Gå til innhold

Hvor gammel var deres babyer når dere begynte med grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt nyskjerrig jeg bare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte når lillegutt var 4mnd og en uke, nå er ham 5 men er fremdeles ikke blitt så ivrig, så en kan si at vi holder på med smaksprøver enda..

Skrevet

Jeg holder meg til anbefalingene fra helse-norge, og venter til tassen er 6 mnd. Ser mange her begynner fr, og lurer veldig på hvorfor. Hva er så viktig med å begynne med det sølet? Bare at babyen skal sove?

Skrevet

Nei , min sover ikke uansett hele natta. Men jeg har begynt nå på 4 mnd for å gi smaksprøver. Blir ikkeno måltid ut av det. Forstår ikke at plutselig babyen kommer til å spise grøt når den er 6mnd og brødskive 2 mnd senere...min liker jo ikke grøt nå engang...så da er det vel bare å vente til 6 mnd og håpe han eter det som bare det...

Skrevet

Begynte når snuppa var 4 mnd, nå er hun 6 mnd å elske det...

men tok lang tid med tilvenninga..:-)

Skrevet

Til rullebulle: Vi måtte begynne fordi snuppen ikke ble mett av mme, hun drakk godt over en liter med mme i døgnet å det er skadelig (for nyrene tror jeg)

Skrevet

min er litt over 5 mnd nå, og me begytnte for tre dager siden..får ikke så mye enda da...måtte begynne pga dårlig vektoppgang. hadde et ønske om å fullamme til 6 mnd, men blir ikke allti som planlagt...

Skrevet

Jeg begynte noen dager før lillemor ble 4 mnd. Merka at hun ønsket mer mat. Lillemor hadde da sovet nermest natta ijennom siden hun var født, men så plutselig begynte hun å våkne 2 ganger pr. natt. Begynte først med smaksprøver, og det gikk ca 4 uker før vi var oppe i en liten porsjon.

Nå er hun 8 mnd. Har akkurat sluttet med amming.

Skrevet

Begynte så smått rett før 5 mnd. Følte først det var et nederlag for hadde tenkt å fullamme til 6mnd. Men det var tydelig at melka ikke ga nok lenger og Helse-norge anbefaler ved enkelte tegn (begynner å våkne om natta etter lang periode med lange soveøkter, mange våte bleier men fortsatt sult, viser interesse for andres mat). Morsfølelsen kan altså gi utslag på at man er redd babyen får for lite mat (og de har godt av å ikke våkne annenhver time selv også, det er ikke bare av pur egoisme med tanke på nattesøvnen).

Så angrer ikke nå. Han sover bedre på dagen også etterhvert.

Skrevet

Babyen vår legger på seg jevnt og trutt på fullamming, så derfor venter vi (selvfølgelig?) til 6 måneder som anbefalt.

Skrevet

Har ikkenoe med saken å gjøre, men jeg så at Mamman til Jørgen fikk baby samme dag som meg.. 14/07-06, fineste dagen i år:)

Skrevet

3 1/3 mnd begynte jeg med smaksprøver på min sønn og samme på dattera mi.

Nå er dette bare snakk om å smake ett par teskjeer med grøt med ca 1 ts med fruktmos i...ja må det for grøtene smaker py og med litt smak går det ned.

Brukte ca 1 mnd på sønnen min før jeg økte porsjonen,da hylte han når grøten var tom og jeg kom med melka.

Da spiste han full porsjon og fikk melk etterpå.

Kommer til å gjøre det samme nå,lar ungen styre de sier fra når de vil ha mer.

Skrevet

Er jo ikke rart at babyer begyner å bli mer sultne når de blir 4-5 mnd. De blir jo mye større, så mange som trenger et måltid om natta igjen. Folk gjør som de vil, men er jo mange rare "grunner" her. Det er jo en grunn til at det anbefales å fullamme til 6 mnd, og hvis man ikke vil følge anbefalinger som er gitt av fagpersoner og basert på stor erfaring/forskning bør man tenke litt bedre igjennom det.

Skrevet

Planen var fullamming til 6 mnd som med storesøster, men siden lillegutt har hatt en dårlig vektoppgang siden fødslen startet vi med grøt for 10 dager siden. Han ble 5 mnd for 13 dager siden.

Skrevet

rundt 4 mnd. Men bare bittebittelitt da:)

Skrevet

Til dette må jeg bare si at det er like mange forskjellige behov som det er barn.

Selv fikk ejg en helt ny sønn når jeg introduserte fast føde like etter 4 mnd. Han er nå blid og fornøyd, og ser ut til å trives. Han legger på seg igjen også, så du kan ikke dra alle over en kam.

Skrevet

Vi hadde første teskjeen med smaksprøve idag, lillegutt er 5 og 1/2 mnd :)

Skrevet

Vi startet da vesletuppa var fire mnd og to dager. Grunnen til at vi startet så tidlig var hun hun måtte ammes 6-7 gange ri løpet av natta + at hun ikek la på seg nok. Har spist grøt i snart tre uker, hun liker det kjempegodt og spiser ca en halv posjon. Men hun våkner fremdeles 2-3 ganger om natta da. Men det er sto forskjell på 2-3 ganger og 6-7..

Skrevet

Og forresten; storesøster var seks måneder før hun fikk grøt. Hadde tenkt det med velsetuppa også, men når hun gråter og våkner 6-7 ganger hver natt fordi hun er sulten, går det ikke an å følge " regelen" om fullamming til de er seks måneder.

Skrevet

Jeg begynte med grøt da gutten min var akkurat 4 mnd. Han har ligget på 2.5 percentilen på vekstkurven, men har begynt å flate ut derfor fikk jeg anbefalt å gi han grøt 2 ganger til dagen. Gutten spiste med en gang og det var ikke problem å få i han grøten i det hele tatt, så det var tydelig at han hadde behov for mer.

Til busselulle: Gutten min sover ikke lenger fordi om han får grøt...han krever fortsatt amming på samme tidspunkt om natten som han gjorde tidligere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...