Gå til innhold

For trett til trening...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i min 12 uke, men helt siden jeg ble gravid har jeg vært veldi trøtt og har ikke orket å trene. Jeg er veldig glad i å trene, så jeg lurte på om det er vanlig å ta treningsfri så lenge? Tvang meg selv til å ta en rolig treningsøkt i går, men senere på kvelden ble jeg kvalm, og dagen etterpå var jeg også mye kvalmere enn vanlig. Noen som kan noe om dette? Og vet om det er normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! I begynnelsen av svangerskapet holder kroppen din på å stille seg inn i riktig modus, den bruker voldsomme mengder energi for å sette igang de riktige hormonene osv, derfor blir mange både trøtte og kvalme. Jeg tror du skal lytte til kroppen din, det er veldig viktig gjennom hele graviditeten, og ikke minst rett før og gjennom fødselen. Sov hvis du er trøtt. Jeg tror du ble kvalmere enn vanlig fordi du presset kroppen din til noe den egentlig ikke ville, derfor sier den enda kraftigere fra dagen etter. Det er ikke noe galt i å ta en pause fra treningen. Det er nok helt vanlig. Du kan jo prøve andre treningsformer, hva med å bare gå en tur? Svømme? Yoga? (Yoga kan forresten hjelpe mot svangerskapskvalme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...