Gå til innhold

Lar dere babyen sove ute om natten?

Anbefalte innlegg

Vi har forsøkt å ha henne i vognen inne m åpent vindu, men da skriker hun.

Med en gang hun er ute på balkongen så blir hun stille å sovner raskt.

Det er merkelig egentlig.

Har lurt på om det kan være alle lydene som høres tydeligere ut der ute som gjør henne sånn men er ikke sikker.

Hun er iallefall trygg der, det er sikkert.

Men det er klart at jeg må finne en ny løsning snart, men det er godt å få igjen litt nattesøvn etter over 3 mnd med kolikk.

Fortsetter under...

Hei.. Jeg vil absolutt ikke kalle deg barnemisshandler... Ettersom du sier at det kansje er for lydene ho hører så kan du jo prøve med litt rolig musikk eller kansje spille inn en kasett med kjente lyder og sette på når ho skal sove og prøve det mens ho ligger i vogna og har vinduet oppe, og heller avvenne ho litt etter litt med det.. Bare prøver og gi et råd :) Lykke til...

Leane mor

Jeg vil nok si at du bør snakke med helsesøster om situasjonen. For å høre mulige løsninger. Og ikke minst; for å ha vært åpen om det. Du kan risikere at naboen tar en telefon til barnevernet. Da kan det være greit å ha snakket med helsesøster om saken slik at de vet at dette er gjennomtenkt fra din side.

Jeg ville ALDRI noen sinne vurdert å gjøre det... Men mener ikke det er barnemishandling.... Forhør deg med profesjonelle. Og du, sjekk gradestokken NØYE hver kveld!

Synes vell egentlig ikke d e så ille...

hva er forskjell på dag og natt så lenge hun ser etter ungen på samme måte?

Vil jo seff rote litt m mor sin natte søvn da, mn d er jo hennes problem...

Så lenge ungen sover og har det fint i vognen ser jeg ikke problemet:)

Annonse

Hei :)

Jeg har TENKT tanken, en periode jeg var ganske så desp for å få lillegutt til å sove om natta.... Men jeg tenkte bare "kan baby ligge ute om natta??" Jeg fant ut at det tok jeg ikke sjangsen på... Så jeg har så og si hver dag i mange mnd gått kveldsturer med lillegutt, tatt med vognen inn på soverommet om nødvendig :)

Men som regel så sover han tungt etter 30-60 min tur om kvelden, så da går det greit å flytte på han :)

Nå er han 6 mnd og sover endelig i senga si om kvelden hvertfall.

Dagen er litt værre med, men jeg liker å gå turer så det går fint, og på dagtid kan jeg jo sette han på terassen..... :)

Men det jeg lurer på, hvordan vet naboene dine at lille jenta di sover ute da???

Altså... Om hun griner mye om natta ute, så kan jeg jo skjønne dem blir litt bekymret...

Men om hun sover hele natta, dette er i 2 etasje, hvem som vet at det ligger en baby å sover i vogna der da????

:)

Synes vell egentlig e veeldig slemme og brutale her da...

Ingen har kunnet sagt noe om hvordan dette konkret kan skade ungen, og om moren hadde vert dum, eller ikke brydd seg, hadde hun heller ikke kommt hit og spurt?

til HI:

Du er ikke en dårlig mor, og jeg har tro på at du følger godt med, og ikke gjør noe som skader babyen din... :o)

ville ikke selv ha gjort det nei.. høres merkelig ut.. å ja sannsynligheta for at noen vil ringe barnevernet er nok stor..

men som du forklarer det så tror jeg ikke babyer lider noen nød, har du prøvd å ha radioen på til henne når hun skal sove? eller en slik bamse som lager lyd lik det som var når hun var i magen? det funka iallefall får vår jente... kan du ikke bysse henne ute å når hun sovner ta vogna inn? jeg tror overhode ikke du er en dårlig mor, men en som absolutt vil det beste for barnet ditt... men herregud kor frekt det er å skrive anonymt brev da!!!! hvis man lurer på hvorfor eller er bekymret så får man stå for det spørre da.... istede for å gå i krokene å hviske å skrive brev..

Jeg blir litt sint jeg nå.. ikke på HI, men alle andre som rakker ned på HI og kjefter og smeller!!!

Hun sier vogna står i 2.etg, med dør åpen rett inn til soverommet dems. Så hun er jo rett i nerheten. T.o.m babycall hdde hun.Og ingen kan komme inn på verandaen. Det blir jo nesten det samme som å sove med vinduet åpent det. Er jo godt og varmt i vogna.

Og hva med alle som drar på turer i skog og fjell, som sover i lavoer, telt og snøhuler... Er det farlig det da. Og er det barnemishandling???

Nei tror ikke det. Da får man høre at man er sunne friske mennesker, som er flinke å være i naturen. Da er det tryggere på verandaen :)

Heisann...

leste bare gjennom halvparten av svaren du hadde fått,huff dt var mye kjeft!!

min lillegutt sov heldigvis ganske så grett på natta. men mamma å pappa fortalte mæ at når æ va liten måtte dem ut å gå tur hver eneste natt md mæ! æ nekta å sove inne,dem holdt på sånn i ett halvt år!

va litt vrang når æ va liten ja... :o)

så ikke bry dæ om naboene!

håper du ikke føler dæ som en uansvarlig mor selvom mange mener dt...

*klem*

Annonse

Tror i utgangspunktet dette startinnlegget er en spøk.

Hvis ikke, så synes jeg synd på dere som må ta i bruk slike midler. Vet ikke hvor dere bor, men hva når det nærmer seg mange minus til vinteren? Om dere bor på Voss eller Hamar f.eks.

Uansett tror jeg bare man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å finne slike løsninger. Dere vil få kluss om natten i mange år fremover dersom dere ikke tar i bruk normale metoder. Dere kommer vel ikke til å la barnet sove på balkongen når det passerer året og kan gå selv?

Legg barnet tidlig nok så det ikke er overtrett (kl 19 ved ca 2mnd). Pass på at det får nok mat får det legger seg. Om barnet vil ha mat hver 3 time om natta, så er det det babyer vil ha. Dere har selv skaffet dere et barn. Ved 6 mnd og innføring av mer fast føde sover det lengre etterhvert.Skriker det mye så har det nok en grunn (sult, overstimulering, mangel på trygghet, tenner, vondt i magen, mange inntrykk å fordøye pga. utvikling, behov for at mor øker melkeproduksjon, har sovet for mye på dagen, har sovet for lite på dagen).

Men tro meg, jeg mener dere gjør dere selv en bjørnetjeneste.

Jeg reagerer forsåvidt på naboen som lar barnebarnet sove i vogn på fortauet til en av gatene midt i byen. Selv tør jeg ikke la barnet sove utenfor døren til vår enebolig på dagen en gang.

Det skader ikke å lese en bok eller to om søvnmetoder og barns søvnbehov.

Men er innlegget et spøk, så har dere lykkes i å skape furore.

herregud..nå ble jeg rimelig provosert ja..for dette må jo være kødd...INGEN GJØR DETTE VEL?herregud..sykt..hvis ikke babyn kan sover inne må du bare ha mange våkenetter da...siden stedattra mi på 4 nekter å sove i 2 etage,skal jeg la henne sover hvor henn hun vil resten av livet da..herregud...lærer ikke hvis de ikke blir satt på plass da..skjønner at en på 3mnd ikke skjønner sånn,men du må jo lære henne å sove inne...nei,herredug...

Syntes dette var litt morsomt jeg, for det har jeg bare hørt om en gang før - og syntes, så snevsynt som jeg er, at det er en dårlig ting. Da tenker jeg litt væromslag og slike ting - som vi iallfall har nok av her jeg bor.

Grunnen til at jeg reagerer på at barn sover ute om natta, er vel at jeg stusser over hvor god kontroll man faktisk har med dem. Og så er det jo langt fra vanlig her. o",)

Når det gjelder spørsmålet ditt i overskrifta, så kommer jeg ikke til å la noen av barna mine sove ute om natta, hadde vel funnet på noe annet. Det er jo en ærlig sak.

Dersom naboene dine hadde gjort noe, med sine barn, som du syntes var HELT bak mål - hadde du reagert da? Jeg hadde ikke skrevet noe anonymt brev og truet med politianmeldelse iallfall, det var vel litt drøyt. Dersom mine naboer hadde gjort noe slikt, hadde jeg definitivt følt meg litt flat - og blitt mektig irritert. "Tror de ikke jeg vet hva som er best for - og at jeg passer på mitt eget barn!?"

Lykke til Leane Mor ;)

Aldri i livet ville jeg latt jenta mi sove ute om natten!

Været kan gå fra varmt å fint på kvelden å iskaldt å vind på morgenen uten at jeg som ligger inne i senga mi merker det, selv med vinduet åpent.

For å være ekkel vil jeg si det slik, enn om jeg hadde lagt tulla mi ute i vogna om natten å funnet et livløst barn der dagen etter?

Nei for å være helt trygg har jeg tulla mi på rommet vårt, å når hun skal over på sitt eget rom skal jeg ha en alarm som går av hvis det blir under så og så mange grader.

At naboene reagerer det forstår jeg. Jeg synes det er hårreisende å ville snakket hardt til deg hvis du var naboen min.

ja rart det der at de som er frekke og truer med litt av hvert er anonyme! feige mennesker sier jeg bare... truer med barnevern og litt av hvert, blir skremt av at noen mennesker er slike. er de så perfekte de da som truer med slikt??? man må føle seg frem i morsinstinktet sitt, tror ikke hun hadde tenkt å le henne sove ute hele vinteren heller... lykke til til deg som må lese slike svar og ha sånne onde naboer!

No meldte æ mæ inn her ens ærend for æ svare på det innlegget her.

Æ synes det e heilt greit!

Du har jo full kontroll på at jenta har det bra...

Hadde skjønt all peppern om du hadde soverommet på andre sia av huset og aldri sjekka ho, men det gjør du jo ikke.

Ikke bry dæ om alle de stygge kommentaran!

Du gjør ikke nåkka galt!!!

vennlig hilsen Gunn Merete Jakobsen fra Evenes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...