Gå til innhold

Jeg var på UL på fredag (trist!)

Anbefalte innlegg

Vi bestilte UL tidlig bare for å få se det lille hjertet slå, for over to uker siden. Kom noe brun utflod fra mandag av i sist uke, og litt friskt blod torsdag kveld og fredag. Vi var derfor ekstra spente før UL-timen på fredag. Forsåvidt forberedt på at noe kunne være galt også.

Tror ikke det er mulig å forberede seg på beskjeden. Mitt svangerskap var et blighted ovum (hadde aldri hørt om det før). Jeg blør nå ut det siste, og prøver mentalt å forstå hva som har skjedd. Tårene triller med jevne mellomrom, men det er ikke noe å få gjort med det.

Jeg takker for meg, og ønsker dere andre lykke til videre!

Fortsetter under...

Takk for god klem!

Blighted ovum betyr at livmora var tom. Dette regnes som en form for abort. Det antas at en aborterer tidlig slik at forsteret ikke en gang begynner å utvikle seg. Kroppen fortsetter derimot å opptre som om den er gravid. Hcg-nivået stiger, svangerskapssymptomene fortsetter og livmora vokser - men det finnes ikke noe foster. På UL var jeg 11+2, men livmora var på størrelse med at jeg skulle vært i uke 9. Antar at kroppen skjønte at dette ikke hadde noen hensikt lenger, i uke 9, og at det var derfor jeg begynte å blø litt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...