Gøril og Jesper :) Skrevet 13. november 2006 #1 Del Skrevet 13. november 2006 Da har jeg fulgt rådet ditt, og bestilt time til legen Skal dit i morgen klokken 0900.. Så kommer til å spørre om jeg kan få sykmelding da. Det høres veldig greit ut og ha 50% sykemelding, kjenner jeg ikke får så dårlig samvittighet ved å tenke på det, for da er jeg i allefall litt på jobb. Men er det bare og spørre om å få sykmeldig, også får man det?? Noen ganger synes jeg det er alt for lett å få sykmelding jeg.. Det er noen på jobb som får det hele tiden, men som ikke er sykere enn at de kunne ha vært på jobb.. F.eks forkjølese.. Man kan jobbe litt da mener jeg.. Hun tar ikke paracet eller noe, så da sykmelder hun seg heller en uke når hun er forkjøla, det er det jeg mener med for lett... Hvordan går det med deg da?? Håper du er like positiv som før, det er godt å lese innlegg fra deg, som ikke er så triste som mine.. Det hjelper meg også, da prøver jeg å ta meg sammen, og skjerpe meg.. Men nå blir nok dette forsøket avbrutt, det kjenner jeg på meg, så da er jeg i gang snart med 2. ICSI... Lang vei til ønskebarnet ja.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7066698-lenn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 13. november 2006 #2 Del Skrevet 13. november 2006 Hei igjen! Så bra at du har fått bestilt legetime! Først må jeg si at JA. Jeg er helt enig i at noen leger sykemelder for lett! Pasienten kan bare spørre etter SM så får de det.... Synes ikke det skal være sånn. De ødelegger for "gode" leger. Det jeg mener med å "sykemelde seg" (egentlig en teit setning, da det ikke er VI som sykemelder oss - men legen....) er å få snakka ut med legen. Legg alle kort på bordet og si hvordan du føler deg. Og da mener jeg alt - selv om det betyr at du storgråter hos legen. Fortell at du gråter mye, at jobben gir deg en enda dårligere følelse, at du får dårlig samvittighet av å ikke være på jobb, men å være der tapper deg helt for krefter. Si at du har prøvd, men at det ikke går så bra........ At du er sliten. At du er deppa (hvis du er det). Ja fortell akkurat hvordan du har det. Legen kan ikke vite hvordan du har det uten at du sier det rett ut. Jeg er sikker på at når du får mer pusterom, så klarer du også å hente overskudd og krefter til å gå gjennom dette ) Lykke til i morgen vennen ) Tenker på deg!!! (kom inn og oppdater da .o)) God klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7066698-lenn/#findComment-7066961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 13. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 13. november 2006 Takk for svar Lenn Ja, jeg skal si det akkurat som det er. Ikke mer eller mindre. Jeg klarer ikke lyve uansett, det er jeg ikke lagt til. Men jeg er deppa om dagen, og er veldig motløs og redd.. Det blir uansett godt å snakke med legen om dette. Jeg har ikke vært hos lege på evigheter.. Untatt når jeg er hos gyn da, men da er det "smett av deg buksa, og legg deg ned.." og ikke noe annet, hehe... Jeg er nemlig aldri syk jeg, og er jeg syk, så er jeg på jobb med mindre det er omganssyken.. Jeg er veldig bestemt der, at jeg SKAL være på jobb, uansett.. For jeg er så lei av alle som er borte fra jobb, som egentlig bare er lei av jobben sin.. Jeg elsker jo jobben min, men ikke akkurat nå. Og det er NÅ som teller, er det ikke.. Ja, jeg må bare hoppe i det, og høre hva legen sier. Om jeg er "syk" nok, eller ikke, det er jo opp til hun. Har aldri vært til den legen jeg skal til i morgen heller, får håpe hun er snill Nå skal jeg koke meg egg og spise noe, blir dårlig med spisingen nå.. Har gått ned noen kg, så nå må jeg ha litt mat Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7066698-lenn/#findComment-7067078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 13. november 2006 #4 Del Skrevet 13. november 2006 Å gå ned i vekt er også en grunn til å ta det med ro..... Man må passe på før det blir en depresjon..... Been there............ Lykke til i morgen ) Kos Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7066698-lenn/#findComment-7067150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå