Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Hei! Kan noen svare meg på om det er helt greit å kjøre fly i graviditeten? Er nå i uke 34. Mener jeg har hørt at det ikke skal være så bra? og eventuellt hvorfor? noen som har hørt noe om det?
trinen123 Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Det kan være farligt om morkaken siddet foran...det ikke helt hvorfor. I de fleste flyselskaper har du ikke lov at fly uten legeerklering de sidste 4 uker innen termin. Det er heller ikke så veldigt bra om du skal fly veldigt langt pga blodprop i benene, da blodgennemstrømningen er dårligere, når du er gravid. Håber det hjalp lidt, skal selv fly hjem fra Danmark ca 1 måned før termin (etter jul)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Takk for svar trinen123:) Min morkake sitter forran den gitt.. var tenkt en tur til Stavanger for å besøke min søster nå som jeg er sykemeldt.. men søren heller, d får heller hun komme hit:) Lykke til med flyreisen hjem til Danmark:) Hilsen HI
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Tror og det har noe å gjøre med at ingen vil at fødselen skal starte i flyet. Så om du skulle flydd måtte legen ha skrevet at det ikke var noen fare for at fødselen skulle begynne i reisens tidsrom... tenkte å besøke søstera mi der jeg og,men ingen fly på meg. Er veldig ubehagelig med alt trykket. Og tog tar så fordømt lang tid
rødhette* Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Det er vel bare de siste 3-4 ukene før fødsel man ikke får fly. Varierer litt fra selskap til selskap. Ta kontakt med det aktuelle flyselskapet, og evt. legen hvis du lurer på om det er noen medisinsk grunn i forb. med din graviditet som gjør at du ikke kan reise.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 hei:) jeg skal selv fly når jeg er i uke 33 og fly hjem igjen når jeg er i uke 35,fikk bare beskjed om og ta med lege erklering..at alle må det fra di er i 7 mnd.. jeg skal fly 5 og en halv time da men det er visst viktig og bevege seg masse og ta med sånne strømpe greier får og motvirke blodpropp..
selma07 og engel Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Min morkake ligger foran, ikke bak.. Har aldri hørt at det skal ha betydning for flyreiser. Har vært ute å flydd flere ganger i svangerskapet, og skal hjem tel Tromsø igjen før jul. Kan ikke dra hjem til jul, for da vil ikke flyselskapene ta meg med ned til Oslo igjen siden det etter jul er mindre enn 4 uker før termin. Man får fly med de fleste selskaper frem til uke 36 i svangerskapet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå