noe fornuftig når jeg ikke får sove, ikke lese bok eller noe annet "avslappende". Jeg føler meg også trøttere dersom jeg sovner igjen og bare får en liten stund med søvn før vekkeklokka ringer. Derfor lar jeg heller være å sove igjen, og holder meg våken til jeg skal på jobb (jeg står opp 6 vanligvis, så det er kanskje lettere for meg sånn?). Da blir det vanligvis enten en ettermiddagslur eller en tidlig kveld dagen etter.
¤mamma¤ Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Jeg sliter veldig mye med søvnproblemer, og har gjort det de siste tre årene. I perioder over 2-3 måneder kan jeg sove ca.3 timer i døgnet i gjennomsnitt. Dette er forferdelig slitsomt, og jeg har i perioder tatt innsovingstabletter. Det gjør at jeg kommer inn i søvnrytmen igjen. MEN- når vi nå er gravide, er det dessverre ikke noen hokus pokus løsning på dette. Jeg prøver alle mulige ting, og det jeg gjør nå er at jeg legger meg igjen etter ca. en halv time. Sitter altså ikke oppe i tre timer, men bare en kort periode...det virker litt, men jeg er like desperat som deg:( Lykke til!
plutseligbolle Skrevet 13. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2006 på en måte fint å vite at man ikke er alene:)
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 For å si det sånn.. jeg kan ikke huske sist jeg sov en natt gjennom.. sover vel gj.snitt 3-4 timer om natta..! va ikke sånn før jeg ble gravid, men nå er alt snudd..! Er gått tom for ting å gjøre nå, så har vel bare innfunnet meg med at det blir meget lenge til jeg får sove gjennom ei natt igjen..
2 barnsmor 81 Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 jeg og...skikkelig søvnproblemer, og det sliter meg fullstendig ut. Våkner vanligvis et par ganger pr. natt for jeg må på do, da får jeg bare ikke sove igjen...noen kvelder får jeg ikke sove for jeg ligger å tenker på alt mulig. Mannen min må sove på et annet rom, fordi jeg våkner hvis han snorker og får ikke sove igjen. Hatt søvnproblemene siden jeg fikk førstemann for 2,5 år siden. Har for det meste brukt alergitabletter for å sovne inn, da man kan bli avhengig av innsovningstabletter og andre sovemedissiner, pluss at man kan bli litt søvnig morgenen etter. De gamle allergitablettene som har vært på markedet i mange tiår, har vært testet opp og ned og i mente, de er de eneste man kan få for allergien når man er gravid og ammer.....grunnen til at de ikke er like gode som de nye..er at de har en bivirkning....man blir kjempetrøtt av dem....derfor anbefaler mange leger dem som en mildere form for sovetabletter....Dere burde snakke med legen ang merke osv..funker ihvertfall greit for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå