Gå til innhold

Gir en flaske mme om natten mindre melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Jeg har lyst til å gjøre det til en vane å gi mme om kvelden, han sovner så godt da og det gir oss litt mer ro, noe vi trenger sårt. Har gjort dette av og til, men har vært litt redd for å gjøre det til en vane...

Jeg ammer mye om dagen og det har vært masse amminger også om natta.

Dere som gir en tilleggsflaske mme om kvelden, har dere merket at dette påvirker melkeproduksjonen negativt? Eller har det vært positivt å gjøre det (bedre søvn for alle, men fornøyd baby)? Det jeg er redd for er at det blir sånn at jeg plutselig må gi mme på dagen og...

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos noen settes produksjonen ned, men viss du har mye melk, og ser at du fremdeles har nok dersom du gir flaske om kvelden, så er det jo fristende med litt roligere netter da! Går jo an å prøve et par dager for å se om du får mindre melk av det.

Skrevet

Grunnen til at jeg vil gi mme er at det er litt slunkent med melk om kvelden, slik at jeg klarer aldri å legge han i egen seng og få han til å sovne av seg selv bare på mm. Det klarer jeg med mme...

Men jeg merker at når han får flaske er puppene mere stinne om natta enn vanlig. Er vanligvis ALDRI plaget med melkespreng eller lekking (kan det tyde på lite melk og?)

Skrevet

min spiser ofte, minst hver 3dje time, også på natten. har gitt han 60 ml mme i tillegg til morsmelk siste par ukene, og da kan han sove opptil 5 timer i strekk den første økten... jordmor mente dette var dumt og kunne gå utover melken, og at jeg ihvertfall måtte tømme brystene først, men det fungerer mye bedre for meg å amme etterpå, da han alltid sovner på puppen. har ikke gått utover melka så langt ihvertfall, men da gir jeg som sagt kun litt mme, og får tømt brysta bra i tillegg. han er 8 uker gammel.

Skrevet

Ja, jeg tømmer også brystene først. Men han kan spise rundt 140 ml etterpå...skikkelig sulten er han. Så jeg tror faktisk han trenger det. I natt sov han nesten fire timer etterpå.

Min sovner også masse på puppen, og for å si det sånn, det er eneste måten å få han til å sove på utenom mme, bilkjøring og av og til vognkjøring...

Skrevet

Hei!

Vi har ei datter som var veldig vanskelig å få til å sove på kveldene, og som holdt det gående til 23-01 tida hver kveld... Vi begynte å tilby henne MME på flaske ettrer siste puppinga, og hun sovna halv ti!!! Jeg merka det imidlertid godt på melkemengden min, Synne er ikke så veldig glad i puppene mine, så hvert eneste sug er nok litt viktig...

Hvertfall... løsningen hos oss ble at jeg tok en pumpings på kvelden som hun får på flaske kvelden etter, når puppene er tømt..

Så nå er det sånn at Synne får pupp kl 19, med påfyll av MM på flaske og i 22 tida så har jeg nok melk i puppene til å pumpe ut en skvett å tilby henne kvelden etter... Funker godt for oss hvertfall!

Lykke til!

Skrevet

glemte å skrive at så legg ho seg for kvelden 19.30-20 ...

Skrevet

Det er jo slik at amming på natten har positiv innvirkning på melkemengde hos de aller fleste. Men kjøp deg en pumpe. Vi gir også mme til jenta vår på kvelden fordi jeg ikke har nok melk. Så er det jo godt å få noen timer på øyet for oss begge to. Det har jo positiv effekt på melkeproduksjonen det også.

Skrevet

Jeg ammer likevel flere ganger om natten hvis jeg gir mme. Ca kl. 01, 04, 05.30 og deretter ca hver time...men jeg tror jeg skal prøve det rådet med å pumpe meg på kvelden (en stund etter mme) og se hvordan det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...