Leola Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Dette er et syteinnlegg så ikke les resten dersom du er imot sånne innlegg:) Er i uke 34 + 1 nå. Sover ikke om natta og er totalt tappet for energi. I ukene går det i et: Går på skole, en utdanning der det er vanskelig å få seg jobb, noe som vi får prenta inni hodet tusen ganger i uka. Så når de ringte fra et legekontor på hjemstedet og trygla om hjelp, sa jeg ja, rett og slett fordi jeg ikke turte noe annet (dobbler sjansene for jobb senere..). I tillegg er jeg vikar på et annet legekontor. Så nå har jeg jobbet der et par dager i uka i tillegg til skolen. Har akkurat fått begynt å handle inn ting til nurket kommer, men har fortsatt litt igjen (har heldigvis mye fra før, men lånte også mye med 1 mann). Huset ser ut som en slagmark og det er skittent, men når uka er over har jeg rett og slett ikke energi til å gjøre noe fordi jeg er fullstendig utslitt. Skulle ha fått rydda et rom som skal brukes til barnerom for å få inn alle tingene dit, men jeg orker ikke, og sambo vet liksom ikke hva han skal gjøre med alt. Junior er 3 år og stort sett snill og grei, men han er jo en unge og skal taes vare på. Kommer i tillegg for sent hver dag fordi det er et h"#¤#"##" å levere ham i barnehagen. Gråter og gråter fordi han ikke vil være der. Å så er han ekstremt pappadalt så hver gang pappaen skal noe er det et helvete. Har en stoooooor eksamen den 13 desember og termin den 27. Har heller ikke fått lest så veldig mye til denne eksamenen, og det blir ikke så mye heller fordi jeg må jobbe og har ikke så mye overskudd til lesing etter at det obligatoriske på skolen er ferdig for dagen. I helgen krasja datamaskina, så nå må jeg gjøre alt på skolen også... Det vil si at jeg har 2 uker fri fra skoleslutt til termin. På den tiden skal huset vaskes ned, julebaksten skal være kommet i fryseren. Jeg skal gjøre juleting sammen med lillegutt og i tillegg skal jeg slappe av å være uthvilt til fødsel (!!!!). Junior kom en uke før tiden så helst bør alt dette være ferdig til denne tiden. Sambo har en krevende jobb og er mye borte, kommer aldri hjem før 5. Etter det er jeg så trett at det ikke blir gjort noe annet enn det som må gjøres: vaske klær, lage mat, skrape bort det verste av rot, dusje meg og junior. I dag brukte jeg 35 minutt på å levere ham i barnehagen, han gråt og gråt. Til slutt gikk jeg bare. Begynte å stri gråte og gråt hele veien til skolen. Har henta energi i kjelleren lenge nå, men nå er rett og slett kjelleren tom!! Har ikke anelse på hvordan jeg skal komme meg gjennom alt til jul, og dagene blir jo tyngre i takt med kroppen. Jeg orker rett og slett ikke mer, vil bare legge med ned å dø...!
Kristannaa Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Uff dette hørtes fryktelig slitsomt ut:/ Syns virkelig synd på deg.. Har du noen venner ol. som kanskje kunne hjulpet deg med husarbeid?
Leola Skrevet 13. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2006 Husarbeidet skal jeg vel alltids få noen til å ta. Men alt det andre blir det verre med:( :(
*Lucia* Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Hei kjære deg! Det høres jaggu ut som du har det tøft nå ja...... Du lider nok desverre av "flink pike syndromet" du også... Jula i år får bli som den blir. Om du ikke rekker å bake og ta skikkelig rundvask så gjør vel ikke det noen ting?? Hvis dette er veldig viktig for mann og familie foreslår jeg at mannen din baker og vasker (evt. annen familie) At mannen din har en krevende jobb og ikke er hjemme før klokken 1700 er INGEN unnskyldning til ikke å hjelpe til (det kan jo hende han gjør det, men det virket som om du måtte stå for mesteparten selv....) Hvorfor er det din jobb å hente / levere i bgh? Dette må jo også kunne deles på? Det som er viktig for DEG nå er skolen, (evt. jobben din) og selvfølgelig sønnen din. Men det er også veldig viktig at du rekker å puste litt innimellom. Trøste klem
Leola Skrevet 13. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2006 Frykter nok litt det der flink pike syndromet ja.. Han er flink å hjelpe til, og det er for det meste han som leverer i barnehagen. Men av og til kjører vi sammen, og da kommer begge for sent. Jeg er vel litt slik som må ha alt perfekt hele tiden (selv om alt er kaos for tiden). Klarer ikke kose meg i julen om huset ikke er vasket osv...Å jeg klarer hvertfall IKKE bare å slappe av etter endt eksamen og frem mot fødsel når jeg ser alt som skal gjøres. Å det verste er vel egentlig å tenke på det for da får jeg ikke sove!! HYL!Samboeren min tilbydde seg å ta nedvasken til jul når jeg snakka med ham for å syte litt nå (he he...). Men om jeg i det hele tatt kommer meg til eksamen er jo mitt store spørsmål akkurat nå.. Bør vel bare få sortert tankene å prøve å få roa meg så kanskje jeg kommer meg ovenpå, men akkurat nå føles alt bare helt svart ut...
julestjerne Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Jeg blir helt sliten av å lese innlegget ditt, jeg! Stakkars deg. Jeg synes du skal senke kravene til deg selv litt. Det er ikke verdens undergang om du ikke får så bra resultat på eksamen. Og jobben synes jeg du skal sterkt vurdere å ta deg en pause fra! Kan du ikke få sykemelding? Slutt å gå på forelesninger, kun de obligatoriske. Les litt på pensum, og ta eksamen, men ikke forvent at du skal få topp karakter! Den eksamen kan du alltids ta omigjen. Dropp alt som ikke er livsviktig, og lytt til kroppen din som roper til deg at du må stoppe! Du sier det jo selv: Du er i ferd med å kollapse! Du kan ikke klare alt! Ingen klarer alt. Legg deg ned og slapp av litt mens du tenker på hva som egentlig er viktig for deg nå! Og så gjør du BARE det. Lykke til! Klem.
marguritten Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 off..høres slitsomt ut. kan godt forstå at du er trett og sliten. du har vist noen tøffe uker foran deg. hvis jeg hadde vært deg,så hadde jeg ikke tatt den STORE rundvasken rundt jul. hvórfor skal den tas akkurat da? kommer selv fra en familie hvor ´det skal vaskes ned,mens Alf prøysen spilles i bakgrunnen ("nå har vi vaska gulvet og vi har børi ved"). jeg er stoppet med det. tar heller å vasker ordentlig på nyåret/våren. å julekakene kan også kjøpes inn. hvis du ikke begynner å slappe av,så kan du sette deg selv og barnet i fare. sist gang jeg var graivd,så stresset jeg fram og tilbake. endte med kjempe høyt blodtrykk og masse vann i kroppen. du må slutte å være en sånn flink. ønsker deg LYKKE TIL. ta vare på deg selv.
marguritten Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 glemte en liten ting. vet dette høres grusomt ut. men du trenger ikke å bruke over ½ time på å levere ungen. når jeg levere jenta mi på 3,så bruker jeg ikke mere enn 15 min. for ellers så blir det et SANT helvete. noen ganger så skriker hun,men det går jo over. men når hun skriker,så stikker det i hjerte mitt. trøster ikke barnehagepersonalet deg at han stopper med å gråte etter at du er gått? men jeg syns virkelig synd på deg. at du har så mye som skal gjøres og at du har så dårlig samvittighet.
Snupidupi Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 Stakkars dæ lillemor.. skjønna godt at du kolapsa snart... hadd æ gjort førr længe sia om æ va dæ... Trur du må sætt dæ ned og trekk pustn djupt og prioriter litt... når du jobba på et legekontor må di da kun se og fatt at du hold på å gå på en smell... vil ha sagt fra mæ jobban... Gjør ditt beste med skolearbeide, men tenk at stryk du så stryk du... og du kan ta eksamen opp igjen... Fint at mannen din sa han kun ta rundvasken tel jul... ang. julebaksten... du har ikke mor/svigermor eller ei venninne som du kan samarbeid me? Æ bruka å bak julekake i lamme mammaen min kvært år... ho arranger også pepperkakebaking førr alle barnebarnan som e en stor suksess.... så kan junior vær med på pepperkakebaking, mens du røm heimenifra og baka resten av julebaksten sammen med nån i ro og fred.... Det må vær frøkteli sårt når guttn din skrik sånn når du lemna han i barnehagen... men har du hørt me dem om han fortsett etter at du har dratt? Har hørt om mange onga som skrik tel føreldran har gådd også e di smørr blid... å vesst det e sånn e det nok bæst og bærre si hadet å gå... Å husk! Det bi jul uansett ka man gjør/ikke gjør... Stor klem... håpa du får kvilt dæ litt!
Leola Skrevet 13. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 13. november 2006 TUsen takk for trøstende innlegg! Er kun 3 dager igjen å jobbe, noe som er en stor trøst. De andre dagene skal jeg lese til eksamen å ta resten av labbene + passeringstest på skolen. Har en sånn bakedag sammen med mamma og tanteungene mine ja:) Å det å ta en felles bakedag en helg var jo en kjempegod ide! Kanskje jeg skal slå meg sammen med svigerinna mi en søndag, så kan vi gjøre det sammen. Takk for tips:) Junior slutter å gråte når vi går derifra og er i storform når vi henter ham så det er nok bare dumt av oss å være der så lenge.. men en føler seg ganske crappy når en går derifra. Men iallefall, takk for trøstende ord og for at dere orka å lese innlegget mitt. Klem!
Bratsj Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 Hang in there, Lillemor !!! Vet så innmari godt hvordan du har det - har selv en toåring midt i verste trassalderen som jeg har alene mandag til fredag (pappan på turnè, bare hjemme lørdag/søndag) og jeg tenkte for meg selv der jeg kavet meg avgårde i striregnet på glatta nå i ettermiddag (har først snødd i mange timer her i Oslo, så regn) med vogna, og paraply (ikke forenelig med å trille vogn! - men har ingen regnjakke som passer lenger) og en sutrende, forkjølet unge som IKKE vil ha på regntrekket - uansett hvor klissbløt hun blir - med en bekkenløsning som gjør utrolig vondt når jeg i tillegg må passe på å ikke dette, og masse vonde kynnere i ett sett, at hva hvis jeg bare setter meg ned her og nå og begynner å grine ?! Bums på gata !? Blir så sinnsykt sliten ! Ettermiddagen topper seg når vi endelig kommer søkkvåte i hus og vesla ikke vil gå opp trappen. Jeg vet jeg ikke burde drive å løfte henne og bære henne, men hva gjør man ? Men NÅ er vi innendørs endelig, Pippi Langstrøme på DVD og vesla synger og pludrer i sofaen, asparges-suppe bobler på komfyren og kvelden kan senke seg - puh.... Så orker man mirakuløst enda en dag ! 24 dager igjen her, vi holder jo ut - det er slikt stoff damer er laget av, tror jeg. Stor trøsteklem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå