Gå til innhold

Dere som er hjemme med barnet fremdeles...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere å finne på om dagen? Trenger inspirajon til å gjøre nye ting med jenta min på 13 mnd. Vi bruker å gjøre følgende:

*Besøke venner som har barn ( men barna er som regel mindre enn 10 mnd, så det er kanskje ikke sååå spennede for han)

*Gå på småbarnstreff

*Trille tur

*Gå i lekeparken

*Leke utenfor huset ( spennede med allt løvet på bakken for tiden )

* Se etter dyr ( mye katter, hunder og kråker her :) )

* Leke inne

*Er med og "hjelper til" på daglige gjøremål so å lage middag, legge klær i vaskemaskina etc...

Nå som det er mye regn og vind så er det ikke noe særlig å være så mye ute, så det blir mye inne tid. Er redd for at hun skal kjede seg......Hun krever ganske mye action for å være fornøyd.

Hva annet kan vi finne på da?

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn ut om det er en åpen barnehage i nærheten av der dere bor. Der treffer du andre i samme situasjon og flere barn på samme alder. Også er det gøy å gjøre ting som man gjerne ikke finner på hjemme som f.eks maling osv. Og masse nye spennende leker ;-)

Skrevet

Gå i svømmehallen. Det er alltid suksess!

Dans sammen.

Dukketeater

Leker.

Etc.

Skrevet

Begynn i barnehage. Det sunneste for alle barn!

Skrevet

Vi har desverre ikke fått barnehageplass, så derfor er vi hjemme enda. Det vi gjør utenom det du selv sa er:

-svømmehallen

-tegne

-leke aktive leker som gjemsel og slikt

-går på biblioteket

Også skal hun begynne på turn. Hun er straks 16 mnd.

Skrevet

jeg vil ikke si at det er det sunneste å gå i barnehage.

jeg trur ungene mine trives hjemme jeg.

jeg vil da gjerne oppdra ungene mine selv.

di leker jo med andre barn selv om di ikke går i barne hage.

Skrevet

Joda, frekke bedrevitende anonym.....du fornekter deg ikke. Dessuten spurte jeg ikke deg, jeg spurte de som fremdeles er hjemme med barna (noe som du tydeligvis ikke er)

Takk for svar dere andre!Et par spm til bare:

*Hvem kontakter man for å finne ut om det er åpen barnehage? ( kommune eller helsestasjon kanskje?)

*Hva trenger man å ha på bebisene i svømmehallen da? Trenger man sånn vanntett bleie eller noe?

*Finnes det virkelig tur for så små barn?

HI

Skrevet

ja turn der en synger litt og leker litt. det er vell ikke turn, mer som gymnastikk men det heter babyturn.

me liker å gå på bibeloeket

gå på babysang og småbarns treff

leke ute i sanden

gå på tur

tegne

lese

hjelpe t m oppvasken og vasking ol

eg har da to små, så mens minsto på et kviler

gjør eg og eldsto på to husarbeid, ellers tegner hun mens eg gjør hus arbeid.

eg synes det er kjekt å vere hjemme med dem eg og trur dei koser seg og.

nå er eg så heldig at eg har hjemmeverende venninder m barn i samme alder.

eg er litt engstelig for å sende dem i barnehage.

vet ikke helt ken som passer på dem der eller ka di lærer seg.

eg trur eg gjør en god jobb m å lære dem opp sjølv og eg er helt avhengig av dem. en time uten er helt fælt. hehe

Skrevet

Synes det høres ut som om du gjør masse sammen med jenta di:) Synes det du beskriver holder i lange baner, hun er jo bare 13 måneder. Men åpen barnehage er et kjempefint tilbud, men ikke alle kommuner har dette tilbudet. Kontakt kommunen og spør!

Lillegutt og jeg har gått på småbarnssang siden han var 12 måneder, i regi av frelsesarmeen (åpent for alle, behøver ikke å være kristen).

Jeg forstår godt om du har lyst til å være med på flere arrangerte aktiviteter, det er jo sosialt og hyggelig for både mor og barn. Men jeg tror ikke du behøver å være redd for at hun skal kjede seg. Jeg tror faktisk at barn har godt av å kjede seg litt i blant, og lære å finne på ting selv. Misforstå meg ikke, jeg mener selvfølgelig at man skal være tilstede for barnet og møte barnets behov. Men jeg tror ikke det er til barnets beste å bli aktivt underholdt til enhver tid, og barna våre må jo også lære at vi voksne også har behov:)

Tror du gjør en kjempejobb hjemme med jenta di jeg!:)

Skrevet

hei,

Er også hjemme med en jente på 13 mnd:) Og er og redd for at hun skal kjede seg...så du er ikke alene..hehe..men virker som hun koser seg veldig og.

Hjemme leker hun med lekene sine, får diverse kjøkkenting som plastbolle og sleiv som hun rører med etc og andre ting som ikke er leker, vi "leser" masse i blader...foreldre og barn bladet elsker hun å bla i for der er en del barn og dyr og ellers ting hun kjenner..hun får spise en del selv...så øver på å spise med skje etc.."hjelper til" med husarbeid, øver på ord...ser litt på barnetv...dvs det som er på frokost tv...liker ikke det vanlige barnetv enda....

Ellers så tar jeg hun med meg på butikken..får gå litt rundt selv ellers sitter hun i handlevogn..hun synes det er kjekt..vi går stort sett alltid på tur nesten uansett vær...enten i vogn eller hun går selv...oftest kombinasjon..vi er og i sandkasse om ikke snø...og skal kjøpe akebrett nå som snøen kommer..vi ser på lyng, busker, steiner etc og snakker om det...

Vi prøver å treffe andre med barn på omtrent samme alder. Er av og til på åpen barnehage. Ellers så er vi på besøk hos besteforeldre og tanter.onkler..det er stor stas.

Jeg ser at bøker fenger så skal ønske flere til jul, musikk skal vi skaffe mer av...liker å danse litt..akebrett som nevnt...og tegne må vi snart prøve oss på..

Skrevet

Kontakt HS for åpen bhg

Jeg fikk et helt A4-ark med åpne bhg'er i nærheten :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Jeg er kanskje bare redd for å ikke være god nok mamma for henne. Har nesten dårlig samvittighet for å være hjemme med henne istedenfor å ha henne i b.hage. Ser jo hvor hun lyser opp når vi er med andre barn!! Syns dagene går så fort også rekker vi så lite........ Det henger vel litt sammen med at det blir så fort mørkt også. Er "kveld" nesten før vi har spist middag jo :( Ikke noe særlig å være på lekeplassen i tussmørke heller. Nei, heldigvis bare en mnd til solen snur :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...