Gå til innhold

Ble hastesnitt sist gang, og skal ha planlagt nå. Hvordan opplevde du planlagt keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Har sett fotorepotasje i siste utgave av "Gravid", og mange tanker popper opp i hodet.

Sist la de meg jo i full narkose, så jeg gikk glipp av en hel del. Men denne gangen uroer jeg meg over hvordan det er å bli skjært i, mens jeg er ved bevissthet.

Syntes nå forøvrig denne sprøyten i ryggen så litt skummel ut også (har sprøytefobi)...

Fortsetter under...

Hei!

Nå hadde ikke jeg planlagt keisersnitt, men har hatt to våkne hastekeisersnitt (det første skulle vært i narkose, men narkoselegen nådde ikke fram, så de satte spinal i stedet).

Sprøyten er ubehagelig, ja, men går faktisk greit. Jeg sa (2.gangen) at jeg ikke ville se sprøyta på forhånd, det var helt greit!

Ellers var det rart at noen "rykket" i meg, men det var flere på min side av forhenget som pratet og forklarte, og det var faktisk helt greit!

Nå skal jeg ha 3.keisersnitt, planlagt, og har hele roen!

Lykke til!

Jeg kan jo roe deg litt på noen punkter: du kjenner ingen smerte ved å bli skjært i. Du er bedøvet fra midt på ryggen og nedover. Spinalbedøvelsen er egentlig ganske grei. Ja, det er en sprøyte, og ja den kjennes, men da er man jo så konsentrert på å sitte helt rolig - slik at legen får gjort alt riktig. Du kan bli kvalm og uvel av sprøyten etter at du er lagt ned, men da sier du bare ifra. De står klare med narkosen i tilfelle det trengs ift. om du skulle bli veldig uvel. Dette kan de som utfører det veldig godt. Selve operasjonen; Du vil kjenne at de driver på med deg ved litt rugging, men dette kjennes bare som kiling.

Det er jo litt forberedelser i forkant av mer ubehagelig karakter. Sånn som å få satt kateter, og sånn derre inn i hånda, som du får væske igjennom..... Men det er jo sånn det er med ks. Det var vel kanskje gjort i narkose sist.

Du vet jo at man er i litt dårlig form etter et keisersnitt - siden du har hatt et fra før :-) Lykke til. Det går nok bra. Det er kjemperart å bli trillet ned i seng til operasjonssalen. Gikk trill rundt i hodet mitt av alle lysene og bevegelsene hit og dit. Merkelig opplevelse. Nesten litt ut av seg selv opplevelse.

Hei!

Jeg tok planlagt keisersnitt for en uke siden.

All skryt til alle leger og alle som var med.

Jeg hadde ikke noe smerter eller ubehag.

Kjente ikke noe vondt på noe de gjorde jeg.

Men så hører det med til historien at jeg fikk litt beroligende.

Det er jeg veldig glad for.

Var en fantastisk opplevelse.

Jeg er livredd for sprøyter og alt sånt, men det gikk uten problemer.

Man gruer seg veldig i forkant, men når man først ligger der,..... og vet at det kun er minutter til du blir mamma.....

Så kan de bare stikke den sprøyten.

Lykke til ! :)

jeg har hatt to haste og et planlagt og skal ha planlagt nå i des. fåretrekker helt klart planlagt. da går alt stille og rolig for seg og de som er der er helt utrolige til og berolige . og den sprøyta husker jeg knappt nok. det er så mye annet og konsentrere seg om. lykke til ,

Skal ta mitt 3. keisersnitt nå på mandag. Det første var hastesnitt, men jeg var ved bevissthet. Opplevde dette som veldig trasig. Følte meg bare som en ting! Alle var så stresset at de hadde ikke tid til meg. Men sist var det planlagt ( iallefall med en dag). Det ble en helt annen opplevelse. Alle var veldig rolige og forsiktige og fortalte hele tide hva de gjorde.

Jeg har også sprøytefobi, men anestesilegen var helt fantastisk, jeg kjente nesten ikke at han stakk. Etter stikke var det bare å vente til bedøvelsen virket. De vasket magen min og spurte om jeg kjente noe. Da jeg ikke gjorde det, satte de igang. Kjente ingentin underveis, men du merker at noen "rugger" på kroppen din. Merkelig følelse! Ble litt kvalm, men da ga de meg noe for det, så det gikk over med en gang.

Det verste med keisersnitt for meg er at jeg må ligge på overvåkningen etterpå. Da ligger jeg der og tenker på det lille barnet jeg har fått som er oppe på fødeavdelingen. Håper jeg får ha barnet hos meg hele tiden denne gangen. Gleder meg skikkelig til å bli ferdig med det uansett.

Lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...