Gå til innhold

Hårfarging i 1. tri...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*ler litt* Jeg har også vurdert frem og tilbake.

Kjedelig å se det "kommunegrå" håret som stikker frem.

Har ennå ikke bestemt meg siden de lærde strides..

(sorry at jeg ikke har noe svar.. bare så utrolig at du skrev det jeg tenkte - og vi er like langt på vei)

Annonse

Jeg farget min ettervekst forrige uke (da i min 9.uke). Måtte jo det. Kan ikke virre rundt med grå ettervekst når gravid, vel :-). Uansett; min frisør sa at det ikke er noe problem.

Frisører kan ikke påvirke oss invendig. Det er bare eksteriøret de kan gjøre noe med.

Noen gravide kan reagere på sterk lukt, det var det eneste, sa hun.

Så farg i vei :-)

kjemikaliene i fargen trekker inn i hud, og overføres til blod, noe som da vil si at fosteret kan ta disse kjemikaliene opp.

vi skal jo ikke male leiligheten engang, pga avgasser.

hadde vært forsiktig hvis jeg hadde vært dere.

alle jeg kjenner har blitt advart mot farging.

det kan skade fosteret.

Unnskyld meg!?! Har du kjemisk utdannelse innen farging av hår eller? Sitat fra anonym: "Kjemikaliene i fargen trekker inn i hud, og overføres til blod, noe som da vil si at fosteret kan ta disse kjemikaliene opp. "

Kjenner det koker inni meg, slike ubegrunnede synspunkter skaper bare frykt. Herregud, vi får da friske barn vi som jobber som frisører også...

Er nok ikke mulig å sammenlikne det å farge håret sitt og male leiligheten heller!

Er selv frisør, gravid og jobber med hårfarge til daglig. Tar selvsagt forhåndsregler i forhold til farging, f.eks hansker, punktavsug, forkle, ikke stikker jeg nesen min oppi fargeskåla og drar inn lukta heller. Kort sagt, gjør akkurat som jeg ellers ville ha gjort.

Farg håret deres med god samvittighet, velvære har mye å si på formen. Dagens hårfargen er milde og hudvennlige. Ta bare forhåndsregler dersom du vet at du er spesielt ømfintlig, men det gjelder om du er gravid eller ikke.

heihei jeg er også frisør. og med farging av hår under svangerskapet er det som med alt annet under svangerskapet. alt med måte,ikke overdriv :-)

er ikke noe problem å farge håret. som det var skrevet også så er det ammoniakken i fargen som er værst. men er ganske strenge regler på punktavsug og sirkulasjon i en salong, men det er jo klart mest med tanke på oss som står å jobber i det hele dagen. (,")",)

Før i tiden brukte de ganske sterke kjemikalier i fargene, men det gjør de ikke lenger, og det er dermed trygt å farge håret mens man er gravid. De kjemikaliene som brukes idag er veldig milde og ikke skadelig for fosteret.

Når det gjelder maling, så er det bare oljebaserte produkter en skal holde seg unna. Vanlig akryl eller vannbasert er ikke farlig.

Annonse

Hei. Jeg er frisør, og har ikke hørt noe, eller lært at dette er farlig. Det kn det ikke vere, fargen trekker jo ikke inn i blodet. Når jeg var hos legen spurte jeg om det var skummelt for meg som står oppi denna dunsten hver dag. Men jeg fikk beskjed om å jobbe i veg. Ikke farlig.Det eneste som kan skje er at håret ikke tar imot farge like bra... Men såg ei som anbefalte henna farge, IKKE bruk det. Det er faktisk mye sterkere enn vanlig farge, selv om folk trur noe annet.

jeg spurte legen min om dette og hun sa at dersom jeg er flink å lufte godt ut slik at jeg ikke puster inn så mye gasser så skal det gå helt fint. Hun sa også at de skal stå på pakken dersom du ikke skal bruke produktet som gravid (snakker nå om hjemmefarging/striping)

Ville bare fortelle at en venninne av meg farget håret under graviditet (hjemmefarging), og man kan trygt si at resultatet ikke helt stod til forventningene! Håret ble rosa eller grønt (husker ikke helt), og denne fargen hadde hun brukt flere ganger tidligere!

Dette til advarsel :-))

Hei Løve 79!

Jeg skjønner godt at du spør om dette med hårfarging, og flere av svarene under synes jeg er svært dårlig begrunnet, spesielt fra enkelte frisører, og fra den som slenger barnslig kommentar til "kjemikeren" som mener at disse stoffene kan gå over i blodet. Sannsynligvis kan "kjemikeren" ha noe rett; forsteret KAN få noe av disse stoffene over i sin blodbane. MEN siden det ikke finnes etiske måter å forske på dette nå, så vet INGEN dette med 100% sikkerhet. Men siden svært mange farger håret sitt under svangerskapet, er det kanskje ingen voldsom fare for fosteret. Det kommer kanskje også an på hvor mange ganger man farger håret sitt i svangerskapet. Men man kan jo spekulere i om all allergien blant barn nå kan komme av kjemiske stoffer vi omgir oss med?

Jeg farget håret når jeg var gravid forrige gang, men er nå veldig i tvil om jeg skal gjøre det nå.

Til dere frisører som føler dere truet av denne debatten; ha såpass integritet at dere sier at ingen vet 100% sikkert hva farging kan gjøre med fosteret, selv om det sannsynligvis går greit.

Hilsen fysiologiutdannet som har søkt i helsedatabaser etter studier om dette emnet.

Huffda! Jeg som har time hos frisør i morgen! Til farge og klipp! Tror jeg går dit med god samvittighet. Så får jeg heller sitte i frisørstolen og pønske ut "gode unnskyldninger" for ikke å gå på julebord på lørdag :-)

Velger å tro at det ikke er SÅ skadelig...

Alvorlig talt, jenter.. :) Farg håret!! Fresh dere opp, og ikke tro at fargen trekker inn i blodet..Da hadde jeg blødd brunt!! hehe..Vi må ikke bli overhysteriske..Ungene vi bærer kommer til å farge håret i 13 årsalderen allikevel!!

Ha en herlig helg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...