Gå til innhold

Snørrete/forkjøla?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barnehagebarn; er ungene deres konstant snørrete? Jenta mi startet i bhg da hun var 13 mnd (i aug). Kan telle på en hånd de dagene vi ikke har tørket snørr etter det!! D varierer mellom blankt snørr og grønt. Hun blir så sår under nesa og d må jo være fryktelig slitsomt å være så tett/snørrete HELE tiden! Men; "alle" sier jo at det er så vanlig at barn er snørrete på høsten, og ivertfall når de nettopp har startet i bhg!! begynner likevel å lure på om dette er "noe annet".... kan ikke være meningen hun skal gå slik i månedsvis..... Måtte bare lufte dette; hvor normalt er det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gutt som er i dag 16 mnd. han begynte også i bhg da han var 13 mnd. Han har vært snørrete så og si hele tiden. Jeg mener at han har vært forkjølet siden han ble født. Har vært hos lege og fått beskjed at det er helt normalt, bare til å bruke saltvannsoppløsning.

Trodde jeg hadde gjordt endel "rett" ;

Han ble ammet til han var 8 mnd. har sovet ute på formiddagen siden han var 2 mnd, bruker ull inn til kroppen. men likevel blir han aldri frisk.

Ikke så mye å gjøre enn å tørke nesen og passe på at han ikke blir så sår (råd: smør med zink salve under nesen på natten slik at hun ikke blir så sår)

Vet ikke om dette har vært noe hjelp, men det er ofte bra å høre at det fins andre som har det på samme måte.

Skrevet

Satt akkurat og tenkte på at jeg skulle skrive et lignende innlegg sjøl. Frida har gått i barnehage siden 21. august - og hun er forkjøle, forkjøle, forkjøle. Nå har hun begynt å hoste også. Utrolig irriterende. Bruker saltvannsoppløsning (og noen ganger vanlig nesespray - når hun er skikkelig tett), og tonnevis med Klinex. Mulig at det plager meg mer enn henne, men hun må da få vondt i hodet av å være så tett hele tiden? Har gitt henne smertestillende innimellom også - selv om hun ikke har feber. Hun blir jo litt ekstra survete og grinete av dette også - særlig når jeg skal pusse nesen. Slemme mor! Alle sier at det hører barnehagelivet til, men det kan da ikke være bra å bli bombadert av alle disse virus/basillene i flere måneder. Snakket litt med de i barnehagen også (har holdt henne hjemme når hun har vært på det verste) - og de prøver å være flinke til å vaske hendene på de små og holde en generell hygiene - men det er vanskelig å unngå at de smitter hverandre. Og de minste er ekstra utsatt i og med at imunnforsvaret er svakere enn på de større. Gleder meg til dette roer seg ihvertfall - er nok å stri med alle klærne som skal ha's på synes jeg. Gleder meg til sol og sommer!!!!

Skrevet

Hun her har også vært snørrete omtrent fra hun ble født, tenkte da det var storesøs som tok det med hjem fra bhg! Kanskje hun bare er en slik unge som får alt.....

Skrevet

Vesla vår på 16. mnd har hvertfall vært konstant tett i nesa etter at hun begynte i barnehagen i augus. Har hatt bare en skikkelig forkjølelse med feber og hele pakka, men den varte til gjengjeld i nesten 3 uker. Nå hadde hun vært frisk en hel uke, og i helga var det på´n igjen med feber og tett nese. Nesa er fortsatt tett i dag, men feberen er heldigvis vekk. Er forsåvidt ikke så farlig med tett nese syns jeg, men problemet er at det blir vanskelig å sove. Har ikke lyst til å pøse på med nesespray hele tiden heller. Vi må nok bare smøre oss med tålmodighet tror jeg. En gang blir det vel bedre...

Skrevet

Samme her også. Snørr og hoste siden august. Var hoe legen idag og fikk hostesaft. Utrolig slitsomt både for foreldre og barn,men er vel vanskelig og unngå. Blir mye kropps kontakt med disse små,og biting på leker og slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...