Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 5 1/2 mnd er så kresen når d kommer til mat at jeg ikke aner min arme råd. På 5mnd kontroll var han bare gått opp 100gram på 1 mnd, så HS sa det var på tide å gi annen mat enn bare melk. (Her går det kun i pupp. Er så stolt :)) Problemet er bare at han er en ortli gourmet-unge. Han vil ikke ha noe annet enn nestle sin maisgrøt, og det er kun om jeg har knødd en halv banan oppi der. Da spiser han ei hel skål hehe. Får dette på kveldstid, å han sover fra 9 til 9. Men tenker jo at dette blir litt lite for han, for jeg har ikke tilstrekkelig med pupp til han lenger, og MME liker han slettes ikke..

Noen gode råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd 6 mnd grøt til han? den er gjerne både litt mer smak på og har mer energi. Ellers kan du jo prøve å gi grøt på formiddag i tillegg. Kan jo få 2 porsjoner med maisgrøt m banan.. :-) Ikke enkelt når de små bare vil ha pupp... Min var også litt slik, men han likte grøt mye bedre når han fikk "Havregrøt m/banan og aprikos" .

lykke til!

Skrevet

du kan ikke gi han 2 porsjoner grøt da? Prøv havregrøten til nestle, den synes Martin er herlig (og det uten et 1/2 glass fruktpure i som han måtte ha i maisgrøten).

Skrevet

Hmm d går bra å gi 6mnd grøt nå da? han blir ikke 6 mnd før om 3 uker ca. Havregrøten brekte han seg av:S Det blir ikke mye med en hel banan hver dag? Huff føler jeg vet ingenting nå:(

Skrevet

Jeg begynte med 6 mnd grøt når han var 5 1/2 mnd. Gikk greit det, han tålte det bra. Likte mye bedre den grøten enn den fra 4 mnd. en hel banan kan kanskje bli llitt mye, han han få litt hard mage..

Skrevet

du kan ikke gi en annen frukt da? pære er jo også ganske søtt. Sa hs noe mer enn at du måtte gi han ekstra mat? noe om hvilken mat som er bra for små mager? Vi blir ikke å gi Martin 6 mndgrøt/glass før han er nærmere 6 mnd...

Skrevet

Nei jeg fikk et hefte som het "mat for spebarn" tror jeg, men der står det jo bare at man skal vente til dem er et halvt år før man begynner med noe som helst osv. + at det står du skal vente så og så lenge før du introduserer nye smaker etter å ha gitt en... Derfor jeg ikke har starta med annen frukt i grøten, men når jeg tenker meg om gjelder det kanskje annen type mat? :P Tror jeg kjøper noe pærer og epler og norn andre grøt-typer jeg. Middsgsmat på glass er også æsj æsj hehe

Skrevet

De sier så mye rart om babyer og mat (og alt annet), men når ikke ungen legger på seg nok eller ikke er skikkelig mett og fornøyd da er alle lover og regler lagd for å brytes. Lykke til med matinga :)

Skrevet

Ikke sant hehe :) Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...