Gå til innhold

Har vært på vektestimering

Anbefalte innlegg

Har nettopp vært på Haukeland og fått vektestimert gutten min til å være rundt 3,6 kg. Legen sa det var vanskelig å spå hvor stor han kom til å bli ved fullgått svangerskap, men ville tippe rundt 4,5 kg.

Ingen liten tass dette nei! Da gjør det ikke noe om jeg føder en uke eller to før, spør du meg. Men det der styrer jo ikke jeg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7070013-har-v%C3%A6rt-p%C3%A5-vektestimering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er du på vei nå da? Jeg fikk estimert gutten min til ca 3200 onsdag og da var jeg 35,6 uker på vei...ble da fødselestimert til 4 - 4,3 kg. Men det skal nå gå bra, ut kjæm dem og vondt gjør det når det står på uansett. Men det blir fort glemt, heldigvis...

Jeg er 35+3 uker på vei.

Hadde et langtrukkent forløp forrige gang som endte med haste ks. Da hadde jeg dårlige rier og gutten min kom ikke langt nok ned i bekkenet. Det står i sykehus journalen min at ved en evt. ny graviditet så anbefaler de vektestimering. (Vet egentlig ikke hvorfor for de ha tatt rønken av bekkenet mitt, og det skal være stort nok til å kunne føde normalt).

Godt å høre at det er andre enn meg som har store barn :-)

Annonse

Men hvis dem har gjort det så skal det vel ikke være noe problem.

Dem har ikke tatt noen mål av mitt bekken, men siden jeg har født før så var det ikke noe som tilsa at jeg ikke kunne føde vaginalt. Fødselslegen på sykehuset sa at om jeg fødte en på 3,5 eller 4-4,3kg

ikke hadde så mye å si da... Tenker som så at nå er jeg så godt sjekket ut med 4 ex UL og dem skal visst da følge ex med under fødsel, så detta går nok bra.

Og det samme vil dem helt sikker gjøre med deg også siden det står i journalen din ang det som hendte sist og at dem nå veit at nurket er litt stor..

Håper du ikke er "redd" og at det overskygger gleden med nurket i magen den siste tiden da...

LYKKE TIL =0)

Jeg tenker nok litt som deg at det kommer til å gå bra! Er det ikke mest hodet det kommer an på egentlig?

Ut må babyene våre, der har vi ikke noe valg. Gleder meg til å få det overstått. Gruer meg ikke for jeg er så lei, men det vil jo ikke si at jeg gleder meg til selve fødselen... bare til det er over og kan ligge med gutten min i armene.

Lykke til til deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...