84 mamma Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Har ein gut som er forkjølt. (6 mnd) Var på legevakta med han igår, då var han raud øverst i halsen og i det eine øyra. Igår kveld spydde han opp masse slim. Og idag vil han verken ha mat eller drikka. Sidan kl 5 idag har eg berre fått i han 90 ml mme. Det virkar som om han har vondt i halsen. Har prøvd å gi han saft og svislepurre, men han vil ikkje ha noko. Er det nokon som veit kor mykje veska han bør få i seg? og har nokon ein god ide til korleis eg skal få i han veska?
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Uff da stakkars gutten din.. Akkurat vært gjennom forkjølelse her også,men slapp unna vondt i halsen. Har du prøvd å gi han bare rent vann?? Evt sprute litt inn i munnen hans med sprøyte.. Vet ikke hvor mye veske de bør få i seg,men inkl melk drikker gutten min ca 5dl om dagen.. + det som er i grøt og middagsmat.
Silverpilen Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Har lest i disse spedbarns bøkene at man kan prøve med glass/ kopp eller skje hvis barnet kaster opp. Høres frusterende ut, håper det løser seg!
84 mamma Skrevet 13. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2006 Takk for svar. Har prøvd både glas og tutekopp, men det hjalp ikkje. Prøvde å gi sviskepurre med skei, men heller ikkje det vil han ha. Han elske sviskepurre til vanlig. No ligg han og søv, skal prøva med middagsglas når han vaknar. Har ikkje prøvd vatn enno, men han vil ikkje ha vatn til vanleg....
Tupsi Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Vi har også hatt samme problemet,men da sa HS at vi skulle gi 2ts vann eller saft hvert 10 min for da fikk hun i seg nok veske i løpet av dagen
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Hei.. Jeg er ikke et geni,men hvis du kansje prøver og gi han "sprute" litt veske i munnen hans med en sprøyte. Ikke med nål selvfølgelig da... Han bør nok få i seg en del veske iallfall hvis han har feber!! Jeg vet fler som har brukt sprøyte for å få i barna veske.. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå