Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Ja...gutten min har fått 2 doser allerede
katty Skrevet 13. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2006 Huff, jeg er så i tvil. Jenta mi har fått den ene dosen, men nå tviler jeg så fælt. Har mistet tilliten rett og slett etter all tv-tittingen:o)
så var vi 4 Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 aner ikke hva vi skal gjøre. er så i tvil når det gjelder akkurat denne vaksina. Martin har fått den første (3 mnd), men har ikke fått 5 mnd vaksina si enda så jeg skal snakke med hs da om det.
knærten71 Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 fastlegen min sa at denne vaksinen var selv leger litt skeptisk til. Var mer sånn politisk stunt mente han.Ikke grunnet selv vaksinen men at hjernehinnebetennelse var så sjeldent i henhold til den omfattende vaksinen. Han anbefalte resten av programmet dog da ingen av sykdommene er borte i utlandet og kommer inne med reisende. Derned får man det i barnehager, skoler og særlig på mottak i norge. Så jeg tror jeg følger resten av programmet men vet ikke helt med den der hjbetennelse. Så vi er alle i like tvil, men jeg er mer overbesvisst enn skeptikerne inne på selve debattsida.Der blir det veldig akademisk og lange avhandlinger om temaet
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Har tatt den, ja. Stoler på at de vet hva de gjør, når de setter den opp som endel av vaksinasjonsprogrammet. Er jo vanligvis mye forsning som ligger bak, før de får medisiner/vaksiner på markedet.
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 skal ta den i morgen. den er jo ikkje farlig ...det var den som dei brukte på 80 tallet som var farlig. har dere hørt om noen babyer som har blitt alvorlig sjuke av denne vaksinen da?
*mamma til Mathea* Skrevet 13. november 2006 #12 Skrevet 13. november 2006 Snuppa har fådd 1.dose,skal ta 2.dose på onsdag. Var veldig skeptisk i begynnelsen pga all medieomtalen det har vært i det siste.. Var mye fram og tilbake,så ringte HS for å undersøke litt. Hun sa at den vaksinen d har vært om på tv ble ikke godkjent i Norge,og er ikke den samme som barna våre får i dag. Denne vaksina har blitt brukt lenge i Norge,men da på barn som er for tidlig født eller som er født med hjertefeil .ol. Hun sa også at faren var større for at barna ville få sykdommen, enn at de fikk en alvorlig bivirkning. Selv om det mest sannsynlig aldri kommer til å skje,så er det jo alltid en fare for epedemi dersom man ikke følger vaksinasjonsprogrammet. Det var ikke rapportert om noen alvorlige bivirkninger utenom de vanlige da som feber,tretthet o.l (kan komme noen dager etter vaksinasjon) Har nå bestemt oss for å ta 2.dose... Er jo en bra ting at barn født 2006 får det gratis, men siden det har vært så mye snakk om hvor viktig denne vaksina er, så burde jo de barne født før 2006 også få denne goden. Ble litt langt og utfor spm ditt...:-)
så var vi 4 Skrevet 13. november 2006 #13 Skrevet 13. november 2006 Da vil jeg gjerne være den første til å kalle din hs en løgner (litt drastisk). Hun får sin info fra fhi som alle andre hs, min hs sier hun verken kan anbefale eller fraråde den siden det er et personlig valg for foreldre. fhi har ikke mottatt noen alvorlige bivirkninger, men hva de velger å klassifisere som bivirkning av vaksinen og hva som er bivirkning av sprøytestikket kan vi bare gjette. Den er relativt ny (4 år i Norge, 6 i usa) og det er rapportert mange dødsfall i usa direkte etter denne vaksina. så sikker er den ikke. Sjansen for å få hj.hinnebetennelse er svimlende liten.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #14 Skrevet 13. november 2006 tok dose nr 2 i dag. jeg synes det dør mange barn av hjernehinnebetennelse hvert år, så jeg tar ikke sjansen å la være. har gått fint
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #15 Skrevet 13. november 2006 jamen dei som har dødd av den har ikkje vært friske i utgangspunktet eller? det er jo ingen her i norge som er blitt sjuke... dei bruker jo ikkje en vaksine som dei vet kan være dødelig da.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #16 Skrevet 13. november 2006 Mange dødsfall direkte etter vaksinen???? Å hvor hart du denne informasjonen fra??? Ærlig talt så virker du rett å slett dum i hodet!!!! Hvis det hadde vært tilfellet ville de stanset all bruk av den med en gang! Slærvekjærring martin kom 03.06.06
Mamma katt Skrevet 13. november 2006 #17 Skrevet 13. november 2006 Huff, vi skal ta første dose på onsdag, gruer meg veldig! Men føler liksom at jeg må takke ja, for tør ikke la være heller.. håper det går bra! Man blir jo vettskrmt av disse tv-programmene og fhi som ikke ser ut til å være noen å stole helt på..
Døgnflua Skrevet 13. november 2006 #18 Skrevet 13. november 2006 Mine tvillinger har fått 2 doser, men jeg er sterkt i tvil om jeg i det hele tatt skal gi den siste dosen. Det har vært så utrolig mye om og men, og jeg føler at helsestasjonen er tvunget til å si at de anbefaler denne vaksinen uansett om det gjør det eller ikke, rett og slett fordi det er det de har fått beskjed om fra "høyere instanser". Jeg spurte hs om hun ville satt vaksina på sitt eget barn, og hun vrei seg godt i stolen før det kom et tvilende ja..... FHI har helt mistet sin troverdighet. De som tror at det ikke blir gitt ut vaksiner som er potensielt farlige, tar feil. Jeg var selv med på "utprøvingsforsøket" av den farlige hjernehinnebetennelsen, og min mor sa til meg at de ble anbefalt på det sterkeste å delta, akkurat som vi blir nå, og som ansvarlige foreldre så vil vi jo barnas beste, og deltar når vi blir anmodet på det sterkeste... Det er etter at jeg fant denne linken jeg ble så fryktelig i tvil, men jeg skal snakke med hs om det, og vise henne linken på 10 mnd kontrollen. Denne er for alle med nervene i god behold: www.fritthelsevalg.org/htmlsite/resultdet.asp?id=323&type=2 Men hvem fyren som har skrevet dette er, står det ingenting om, så han kan meget godt være en synser som oss andre...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #20 Skrevet 13. november 2006 Jeg er så i tvil. Etter å ha lest div artikler om denne vaksinen, og etter å ha sett fhi's meningokokk-tabbe på 80-tallet, er jeg faktisk ikke så sikker på om vi burde ta denne vaksinen. FHI skriver på sine nettsider, at de svarer fortløpende på henvendelser - men jeg får ingen svar fra dem om denne vaksinen - så jeg begynner å føle meg litt "lurt". http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=3&flag=1&id=323
Tigergutt Skrevet 13. november 2006 #21 Skrevet 13. november 2006 Ja, vi har tatt to doser så langt. Den hjernehinnebetennelse vaksinen som gis nå, er jo ikke den samme som har vært omtalt i media den siste tiden. Skremsels propagandaen omhandler vaksinen helt tilbake til 80-tallet. I følge min lege er det større sannsynlighet at vi skal falle ned i fly enn at det skal skje noe med dagens vaksine.
*mamma til Mathea* Skrevet 13. november 2006 #22 Skrevet 13. november 2006 Huff..etter å ha lest artikelen til linken overfor ble jeg veldig i tvil om vi skal ta 2.dose!!:-(
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #25 Skrevet 13. november 2006 garantert et stort nei,vaksinere med denne vaksinen som de ikke vet om funker engang,nei takk.. 2-4 dør i året av denne sykdommen,tror ikke det kommer til å forandre om vi putter denne vaksinen i barna våres.. det neste er jo vannkoppervaksinen,tragisk spørr du meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå