Gå til innhold

sjekka om jeg har sv.kløe i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

de sjekka hvite og røde blodceller. hvorfor det? hva sjekker de med de, om jeg har nok? hva om jeg ikke har nok:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg tok de prøvene på fredag.. Men jeg kan ikke svare deg på spørsmålet, har ikke tenkt på det egentlig.. ;c)

Skrevet

Har man ikke svangerskapskløe hvis det klør? Jeg klør noe sinnsykt på puppene og har tenkt at det er svangerskapskløe. Det er vel ikke noe å gjøre med det? Smører meg med div oljer og kremer og føler at det hjelper litt.

Skrevet

Om det er svangerskapskløe kan det være farlig for babyen.. Derfor sjekker man det med blodprøver for og se om det har noe med leverfunksjonen (som jeg forstod det) og gjøre. Tror man får noen medisiner om man har det. Jeg klødde over hele kroppen + jeg begynte og klø inni den ene hånda forrige uke.. Og da SKAL man kontakte legen.. Det er viktig og informere lege/jordmor om man klør mye ;c)

Skrevet

kløe trenger ikke være sv.kløe.

Skrevet

oi...nå skremte du meg LilleFrø*18.03.07*..

har klødd mye på beina og puppene men trodde ikke svangerskapskløe kom før i slutten av svangerskapet..derfor har jeg ikke tenkt så mye over det å glemt å spørre legen eller JM om dette..

Skrevet

Oi, men ikke bare om man klør på puppene? Synes det er mange her inne som sier at de klør der? Har ikke hørt noe om at det er noe å gå til legen for? Kanskje det ikke er svangerskapskløe, bare sånn fordi puppene forandrer seg?

Skrevet

Mente ikke og skremme dere!! ;c)

Svangerskapskløe kan komme når som helst i svangerskapet, men mest vanlig i 3.trimester..

Tror ikke det er farlig og klø litt nei, men like greit og si i fra til lege/jordmor..

Men bare vær obs på kløe i hender og under føtter;c)

Skrevet

Kløe på magen og puppene er helt vanlig. Klør man i håndflatene og under føttene, og blir gul i tryne kan det være farlig. Kan være for høye leververdier, som kan være vel så farlig for deg selv som for babyen, trodde egentlig bare det var farlig for deg, men da også indirekte for baby fordi din egen helse står på spill. Kan og være blodforgiftning. Står om dette inne på siden her, under svangerskapskløe. Har selv klødd enormt, men har avtatt noe heldigvis. Tror det skal en del til før det er farlig. Vanlig å klø under svangerskapet, iallefall det jeg har hørt. Men jeg er absolutt ingen lege. Kan jo være greit å høre med lege/jordmor. jeg skal selv gjøre det på neste kontroll som er til uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...