Gå til innhold

Simo kombi vs emmaljunga city cross?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bestemt meg for simo kombi vogn, men så ble jeg tipsa om city cross, etter å ha sett litt på den må jeg si at den lava vekta hørest veldig positivt ut, men da blir det jo en duo vogn.... ble plutselig så usikker!

jeg vil gjerne høre positive og negative erfaringer med begge vognene...

på forhånd, takk for gode svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kjære deg, det er da verdens enkleste valg!!!!!!!! Jeg har hatt begge, og jeg har for den saks skyld hatt ca 6 andre vogner også, og jeg er IKKE i tvil- CITY CROSS!

Simo kombi var jeg veldig misfornøyd med, ikke noe særlig god plass i bagen som de skryter på seg, og helt elendig som sportsvogn.

City cross er jo så lett og fin, den er helt suveren å trille, den har god og lang plass i sportsdelen, sittedel som kan brukes begge veier og den er så enkel og fin.

Disse to vognene kan ikke sammenliknes egentlig spør du meg da... Som du skjønner er jeg helt overbevist om at Emmaljunga er best! Det tok to unger og 8 vogner for at jeg skulle ende opp der, hehe....

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg, og var helt bestemt på Simo kombi. Var oppe i butikken for å prøve den litt ekstra en dag jeg kjeda meg, og ble egentlig litt irritert over slerkinga i styret når jeg skulle svinge med den. Noe som føltes mye verre når den i tillegg var så tung. Siden jeg hadde så god tid begynte jeg like så godt å prøve alle de aller fineste vognene som stod på rekka der, da utseende på vogna betyr mye for meg når vi først legger litt penger i det. Og City Cross'en var så utrooolig fin der den stod, slik som Simo'n oxo er :o) Liten og søt. I tillegg var styret så fast og godt, den var en drøm å svinge med, vekta var så lett på den!!! Så jeg er heller ikke i tvil nå - jeg som hadde veid MYE opp og ned, og hadde endt på Simo kombien første OG siste gang - har nå bestemt meg for å kjøpe City Cross'en. Og jeg er uendelig glad for at jeg fant den før jeg kjøpte Simo'n, for det hadde jeg da angret meg grønn på.

Skrevet

Disse vognene er helt ulike ja...City Crosse'en er en liten nett DUOvogn for bybruk-tar liten plass, lett å trille, og ikke minst veier minimalt (en av markedets letteste). Simo kombi er en traust,tung, stor, romslig vogn. .Ønsker du en LETTvekter for bybruk (men som også har gode hjul for allslags terreng) velger du City Cross. Men, alt kommer jo an på dine behov. Simos kombi kan vel mer sammenlignes med Edge modellen til Emmaljunga ??? Selv om CC'en er lett og nett er Citybagen til 73 cm lang, så barnet har god plass selv om det ikke er en "panservognmodell"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...