Gå til innhold

Gutten min hater å ligge på magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 8 uker og hater å ligge på magen. Prøver å la han ligge noen minutter hver dag for å trene nakken, men det liker han ikke i det hele tatt. Begynner bare å skrike. Han er flink til å holde oppe hodet når vi bærer han, men ikke når han ligger på magen. Noen tips?....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mange bayer som har det som din. Et tips, er å sette sette deg på gulvet inntill en vegg og med knekk i knærne. Legg babyen på magen og med hodet oppover. På den måten får h*n trent nakken og ryggen samtidig som det ikke er så tungt. Etterhvert kan du gjøre vinkelen i knærne større og større og dermed tyngre og tyngre for babyen din å holde nakken. Ellers går det ann å legge h*n på feks et saueskinn opp på bordet, for da er det lettere for deg å komme i riktig høyde slik at dere får øyekontakt. Et speil som settes forann de kan også være med på å oppmuntre.

Skrevet

Min var likedan.Ikke skulle han ligge på magen.Du kan prøve å legge han oppå bordet og la han kikke på alt det dere gjør.Er jo kjipt for de å titte på gulvet bare.Fikk det tipset av helsesøster.Bare ikke la han ligge på bordet uten tilsyn;) Ellers så kommer det seg etterhvert.Min ville ikke ligge noe særlig på golvet,på magen.Men så en dag bare rulla han rundt selv,og ville ikke ligge på ryggen.Nå ligger han helst på magen bare(han er 9mnd nå).om natta. Men prøv det med bordet,og hvis ikke bare gi han litt tid,det kommer seg.Han virker jo sterk siden han holder hodet oppe når han bæres.Det er bra!!

Skrevet

Du behøver ikke å stresse så mye med det enda, men litt hver dag er fint. Her er tipsene vi fikk fra fysioterapeuten:

- Legg deg på ryggen på sofa/gulv og legg babyen på brystet ditt. Hvis det er tungt for babyen å holde hodet kan du legge en pute under din rygg så det blir litt oppoverbakke. Prat og tøys for å gjøre det morsomt.

- Flyyyyy! Enten ved å løfte babyen høyt eller ved at du ligger på ryggen med bøyde knær og legger babyen nedover leggene dine (hodet mot deg)

-La babyen ligge på bord eller sofa mens du underholder foran.

-Rull sammen en liten håndduk eller lignende og legg den under brystet på babyen når han ligger på magen. Reduser tykkelsen etter hvert som babyen blir sterkere.

-Når babyen begynner å få en viss kontroll på hodet er det fint å bære forover. D.v.s. at du har en hånd under rumpe og lår og den andre rundt brystet. Hold rumpe/lår intill deg, men slipp overkroppen hans litt ut så han må holde hodet selv.

Skrevet

Har også en på 8 uker som virkelig hater det!Han hyyyler skikkelig..Mange gode tips her som vi og skal prøve:)

Skrevet

daterenmin hatet det og...no leste eg ikke de andre svarene så vet ikke om du har fått mange tips... det jeg gjorde var å legge henne ned mens hun var veldig våken. så tullet eg rundt henne...jeg la henne litt på stellebordet..da gikk det greit...og ikke minst, jeg la henne på magen på fanget mitt..over beina...det likte hun..

Skrevet

mathias va å sånn men vi øvde litt vær dag, ikke lenge, men bare sånn at han sku venne seg til det! va lammi han å viss æ reide på senga eller nå la æ han på mag der å etter vært har det gått sin gang å nu kan han ligge kjempe lenge å bare se rundt sæ! så når han e lei klare han sjøl å rulle t ryggen! han e nu 3 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...