Gå til innhold

Sv: Hellsingens møkkasystem...2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sv: Hellsingens møkkasystem...

Oj...her var det blitt skrevet masse (har ikke lest alle)

Jeg vil også si min mening,

eller rettere sagt fortelle om min situasjon

Vår lille familie har endelig bestemt oss for at jeg mor,

skal være hjemme til barnet vårt er ca 2 år.

Fordi vi tror det er best for alle parter, spesielt for barnet :)

(Jeg har ikke lyst heller å gå ut i full jobb...for så å ende opp

med noen tusen mer i måneden)

Det er så vidt det går rundt økonomisk

men... det er bare det ene året hvor vi har minimalt med penger

så det vil vi og håper vi klarer.

Og så når barnet mitt har lært noen få ord og kan gå og gjøre masse ting...da skal hun få lov å begynne i barnehagen :)

ps: vi får se hvordan det går...jeg må nok/kanskje ta meg en kveldsjobb...uansett...jeg kan gå hjemme med barnet mitt :)

tror vi klarer dette, for vi er blitt så "husvarme"

ikke trenger vi å reise det året...ikke fylla...ikke penger til ditt og datt og taxi oooosv...

høres litt kipt ut egentlig...men vi klarer oss så fint atte :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Godt å lese noen som vet hva de ønsker, og som tar tak i situasjonen slik at de finner en måte å få det til på. Inspirerende :-)

Skrevet

Vi har også tatt det samme valget som dere. Jeg går hjemme til vesla er litt over 2 år. Og som du sier så er det et valg:) Vi vet vi får lavere inntekt og dermed må prioritere. Jeg har itillegg et dagbarn 80% så vi klarer oss også fint!

Kos deg hjemme JADDAjada!

Skrevet

Jeg er hjemme med gutten min som nærmer seg 2 år, og har ikke angret en dag på det valget.

Vi har hatt veldig lite inntekt dette året, da mannen min har vært deltidsstudent. Men vi har da klart oss veldig greit.

Så jeg vurderer å være hjemme til han blir 3 år.

Det er lettere å slippe fra seg en med språk, som ikke skal sove i bhg. og som forhåpentligvis har sluttet med bleier. Det er ihvertfall sånn jeg føler det.

Enn så lenge koser vi oss sammen med alle de andre husmødrene her vi bor. For vi er så heldige å være 5 mødre med barn mellom 0 og 2,5 år som er hjemme.

Skrevet

å så deilig å høre dere har klart å være hjemme med barna deres

- tross for lite penger :)

ja, man klarer å være "fattig" i et år og to

det er snakk om prioritering,

og huske på at man lager regningene selv,

dem kommer ikke bare sånn plutselig...

og så oppi det hele,

så tror jeg det er viktig å hjelpe og trå til for andre, det er gratis

jeg vet av erfaring, at da får du så masse igjen, både kos og ting.

Vi har blandt annet fått masse utstyr til babyen vår, fordi vi har sittet barnevakt for dem mm..

nei nå må jeg legge meg...

Skrevet

Du sier masse fornuftig her! Godt å se en slik positiv og konstruktiv tilnærming, noe helt annet enn innlegget med samme navn som var her tidligere :-) Dette går helt sikkert fint, så lenge dere er innstilt på å få det til.

Min mor var hjemme med oss i flere år, mens faren min jobbet i et lavtlønnsyrke. Hun vasket litt for å få inn penger, og de levde sparsommelig. Sannsynligvis på et strammere budsjett enn de fleste av oss har nå, med tanke på at levekostnadene (som mat, bolig, babyutstyr osv) var mye høyere i forhold til lønna da enn de er nå (selv om jeg ser at mange påstår det motsatte). Og det gikk bra allikevel :-)

Kos deg masse med babyen din :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...