Gå til innhold

Etter fødselen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Har begynt å tenke litt på hvordan ting blir etter fødselen. Lurer litt på hvordan det bli "der nede" og hvor lang tid det tar før det blir som før igjen...(vil jeg være hoven, sår, o.s.v..)

...Har også hørt at man blør veldig lenge etterpå?! Hvordan blør?! Mensen blør?? Eller stoOore mengder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en venninne som ikke fikk mensen før 6 mnd etter fødselen...

hun var heller ikke noe særlig sår eller noe slikt..

men det er vel ganske indeviduelt :).

Skrevet

Jenta mi rakk å bli 7mnd gammel før jeg fikk mensen!!! Det satte jeg pris på..

Jeg ble klippet under fødsel, så jeg hadde sting som tok noen få uker på å forsvinne. Og jeg var hoven og sånt i en liten uke etter fødsel.. Ømhet/sårhet var verst bare i 2 dager etter fødsel. Da var det litt ubehagelig å sitte..

Jeg er spent på hvordan det blir denne gangen.. Og det blir forskjell hvis jeg ikke må klippes osv..

Skrevet

Jeg syns etterbyrdstiden var pyton. Mest fordi jeg ikke var forberedt på den. Blødde masse med en gang og blødde ganske mye i tre-fire dager. Det avtok etterhvert og ble borte i løpet av ei uke. Etter det tok det 6 mnd før mensen kom tilbake. Jeg var sår en god stund og skjønner godt hvorfor en ikke skal ha sex de første 6 ukene etter fødsel. Jeg hadde ikke vært i stand til det. Jeg hadde noen få sting, men de forsvant av seg selv og var ikke vonde. Jeg merket de ikke i det hele tatt.

Men jeg husker at jeg ikke fikk dra hjem fra sykehuset før jeg hadde vært skikkelig på do. Jeg husker det som om det var igår. Det kjentes ut som om en vannmelon skulle ut bak. Men etter den ene gangen var det ikke vondt mer. Jeg tror ikke det er så ille bare en er forberedt på hva som venter. Jeg husker jeg var stiv av skrekk når jeg fortsatt blødde to dager etter fødselen. Men etter en samtale med ei jordmor skjønnte jeg jo at det var helt normalt :-) Følte meg skikkelig teit etterpå...

Skrevet

Tja, var vel litt rar der nede en stund etterpå. Den første uken var mest preget av blødninger og hemoroider faktisk, hehe=) Og det var innmari vanskelig å holde inne promper *rødme*, måtte jeg tisse så måtte jeg tisse med en gang, ellers kom det i trusa.

De plagene gikk forholdsvis raskt over,men jeg ser ikke frem til dem akuratt...

Noen mnd etter fødsel var det fremdeles vondt å sitte på huk, bæsje og andre ting som krevde litt musklatur der nede.

Jeg brukte aldri speil for å se meg nedentil, hverken som gravid eller etter fødsel. Kjente ikke etter med fingrene heller. Var ikke så interessert i å vite hvor maltraktert jeg så ut, hehe;)

Men alt dette kommer jo an på hvor lange pressrier du har (jeg hadde i 55 minutter), hvor mye du revner osv

Skrevet

Litt mye blod i begynnelsen, ja. Blødde vel i akkurat seks uker. Men så fikk jeg ikke mensen tilbake før tulla var litt over ett år. Synd at en første gang blir så lite forberedt på hva som skjer etter fødselen, skulle gjerne ha visst mere om hva som ventet meg. Denne gangen går det vel sånn sett litt bedre, vil jeg tro.

Skrevet

Jeg blødde i ca 3 uker, og etter en uke med opphold fikk jeg jaggu mensen igjen, gitt.. Men jeg hadde keisersnitt å var ikke sår der nede, men litt hovent bare..

Blir spennende å se hvordan det blir andre gang..

Skrevet

Jeg var heller ikke helt forberedt på hva som kom etter fødselen. Sydde en del sting, og blødde veldig mye en ukes tid, så blødde jeg kraftig mens blødning i seks uker ( velkommen tilbake til mensverden!!). Så fikk jeg vanlig mens tilbake etter fire måneder...Men jeg syns fødselen var en mye bedre opplevelse en tiden nedentil i ukene etterpå...Men da har man heldigvis en annen liten tass og konsentrere seg om, og som absolutt er verdt all bryderiet!!

Skrevet

Uff, har helt glemt hvordan det sto til nedentil etter mine 2 siste fødsler egentlig.. Det jeg husker er den herlige strålen fra dusjen ved sykehustoalettet. Tenk egen dusj ved doen, så vi kunne spyle oss rene nedentil hele tiden. Hadde to innvendige sting som klødde noe jæ* husker jeg.. da var det godt å kunne spyle litt.. :)

Så lenge en vasket seg ofte, veldig ofte, så synes jeg ikke etterblødningene var det verste... -Da var det verre med magen..:) -som henger en stund etterpå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...