Gå til innhold

Simo VS Emmaljunga

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle dere vogn-damer!

jeg lurer på å kjøpe en simo bag eller duovogn når minsten kommer rett etter jul..men nå har jeg fått tilbud om en brukt emmaljunga.. regner med å bruke kun bagen og kjøpe meg en letter sportsvogn etterhvert og da er jo det å kjøpe brukt det rimeligste.. men bortsett fra det; er det noen her som kan forklarer meg forskjellen på Simo duo eller bagvogn og Emmaljunga edge duo? fordeler og ulemper eller er de helt like?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

simo duo: har kjøpt den, synes ikke det er noen ulemper ved den. hehe

Emmaljunga edge: den er litt tyngre, den har teleskop håndtak (likte ikke det, mens andre liker bare det) bagen ligger nedover med hodet når du skal bære bagen.

Men det er ikke store forskjeller på de, det er det ikke.. vi skulle enten ha duo edge eller simo duo så vi synes begge er fine vogner..

men hvis du ikke har tenkt til å bruke sportsvogndelen, så lønner dt seg kansje å kjøpe en bagvogn?!

Skrevet

bagen går ikke nedover nå du bærer den.emmaljunga duo edge er best

Skrevet

vi prøvde i hvertfall å holde i hankene på bagen på alle mulige måter både jeg og sambo og den vendte ned på vårs i hvertfall.. kansje dte er forksjell fra vogn til vogn.. erjo abre å prøve begge i butikken så tar du den dere liker best..

ps: hva er poenget med å være anonym på barnevogndebatten da??

Skrevet

Vi hadde simo bagvogn, fordi da kunne vi kjøpe ei lett sportsvogn senere. Men tror jeg hadde valgt emmaljunga hvis jeg skulle velge en gang til, fordi man kan bære bagen med en hånd, er sånne reimer å bære i. Simo-vogna må man bære med begge hender fordi det er sånne håndtak på bagen om du skjønner. Men jeg vil ikke ha sånt teleskop-håndtak, så derfor hadde jeg ikke valgt med sånn sportsunderdel, men sånn at man kan "knekke" håndtaket.

Skrevet

vi har emmaljunga edge duo og jeg synes den er fantastisk!!! Stor, soild og god å trille!! bagen er god, lun og romslig til voksiposer nå mot vinteren. fantastisk! jenta er nå 6mnd og fortsatt plass i den med voksipose. det er "innebygd" myggnetting i baghetta, regntrekk i bunnen av vogna, ventilasjon under bagen, teleskophåndtak som er genialt når pappa er ganske høy og jeg er mindre.. justere enkelt ettersom hvem som triller!

Jeg er evig takknemlig for den vogna!!!!

Skrevet

har emmaljunga edge duo,og er superfornøyd=)

Har også en simo kombi stående hos mamma,men ikke så fornøyd med den. Den er riktignok arvet,men bare etter 1 barn,og jeg synes den er noe"herk"

Skrevet

Jeg hadde simo bagvogn/ dypvogn sist gang (2003mod). ALDRI mer!! jeg leverte den inn 3 ganger for å bytte bunn i bagen, men hver bunn jeg fikk bøjde seg som en "banan" på ca 2 mnd, slik at sønnen min lå med hodet i "nedoverbakke". Når han var 5 mnd kjøpte jeg sportsvogn, men jeg hadde brukt simovognen lenger hvis den hadde vært i orden..

Denne gang blir det alt annet enn simo på meg......

Skrevet

Kjøp simo. Det kommer du ikke til å angre på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...