Gå til innhold

Huff jeg blir så utrolig oppgitt over dette..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 26 har vært 100% sykemeldt siden uke 15 pga bekkenløsning.. har en sønn på 18 mnd som blir mer krevende for hver dag jeg blir tyngre og mye verre i bekkenet mitt for hver dag som går og jeg klarer ikke og ta være på sønnen min..

ringte trygdekontoret for og høre om samboeren min kunne bli sykemeldt men det kunne han ikke... det finnes ingenting som sier at far kan være sykemeldt eller hjemme pga bekkenløsning til mor.. han har allrede brukt opp sine 10 dager på jobben "barnepass sykdom"

synes det er så rart at ikke han kan gå hjemme når jeg som står som omsorgsperson for barnet ikke klarer og ta meg av barnet mitt..

er så oppgitt og sitter og gråter pga dette.. det er ingen som vil hjelpe meg og jeg føler meg så forferdlig alene..

hva skal jeg gjøre??!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det ikke om mannen din drar til legen sin da? Leger kan jo være hjelpsomme med diagnoser i sånne tilfeller har jeg hørt. trygdekontoret kan jo ikke nekte mannen din å bli syk bare fordi du er det vel. Så jeg ville sendt mannen til legen jeg, er jo verdt ett forsøk hvertfall.

Skrevet

går ikke sønnen din i bhg? For da kan jo mannen din levere å hente.. da trenger du ikke gjøre noen ting på dagen.. og på kvelden er han da sikekrt hjemme.. Men kanskje han jobber kveld? Huff nei ikke greit det der men jeg oxo hadde nok sendt han til legen ja..

Skrevet

Akkurat nå er økonomien våres innmari stram så vi har ikke penger til og ha han i barnehagen, vi er avhengig av kontantstøtten hans nå..

Skrevet

Vet ikke helt hva rettighetene sier, men ring helsesøster og spør om det er noen avlastningstjeneste i kommunen din! Jeg jobber i barnevernet, og vi har flere ganger slike "tilfeller" hvor man trenger litt hjelp i en begrenset periode nettopp pga slike ting, uten at vi ser på det som noen "barnevernssak" (vet media ikke er helt på vår side for tiden, men det er faktisk slik vi jobber, med å hjelpe!)

De fleste arbeidsgivere er også fleksible dersom dere er åpne med problemene, kanskje mannen din kan snakke med arbeidsgiver og få litt tilrettelagt?

Kommunale barnehager skal også ha sånne avlastningsplasser dersom du ikke har plass allerede. Kanskje røde kors eller lignende har noen barnevaktordning som kan avlaste deg litt? Helsesøstrene rundt forbi kan mye om dette, mitt råd er å ta kontakt!

Lykke lykke til!!!!!

Skrevet

Hva hadde dere gjort dersom du ikke hadde vært sykmeldt? Da måtte dere vel ha hatt barnepass???

Skrevet

Samboeren min ble sykemeldt fordi jeg var for syk til å ta vare på sønnen vår. Han gikk til legen og legen skrev ut sykemelding. Men ha måtte skrive en diagnose som gikk på samboeren min ellers ville ikke trygdekontoret godta det. Tror han hadde veldig stresshodepine på papiret. Han var forøvrig utrolig stressa. Det er vel ingen samboer/far som klarer å ta livet med ro på jobb når de vet at mor er hjemme og ikke klarer å ta godt nok vare på junior?

Få samboeren din til å ta kontakt med legen sin, så ordner det seg nok. Dessuten er det flere ting du har krav på dersom du er "dårlig nok" i trygdekontorets øyne. Det fikk jeg først vite etter at hele familien hadde bytta på husarbeide her mens jeg var dårlig. Trygdekontoret forteller deg skjelden hva du har krav på. Men de er sabla gode til å fortelle hva du ikke har krav på. Krev å få snakke med en konsulent på trygdekontoret og press konsulenten for informasjon om dine rettigheter. Hør også med lege og jordmor.

Lykke til!!

Skrevet

Det er noe som heter omsorgslønn man kan søke .

Når den som har hvoedomsorgen for barnet er sy, for syk til å ta seg av den, kan den andre få støtte til å være hjemme, husker ikke hva det heter i farten.

Men det skal være info om det på trygdekontoret.

Eller ring barnevernet å hør om de kan hjelpe, både de og sosialkontoret kan gi dere støtte til barnepass i denne perioden, også dekke husmorvikar eller lignede.

Ta en telefon og hør du.

Ellers så kan jo sambo bli sykmeldt pga av stess/psykisk, ryggen eller noe, det er opp til legen hans.

Lykke til

Skrevet

Jeg har ei søster som jobber på trygdekontoret! Hun har vært syk i lang tid pga depresjon, dette har ikke arbeidsgiver krav på å vite. Hvis dette ikke er en løsning, hva om din samboer søker om permisjon fra jobben??? Her jeg jobber er det ei som har fått 1 års permisjon for å prøve seg i en annen jobb!!!

Skrevet

Arbeidsgiver har ikke krav på å vite hvorfor en er sykemeldt i det hele tatt. Det står ingenting om diagose på sykemeldingsdelene som går til arbeidsgiver. Det står på den rosa delen som du selv skal beholde. Mange gir den også til arbeidsgiver, men det er bare å la det være dersom du ikke vil at arbeidsgiver skal vite hva som er grunnen til sykemeldingen.

Permisjon gir dårlig med penger på kontoen selv om han sikkert kan søke om velferdspermisjon. Det er som regel ulønnet med mindre han har en utrolig snill arbeidsplass....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...