klarforbaby Skrevet 13. november 2006 #1 Del Skrevet 13. november 2006 hei..jeg er 13+4 på vei..endelig over de verste ukene..men fortsatt er det en del spørsmål..Jeg har tatt en laserkonsinering for en tid tilbake.. Lurte på om det er noen her med erfaring med hvordan man forholder seg til det med tanke på jobb..jeg har en hektisk jobb med mye gåing.Noen sier at en skal ta det med ro,mens andre mener man skal holde på som vanlig.. Takker for alle svar.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7067382-laserkonsinering/
svensen Skrevet 15. november 2006 #2 Del Skrevet 15. november 2006 Hei, jeg ble konisert (slynge, som er ganske likt laser) for et år siden og har termin idag. Jeg spurte legen som koniserte meg, han sa at svangerskap alt overveiende ble helt normale etter konisering. Siden jeg var ganske engstelig spurte jeg legen min i begynnelsen av svangerskapet hvordan jeg skulle forholde meg i forhold til for tidlig fødsel etter konisering. Han sa at de nyeste undersøkelsene viser at de nyere typene konisering (laser, slynge) ikke har noe å si - svangerskap forløper normalt. Tidligere undersøkelser har visst vært preget av skjevt utvalg - de plukket ut i forhold til "alle for tidlige fødsler", ikke i forhold til "alle koniserte" (som er det man er interessert i som konisert). Jeg har prøvd å sjekke dette - fant ikke så mange undersøkelser som var gjengitt på nett - men det er ihvertfall en god ide å lese noen av de nye undersøkelsene fremfor de gamle, hvis man vil ha ro i sjelen. Jeg foreslår at du tar det opp med legen din - særlig pga arbeidet, evt ber om en GU med måling av livmorhalsen hvis du er veldig usikker. Jeg bad om det, men fikk bare beskjed om at det ikke var noen vits. Det kan godt være riktig, men jeg ble ikke akkurat imponert over legen - han skjønte ikke at jeg i det hele tatt kunne være engstelig. Jeg var lettet da jeg kom til uke 25, og jeg har altså nå gått helt til termin (det blir sikkert noen dager til...). De siste ukene har jeg ikke ofret det en tanke. Jeg har på ingen måte noen hektisk jobb, men de skumleste ukene (20-25) var i ferien, og jeg tok det ikke mer med ro enn det jeg syntes var nødvendig pga varmen, pusset opp, var på seiltur, badet, gikk litt tur. Du skal bare se at det går like greit for deg, men som sagt, ta det opp med legen. Og ta det opp enda en gang hvis engstelsen ikke forsvinner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7067382-laserkonsinering/#findComment-7098538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå