Gå til innhold

Lar dere babyen sove ute om natten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

første gang jeg har hørt noen lar babyen sin ligge ute om NATTA !

synes det er helt uhørt jeg, selv om det er i 2 etg.

hvor lenge skal du la henne ligge ute om natta da???

til hun er 1 år??

sorry at jeg var litt spydig nå men klarte ikke å la være!

når skal du få tid til å sove når du må hele tiden passe på henne som ligger ute på balkongen ??

hadde jeg gjort det så tror jeg min samboer hadde trodd det hadde klikka for meg.....

vet ikke hvor kaldt det er om natta hos deg, men du kan da umulig la henne ligge ute i minus 10 grader

en gang må hun også sove inne som normale folk, da får du heller tåle litt hyling og skriking til hun blir vant med å ligge inne!

synes synd på jenta di jeg.....

Det snører seg i magen min når jeg leser at du virkelig har plassert en baby på 3 1/2 mnd. ute på balkongen og lar henne sove ute om natta.

Har selv hatt et kolikkbarn til h*n var 4 mnd. men aldri i livet om jeg hadde plassert ungen ute på balkongen! Det er jo helt sykt.. Er du ikke redd for at det skal bli for kaldt til lungene hennes, hun er tross alt bare 3 1/2 mnd. gammel og det er nesten midt i november ?

Dette er en lettvint løsning som har blitt tatt i bruk. Her er det på høy tid at dere tar dere selv i nakken noen dager for å endre på vanene. Sitt våken til babyen har sovnet og trill vognen inn igjen på et rom og åpne vinduet såpass at hun hører lydene hun hører ute. Hvis det ikke går på første forsøk er du bare nødt til å prøve igjen, igjen og igjen.

Dersom barnevernet kommer på døren kan dere få problemer og det sier jeg ikke for å skremme. Jeg reagerer som de fleste andre her inne og det tror jeg sannsynligheten er stor for at en representat for barnevernet også ville gjort. Du får heller kjempe litt for å få råd på Helsestasjonen og ikke gi deg, noen ganger er ikke alltid de letteste og enkleste løsningene best.

De fleste babyer på den alderen har vel en viss problemer med å finne søvnen og det er da normalt at det blir søvnløse netter på dere. Jeg er seriøs og jeg mener virkelig at du bør prøve å legge henne inne. For hennes del og for din. Jo før, jo bedre.

Når man først får barn så burde man vel egentlig regne med en og annen søvnløs natt! Det tar toppen et par dager før hun har vendt seg til å være inne, du må bare være bestemt på at det er noe du vil klare! Og ikke bare gi opp etter det første hylet.. Kjære vene - snart er det jul til og med! Det er ikke direkte varmt ute nå, liksom..

Sier meg enig med et par over her - prøv å trill vogna inn etter at hun har sovnet! Uansett, det der må du få vendt av jenta! Du kan ikke ha det sånn i lengden.. Hvordan får DU sove godt? Assa, missforstå meg rett.. Anser deg ikke som noen barnemisshandler, men du kan da umulig sove godt om natten?

Greit nok - det har funka når det har vært varmere tempraturer ute.. Men se på gradestokken! Det der kan du bare ikke gjøre lengre..

Annonse

Åh gud, dette ville aldri jeg gjort med babyen min! Kan jo ikke la en liten baby sove ute om natta! Kan jo komme dyr o.l opp i vogna, pluss at vær og temperatur kan endre seg mye i løpet av ei natt uten at du merker det! Viktig å venne babyen på å sovne både i vogn og seng, så får du heller ha noen våkennetter mens jenta di venner seg på å sove i senga! Sett opp vinduet på soverommet og putt voksiposen oppi senga!

Jeg synes du har fått mye ufortjent kjeft her, du prøver jo bare å gjøre det beste for barnet ditt!

Jeg ser ikke problemet, og kunne gjort det samme om jeg var i din situasjon. Tror ikke barnevernet kan ta deg for noe, det er jo ikke snakk om omsorgssvikt på noen måte. Men når snøen kommer regner jeg med denne løsningen ikke fungerer lenger? Du må vel bare ta motet til deg og prøve å venne henne til å sove inne.

Lykke til!

hvorfor blande inn barnevernet, babyen hyler ikke eller har det noe som helst vondt? jeg ville kanskje tenkt på de nettene der det blir ganske mye mer minus grader det kan kanskje ikke være så bra,

og for din egendel så hadde det kanskje vært best for deg å få en hel natt søvn, det er godt

men vil bare si til slutt at barnet ditt kommer til å få et utrolig bra immunforsvar...

huff tenk å våkne en dag i desember SOM FORØVRIG er snart...og se at barnet er i hjel frosset eller sterkt nedkjølet....vi bor også i andre etg i en blokk og ALDRI i livet om jeg ville satt barnet mitt ut her...dersom noen har lyst å stjele et barn, er det ikke vanskelig å komme til der. Sier ikke at hvem som helst vil prøve seg, men er noen ute etter et spedbarn er jo dette som å servere mus for en katt !

Jeg tror faktisk barnevernet kan ha noe de skulle sagt i denne situasjonen, det er ikke forsvarlig å la et spedbarn som tåler ekstremt mye mindre enn oss, å ligge alene ute på vinteren. Enn hvor mye klær han/hun har på seg. Man har ikke kontroll på temperaturene konstant, og jeg hadde ikke klart å ligge ute om jeg hadde kjeldress og sovepose på meg....faktisk så synes jeg dette er litt sjokkerende. Jeg tror på ingen måte at du hovedinnlegger, gjør dette for å være slem, jeg skjønner at du du gjør det av gode hensikter, men kontakt helsesøster og hør, for DIN og barnets skyld, så ikke dere får trøbbel.

Du spør om råd og her er mitt råd: Ta inn barnet om natten, UANSETT om det er vanskelig å få sove ! Det går seg garantert til ! Selv har jeg et kolikkbarn uten like og vet det er hardt, men om du setter vinduene på VIDT gap på soverommet hele dagen før du legger barnet KAN det jo ikke merke forskjell.

Handle heller FØR noe galt skjer, enn etterpå...tenk som du skulle angret bare om barnet ditt en morning hadde blå lepper. Tenk så forferdelig du hadde fått det med deg selv, nei ta barnet inn du ! Det er jo november for svarte, hadde det enda vært juli...men vi er i de verste vintermnd.

Lykke til.... !

Seriøst, dette må vel være tull. Det er vel ingen som lar barnet sove ute om natten. Om det desverre skulle være sant så er det heller ikke bra å ha babycalen oppi vognen, det er sikkert en grunn til at det advares om å ha den min. en meter fra sengen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...