Gå til innhold

Jordmor eller fastlege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig kommet meg over til 2 trimester også. Føler plutselig at jeg er veldig kort på vei igjen nå som jeg er her sammen med alle dere som har kommet så langt,men et sted må man jo begynne. Bare lurer på om dere går til fastlegen eller til jordmor når dere skal på kontroll? Jeg skal på kontroll i morgen til fastlegen, men lurer på hva som lønner seg å gjøre neste gang og hva som er mest vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal til legen i dag for å ta prøver å sånn men etter dette har jeg mest lyst til å gå til en jordmor..

Skrevet

jeg går både til legen å jordmor å syns det er kjempe bra!!godt med to meninger syns jeg..også har jeg så kjekk lege at jeg vil ikke slutte å gå til han :)

Skrevet

Jeg gikk til lege første kontroll, men går nå bare til jordmor og skal fortsette med det. Liksom mye kosligere hos jordmor: )

Skrevet

Hei. Er veldig vanlig å gå annen hver gang til jordmor og legen. Da følger de deg opp begge to. Får samme undersøkelse hos legen, me tanke på hjertelyd og måling av livmor osv... Jeg syns og det er mye kjekkere og koseligere hos jordmor, men syns det er greit å gå til legen og for det er jo ting som legen kan ta seg av som jordmor ikke har helt samme kompetanse på...

Skrevet

Du bestemmer selv hvor du vil gå. MEN, om du er sykemeldt eller blir det, så er du nødt til å gå til legen også. Hvis ikke så mister du retten til sykepenger. Legen må nemlig se den gravide da ca. 1 gang i måneden for å ha dokumentasjon for hvordan det går med deg og tilstanden din! Legen må skrive erklæringer til trygden for at du skal få utbetalt sykepenger og møter du ikke til timene da mister du også retten til sykepengene!

Ellers så er det ingenting i veien for at du går til jordmor så lenge alt er bra med deg og den lille.

Selv går jeg kun til lege da jeg er langtidssykemeldt og føler at jeg får den beste oppfølgingen der for min tilstand!

Skrevet

Går annenhver jeg, men må innrømme at jeg foretrekker legen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...