Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er ettermiddagen hos dere andre? Tenker da særlig på dere som har barna i barnehage/dagmamma. Når dere da kommer hjem, leker barna med andre barn? Ser de TV? Er dere mye ute? Nå på denne årstiden blir det jo fort mørkt og ettermiddagen går fort.

Er nysgjerrig på hvordan andre gjør det: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke enda 2 år da, men......

Min gutt liker å være litt alene etter barnehagen. Derfor får han noe godt å spise/drikke og sitter å ser tv i ca.15min. Han koser seg med smokk og bamsen under et teppe.

Vi har foreløpig bare 1 barn så sønnen min må nesten underholde seg selv, mens mamma lager middag. Han er ikke flink til å leke alene, men tegner gjerne ved kjøkkenbordet. Noen dager er han spinn vill, og da prøver jeg og leke med ham (middagen utsettes). Når pappaen kommer hjem blir det mye tull og lek:)

Vi går vel bare å suller til leggetid. Bader noen ganger...

På denne årstiden går vi sjelden ut, og besøk får vi mest av i helgene.

Skrevet

Jentungen (26 mndr) er ute to puljer i barnehagen, så når vi kommer hjem er vi bare inne nå på vinteren.

(om sommeren tar vi av og til med mat og går i parken og spiser der etter barnehagen hvis det er varmt og fint)

Hun er matt og sliten etter mye støy og ståk og lek, og liker stilleleker da - det aller beste er å få sitte og se å en film og slappe av i sofaen, mens jeg lager middag og pusler litt rundt.

Så spiser vi sammen og ser barneTV og går på badet ca 18.30.

(Bader ca 2 ganger i uken - da går vi på badet FØR middag, ellers blir det for sent -bruker gjerne 45 min i badekaret)

Leser en bok eller to, og plopp i seng ca 19.15.

Vi har også sjelden besøk på hverdager, så det blir samme rutine hver kveld.

Skrevet

Poden/jeg kommer hjem fra barnehage/jobb litt over halv 5, og da spiser vi med en gang vi kommer hjem (evt innom butikken og handler på veien). Deretter tar vi en tur ut, leker litt med klosser, rydder litt e.l. - ikke egentlig noe spesiell rutine på hva vi gjør den lille timen før barne-tv (og ikke gjør vi nødvendigvis noe sammen heller alltid - iblant leker han litt for seg selv mens jeg gjør husarbeide eller snakker i tlf'en e.l.)

Iblant går vi bare innom hjemme og smører et par skiver som vi tar i hånda, slik at vi kan være ute litt før det blir altfor mørkt - det gjorde vi f.eks. idag.

Så ser han barne-tv mens han spiser kveldsmat. Etter kveldsstellet leser vi litt i ei bok sammen på sofa'n, før det er leggetid ca kl 19.00..

Poden er forøvrig 2,5 år (29 mnd) gammel... :o)

Skrevet

Jeg/vi/pappan henter barna i barnehagen (2 og 5 år), så drar vi hjem...

Begynner med middagen umiddelbart, da leker barna sammen eller hver for seg. Er de ekstra urolige får junior på 5 år lov å slappe av med en dvd e.l. Vesla på 2 år er ikke interessert i tv/dvd, men derimot å være med på å lage mat og dekke bord er helt topp!!! :-)

Etter middagen prøver vi foreldre (iallefall en av oss) å gjøre noe sammen med barna; spill, lego, leke gjemsel, bygge hytte e.l. frem til barnetv. Det kan også vesla til nød klare å følge med på.

Etter barnetv er det på badet -kveldstell, så kveldsmat og kl. 19:30 er det sengetid.

Med andre ord, i ukedagene er vi lite sammen med andre barn på kveldstid. Det er forebeholdt helgene her i nabolaget på vinterstid. Ser sjelden noen andre ute her på ettermiddagene. Vi har hatt en efta ute hvor vi lagde snømann, men etter kort tid ville unga innat!

Jeg trener og junior på 5 år liker å være med på trening -å være på barnepassen og leke med de andre. Men vesla orker ikke det -hun blir bare survete og lei hvis hun blir med dit etter barnehagen.

Skrevet

Min gutt går i barnehage og er 2 år og 2 mnd. De er veldig mye ute i barnehagen, så vi er sjelden ute om ettermiddagen, hvis det ikke er strålende vær (bor i Bergen, så det er jo ikke så ofte, akkurat), ihvertfall nå om høsten.

Etter barnehagen leker vi litt, han hjelper til med å lage middag, leker litt med storesøstrene (de hopper forresten ofte på trampoline i hagen, så sant det ikke er for vått), ser på barne-tv eller dvd, bader, legger seg.

Noen ettermiddager er han med hvis jeg følger storesøstrene på akriviteter o.lign.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...