Gå til innhold

Dere med barn fra før !!

Anbefalte innlegg

Kommer dere til å redusere barnehageplassen når dere skal være hjemme med nurkene ??

Jeg har redusert plassen til junior fra 100 til 60 % fra 1 desember.

Han begynner jo på skolen til høsten, så er jo siste sjangs til fri når vi vil da på en måte ..

Tror også han vil ha godt av å kose seg litt hjemme som storebror, og ikke bare bli sendt avgårde hver eneste dag liksom.

Kommer ikke til å bruke SFO heller første skoleår. Hvis han ikke absolutt vil selv da. Hender jo det at de vil fordi at kompisene er der da.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7068547-dere-med-barn-fra-f%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor stor er gutten din da ?

jeg har en jente på 27 mndr og har ikke tenkt på at man kan redusere plassen engang, faktisk...

Hvis du har 60% - er det da to dager i uke han er hjemme, eller har du kortere dager ?

Hvordan gjør man for å søke om dette ?

Tar det lang tid å få svar ?

Jenta vår trives så godt i barnehagen, hun er veldig aktiv og omgås ikke noe særlig med andre barn på fritiden (det er bare to vennepar i nærheten med barn som vi av og til treffer, det er ingen andre barn i gården der vi bor) så jeg har inntrykk av at hun kjeder seg en del når hun er hjemme med meg (hvis hun har litt feber eller har planleggingsdag)

Men etter at jeg ble sykmeldt så har vi jo hatt veldig korte dager, vi sover lenge og somler lenge om morgenen og så henter jeg tidlig - så som regel er hun ikke i barnehagen mer enn fra 9.30-10 til 15-15.30.

Kanskje dumt å betale for full plass når vi ikke utnyttter det ?

Har ellers tenkt at det vil være deilig for meg å få litt tid med veslemann på egenhånd iallefall de første månedene.

Har ikke bestemt meg helt ennå. Kommer ann på om jeg har råd til å beholde plassen 100% Har to barn i barnehage, og det koster tross alt 4220,- kroner per måned! Fristende å betale litt mindre, med samtidig er det deilig å kunne levere dem akkurat når jeg vil. Minstemann er to år og ganske aktiv om dagen! Puh! Tror kanskje jeg trenger full plass til ham, i hvert fall.

Gutten min er jo 5 1/2, så han er jo ganske selvstendig. Og gleder seg til å være hjemme litt sammen med oss :)

Han blir da hjemme to dager i uka.

Skrev bare et brev til barnehagen der jeg sa at pga svangerskapsperm ønsket vi å redusere plassen til 60 %.

Vet at noen steder kan du søke om permisjon i stedet for reduksjon, da beholder du de 40 % når permisjonen din er over. Slik at du slipper å søke om 100 % igjen om du skal ut i jobb etterpå.

Men siden junior beg på skolen etter sommeren, så reduserte vi bare.

Annonse

Vi kommer ikke til å redusere plassen til sønnen vår som blir 2 år. Men han kommer nok til å ha kortere dager, og sikkert en del dager der han vil være hjemme med oss.

Grunnen til at jeg ikke tar han ut er at han trives veldig i bhg, og at vi ikke har noen særlig omgang med folk med barn på hans alder. Ser at han virkelig trenger og liker å leke med andre. Var småsyk noen dager der jeg var hjemme med han, og da han kom tilbake til bhg hadde han det veldig travelt med å komme inn og han smilte over hele det lille fjeset sitt.

Å savner han nå. Skal snart hente han i bhg. Hjem for å kose litt.

Var tenkt å redusere til 50 eller 60%, men nå er han så vanskelig å levere (nekter å være der) så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Vet han kommer til å kjede ræva av seg hjemme, men det får så være. Trives tydeligvis ikke siden han alltid skal lage et helvete når han skal leveres.

jeg blir ikke ta jenta mi ut av barnehagen.

men hun blir nok å få noen ekstra fri dager.

hun er i en alder hvor hun ELSKER å være aktiv og leke.

å det ville være synd hvis hun skulle gå hjemme og kjede seg.

men hun får permisjon fra b.hagen fra 11 desember og til 2 januar.

da skal svigermor være med til å passe henne.

lillemor - er ikke sikkert han ikke liker seg selv om det er vanskelig v levering..om du reduserer tiden hans blir det hvertfall ikke enklere tenker jeg..å levere. ..eller kanskje han finner ut da han savner barnehagen,,hehe..hadde snakket m ped leder om det jeg..

Annonse

Vi har ei snuppe på 21/2 år som går 80% i en privat bgh nå. Vi hadde tenkt å redusere til 50 men ble anbefalt av flere førskolelærere å ikke gå under 60%. Så vi har søkt og fått innvilket 60 fra januar. Men det kommer nok til å bli noen ekstra fridager innimellom læll tenker jeg. Pluss at jeg ikke kommer til å levere henne før halv ti og så blir hun henta av pappaen halv fire/fire tenker jeg. Snuppa er kjempeglad i å være i bhg å leke så vi har aldri hatt tanker om å ta henne ut helt.

Har ei jente på 41/2 år, som skal beholde plassen i barnehagen. Det er der hun har vennene sine, og det er der alt er "som normalt". Er førskolelærer selv og vet hvor viktig det er for disse store søskene å få en fri plass for babyen. Men hun kommer til å ha korte dager, og nok en del fri.....

Har i tillegg en gutt som går i første klasse. Han skal fortsette litt i sfo, men ikke full plass.

Babyidesember

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...