Gå til innhold

Skal babyer på rundt 6 mnd har mm/mme sammen med et grøtmåltid?Eller kan de kun få vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes alle skriver at de gir begge deler...men hvor mye grør gir dere da hvis dere gir mm/mme i tillegg? Snuppa her orker aldri noe mer etter grøten, gir henne en full porsjon og vann som tørste-drikke etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du er oppe i en full posjon grøt, så er det mme pulver i den, så det teller med i dagsmengden, det er vel anbefalt at de skal ha ca 500ml i døgnet.

jeg ga vesla flaske etter grøten, men det var så vidt hun sutta på den, så i en periode ga jeg heller mme en times tid etter mat, det var interesant en ukes tid, og så ville hun ikke ha da heller.

nå er vesla blitt 8 mnd, og hun spiser to fulle posjoner grøt +middag og får bare vann til, hun får mme når hun våkner, mellom middag og kvelds og rett før sengen.

hør litt med HS hvis du er i tvil, men det holder i massevis med vann til grøten hvis hun spiser godt:) disse småtassene styrer dette fint, og vil hun ikke ha, så er hun nok god og mett! :)

Skrevet

Hei

Det høres ut som om mange bare sluker grøt. Min er nå 4 mnd, men gulper opp alt (dvs en kvart ts) og mere til. Noen tips? Føler jeg må amme evig og at grøt ikke er no gøy :/

Skrevet

vi slet masse med grøt tilvenning!!! :) blanda inn frutti eller sviskesaft, og dro til sverige og kjøpte banangrøt fra fire mnd;) plutselig så glei det ned gitt, så det er bare å være tolmodig! :) de trenger jo ikke mer en mm fram til de er seks mnd da, så du har enda goooood tid! ;)

Skrevet

Tenk om han nekter grøt om 2 mnd da vet jeg ikke hva jeg gjør.

Skrevet

det gjør han nok ikke;) Maia ble mer og mer interesert i hva vi spiste når hun nærmet seg seks mnd alderen, så det går sikkert kjempefint, litt tid til tilvenning tar det jo uansett, men jeg hadde heller ikke no tro på av vesla som fikk i seg to ts når hun var fem mnd skulle få i seg full posjon noen gang, og nå spiser hun både grøt og middag:)

vi starta tilvenning til fast føde med grønnsakspure' ene til nestle vi da, for de frista mye mer en grøt her:)

Skrevet

Tusen takk for svar ¤mina¤ :) Jeg regner jo med at hun hadde sutret hvis hun var mere sulten, hun legger bra på seg så jeg er ikke så bekymret for det. Men jeg får høre litt på de på helsestasjonen neste gang jeg skal dit.

Jeg begynte med Havregrøt - ris og hvete, den inneholder gluten,

burde jeg da fortsette med en grøt med gluten eller har ikke det noe å si?

Skrevet

Jenta mi får litt vann i tutekopp til grøten, også får hun mm ca 1-1,5 time etterpå.

Kanskje du skal prøve å gi grøten litt før, slik at hun orker melk litt senere igjen? (Nå vet jeg ikke når du gir grøt heller da...)

Klem

Skrevet

Hun får grøt ved 15.30 tiden også får hun mm ved 18.00 - 18.30 tiden før hun skal legge seg. Så får hun ikke mm før ved 06.30 tiden.

Burde hun egentlig få i seg litt mm med grøtmåltidet?

Skrevet

hvis hun liker den grøten du har begynt med, så ville jeg fortsatt med den, hun er jo seks mnd, så da er det greit å innføre gluten! :) ellers er det jo bare å prøve seg frem på de forskjellige smakene, min erfaring er at når vesla har funnet en favoritt, så er det ikke gitt at hun liker de andre;)

Skrevet

Jeg gir også vann som tørstedrikk til grøten...:-)

Snuppa er 6 mnd må,tar ikke flaske. Men hvis hun vil ha mer etterpå får hun pupp...

Skrevet

Er så kjekt å ha dere her inne :) Spør om alt jeg lurer på jeg og dere er så snille som svarer en uerfaren førstegangsmor :)

Den grøten jeg begynte med er fra 4 mnd (med gluten), så jeg har begynt med 6 mnd grøt nå, men den er uten gluten så jeg tilfeldigvis nå.... så lurte på om jeg egentlig burde fortsatt med en grøt med gluten eller om det ikke hadde noe å si?

Spør litt mere jeg siden jeg først er i gang.... :)

Hun har begyntemed fulle porsjoner grøt for noen dager siden, burde jeg vente en stund med prøvesmaking på middagsglass? Er det et spesielt glass som er bedre å begynne med enn andre?

Skrevet

Høres jo greit ut, det da:) Orker hun ikke mer, så kan man jo ikke presse det i henne. Men du kan jo prøve å vende henne til litt vann også. Og hvis du er usikker, synes jeg du skal høre på HS :)

Skrevet

Takk for svar :) Har kjøpt sånn tutekopp til henne i dag, bare biter på tåteflaska, så da får vi se om koppen er noe mer interessant :)

Skrevet

hvilken grøt buker du da? det viktigste er vel å venne de til litt fiber i kosten, vi bruker 50/50 hvete men frukt/ havre, for hun vill ikke ha bare havre;)

til middag begunte vi med 4 mnd grønnsakspure'ene som tilvenning og blanda inn litt og litt 6 mnd glass, det er grønnsaker med kalkun som er stor favoritten her;)

jeg ville gitt grøten noen dager til før du begunner med litt middag:) og så gi smaksprøvene litt tidlig på dagen, for å se om hun reagerer på det!

Lykke til!

Skrevet

Hun har fått Nestle havregrøt - ris og hvete (4 mnd) frem til nå og nå har hun begynt å få Nestle hvetegrøt - frukt.(6mnd)

Burde man være oppe i to grøtmåltider før man begynner med middagsglass eller har ikke det noe å si?

Føler meg så dum og uvitende!!! Så er godt jeg kan spørre på forumet.

Skrevet

hei igjen:)

det er gluten i hvete, så da er det fortsatt gluten i grøten du bruker:)

gjør ingenting å innføre middag før neste grøtmåltid, du kan jo prøve litt på formiddagen for å se om det faller i smak, så kan du heller omrokkere litt når du skal innføre neste grøt måltid, for da blir det vel grøt til frokost og kvelds, og middag midt i? :) veldig greit å dra på tur med middagsglass da;)

gjett om jeg har brukt dette forumet for alt det er vert de siste 8 mnd!! :) utrolig mye bra folk her, så jeg har lært mye! ;) og så er det sååå godt å ha noen å spørre, med en gang man lurer på noe!

Skrevet

Gutten min på 6 mnd får vann og drikke til grøten.mme får han utenom:)

Skrevet

Ja, som førstegangsmor sitter en med utrolig mange spørsmål og da er det helt supert å bruke dette forumet. Tusen takk for hjelpen!!! Vi får prøve oss frem litt og se hvordan det går :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...