Gå til innhold

Mye fostervann...

lille gull skal bli storesøste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan svare meg litt ang dette..

Vært hos legen nå til vanlig svangerskapskontroll, er i uke 34+4.

Har hele tiden ligget litt i overkant av den røde linjen, mens jeg de siste to gangene har ligget utenfor det grønne feltet..

Legen min henviste meg derfor til gynekoloig for å sjekke om jeg har for mye fostervann, men vet jo nå ikke når jeg får time hos han..

Er det noen andre som har opplevd dette og vet hva det innebærer om man evt har for mye fostervann???

Fått beskjed om at jeg ikke trenger å bekymre meg, men det er klart jeg gjør det. Man blir jo ikke henvist videre hvis alt er ok..

Så ganske bekymret nå ja..

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

trodde legen du hadde mye forstervann pga høyt sfmål?

Jeg har ikke mye forstervann og er utenfor hele kurven.. er i uke 39 nå og har ett sfmål på 42.. skjema stopper på 40.

Hvis du har fått beskjed om å ikke bekymre deg og fremdeles gjør det ville jeg bare tatt en tur på føden-så sjekker de det på en liten halvtime for deg:)

Skrevet

Jeg har gått til spesialist på sykehus (av andre årsaker), har også kurve over det skraverte feltet og mye fostervann i følge legen. Babyen har helt normal størrelse. Legen har ikke uttrykt noe som helst bekymring for dette med fostervannet i mitt tilfelle iallefall, tvert i mot vil jeg si. Er du sikker på at det ikke er størrelsen på babyen de egentlig skal sjekke?

Skrevet

Aner ikke hva de skal sjekke, men legen sa at hun ville henvise meg dit for å sjekke om jeg hadde for mye fostervann..

Jordmor har også antydet en gang at jeg har mye fostervann..

Har samtidig fått høre at jeg mest sannsynlig kommer til å få en stor baby, så uansett hva han sjekker blir det spennende å få vite resultatet.

Får bare håpe alt er bra.

Skrevet

Jeg havnet lagt utenfor sf-skjemaet med min forrige. Han var vel fire kg og 53 cm når han ble født, så ikke veldig liten, men heller ikke kjempestor. Jeg ble på slutten sendt til ultralyd for å sjekke størrelsen på babyen. Ingenting var galt med hverken fostervann eller babyen, så du trenger ikke bekymre deg, tror det er rutine at man blir sendt til sjekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...