Gå til innhold

Lar dere babyen sove ute om natten?

Anbefalte innlegg

Jeg har bare en ting å si - herreGUD så feige dere anonyme er! Hun spør hva dere synes, og åpner dermed for at kanskje noen synes hennes metode ikke akkurat er den beste. Men hvorfor signerer dere ikke med nick?

Og til den siste anonyme: "jeg vet hvem du er". Siden når begynte vi å true folk her inne????

Skjerp dere, fy søren så dårlig gjort!

Og til HI: Ta en telefon til HS, så får du gode råd...

Fortsetter under...

Godt noen reagerer her ja, og send brev til barnevernet!!!!

Syns det høreshelt sykt ut jeg og skjønner ikke åssen du får sove om natta...Min sin sover veeldig dårlig på natta og før sov han ingenting, men å la han sove ute........nei fysj......

Sku ønske noen av naboene dine tok ungen på natta bare for å se åssen du reagerte når du så det...

Siden alle vet at du lar ungen ligge der så er det jo mulig....

Jeg ville nok heller ikke gjort det, men nå har mine barn sovnet greit. Jeg ser ikke noe galt i det som hi gjør. Hun hadde jo aldri gjort det om hun følte at det var uforsvalig. Hun er jo like mye mamma som det dere er! Fatter ikke at det finnes så jævlig mange bedrevitende folk på denne nettsiden. Blir provosert av mye her inne på DiB. Det er så mange hysteriske og trangsynte mødre her som vet og kan best om alt og alle her. De er eksperter på sine egne barn og ikke dine og mine. Så fort det er et innlegg hvor man er dypt uenig så kommer det hundreogørten svar om hvor galt det er, og sånn gjør ikke jeg det, og håper du tuller nå, du bør skaffe deg hjelp eller sjekke ut hodet dit!!!!. OG SÅ blir det laget en ny tråd på en annen side der det blir diskutert opp og ned hvor uforsvarlig den og den personen er. Aaaaaaargh........

Savner og gå gravid jeg, for da "tilhørte" jeg BiM. Mye koseligere og følte mye mer samhold der.

Og kort innpå til "mamma søker barn-har fått 2":

Med vinduet åpent kan det faktisk komme dyr inn på soverommet og ;o)

Ja jeg lar babyen sove ute om natta. Han er nå blitt 6 mnd og vil ikke sove med mindre jeg setter han rett opp ned i sportsvogna og setter han ute i dypsnøen. Slik får vi også fred til å sove om natta. Henter han inn at på morgenkvisten og tiner han opp...

Annonse

Ja det forstår jeg, men ikke på vidt gap da. Vi har heldekkende myggnetting på vinduene. Mest fordi jeg ikke er veldig glad i å sove med langbein, edderkopper og andre helikoptere.

Men som jeg sa i innlegg nr. 2 da hadde jeg sett at det var i andre etg.

og skriver der at da er det jo ingen som kan ta henne.

Men personlig ville jeg ikke gjort det. Hva andre gjør er en annen sak.

etter å bare ha lest hovedinnlegget, så jeg liksom for meg en veranda på hage plan. .. you see??

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg hadde ikke følt meg komfortabel med det. Hva om det snør på natten og babyen snør ned da. Synes dette høres vanvittig ut. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått igjennom noen grine-netter for å vende babyen til å sove inne.

Jeg har ikke latt mine barn sove ute. Synes argumentet du har fått fra mange andre er bra - på et eller annet tidspunkt må hun vennes til å sove inne og da er det like greit å ta det nå. Det blir jo kaldt for deg å sjekke etter hvert også.

Til alle dere hysteriske: hvor mange gale kidnappere finnes det rundt om som leter etter barn som sover på verandaen, som klatrer oppover fasader og napper med seg andres babyer? Hun sier hun har babycall og hun har sikkert også et nett foran vogna slik at katter holdes unna. Jeg synes ikke hun har valgt en lur løsning, men barnemishandling er det ikke! Kan love dere at barnevernet ikke gjør noe med dette! De er nemlig opptatt av å følge opp omsorgssvikt og det er ikke dette.

Jeg hadde aldri gjort det og hadde nok også reagert på en eller annen måte dersom jeg så naboens unge sov ute om natta! Kanskje ikke per brev, men muntlig.

Jeg har latt mine barn sove ute i vogna på verandaen på dagtid, og jeg vet at de sover godt der. Men det er grenser altså...!!

Ta jentungen din inn i tryggheten, lær henne å sove i senga si og alle får det så mye bedre. Da slipper du å stå opp å sjekke gjennom hele natten også, som du gjør nå.

Annonse

Altså, vi har soverom ut til balkongen, man går ut på balkongen fra vårt soverom.

Jeg har selvsagt ikke tenkt å la henne være ute der hele vinteren.

Men så lenge hun har det bra og ikke fryser osv er det ikke naboenes sak selv om det kanskje kan virke litt pussig at hun sover ute på balkongen.

Hun har hatt flere uker med kolikk, er nesten bra nå men har vanskeligheter med å finne roen.

Men der ute er det et eller annt som gjør at hun sover hele natten igjennom utrolig nok.

Jeg er ikke redd for at barnevernet skal komme på døren vår, det må de bare gjøre, for her er alt i orden.

Det var veldig så mange som skulle hisse seg opp over dette, merkelig synes nå jeg.

Jeg spurte om det var noen andre som har det på samme måten, men så bombarderer dere meg med "dårlig" mor osv.

Jeg har ikke tenkt å ta dette opp med Hs, det er fordi jeg ikke orker spørre om råd der.

Når kolikken sto på som værst og hun ikke ville spise nesten fikk vi in ingen hjelp når vi ba om det.

Derfor vil jeg heller spørre andre!

Forstår egentlig ikke problemet.......hvis hun vil sove ute, og det er kun der hun vil sove så hvorfor ikke?? Jeg lar babyen min sove på magen om natta for det er kun slik hun vil sove. Kom å skyt meg hvis dere syns jeg er en dårlig mor av den grunn!

Men vogna står på ballkongen i 2.etg sier hun jo. Og om ungen ligger lunt og godt nedi posen ¨så er vel det flott!

Ikke vær så hysteriske !!!!!!

Personlig så ville jeg nok ikke ha gjort det.. Iallefall ikke på denne tiden av året! Er det ingen mulighet å ha vognen inne da?

Emilia vil også bare sove i vognen sin, men den har jeg plassert i stuen..

Jeg sier ikke at du er en dårlig mor, langt i fra. Men personlig så ville jeg nok ha lett etter en annen løsning!

Lykke til iallefall - jeg har min egen lille sjef her i huset, vet at ofte så er det lett i føye seg etter hva dem vil. Men som sagt, jeg ville ha prøvd å finne en annen løsning!

Klem!

Jeg ville aldri lagt ungene ute om natta. For det første er ikke barnevogn det samme som ei seng. Madrassen er mye dårligere blant annet. Det jeg synes er mest skummelt er den tette og varme voksiposen og det at jenta di ligger der ute hele natta. Så små barn har godt av å bli litt forstyrret i sin dype søvn, slik at de ikke sovner alt for dypt.

På dagtid sover de ute en time eller to og da er vi jo våkne og kan følge med om det skjer væromslag f.eks. Så jeg synes ikke du har valgt noen god løsning. Det er heller ikke så bra at du har mer tillit til fremmede på en internettside enn til din egen helsestasjon.

Oj, dette tok litt av, synes jeg. Har noen kommentarer:

- HVORFOR er det uansvarlig å la ungen sove ute (så fremt det ikke er for kald, selvfølgelig)?

- naboene - hvordan i all verden har de fått med seg at ungen sover ute på verandaen? De kan vel ikke se at noen ligger opp, vel???? Bare lurer... Regner ikke med at ungen skriker mye i løpet av natta, da burde jo HI hatt henne inne av hensyn til naboene, om ikke annet...

- ærlig talt, det er så mange hysteriske mødre:

***"noen kan klatre opp og stjele ungen (det kan de om dagen også, av alle oss som har vogna stående ute på bakkeplan et sted...)

***vogna kan blåse over ende (seriøst: er det noen som har sett en vogn, som står på an balkong (litt innelukket, mao, med tak etc) VELTE bla mye vind? Er det storm, tar vel HI vogna inn, uansett!

***katter, fugler etc - jeg regner da med at HI har på myggnetting? Det har alltid jeg, når vogna står ute (ikke bare i vepsesesongen)

*** hvordan barnevernet kan komme inn i bildet fordi ungen sover ute, fatter jeg ikke...

Men til HI: du bør nok begynne å forberede babyen på å sove inne, når vinteren kommer og det blir flere minusgrader, bør hun ikke ligge ute så mange timer av gangen!!!

Hildemamma

:-)

Nei, vet du hva, slike anonyme trusler gjør meg RASENDE SINT! Det må da kunne gå an å oppføre seg, selv om man skriver på nettet?

Å sende inn en bekymringsmelding til barnevernet er vel og bra, dersom man føler at det er et barn som ikke har det godt hjemme. Slikt står det etter mitt syn faktisk respekt av, siden det ofte er alt for lett å ikke tale barnas sak i visse sammenghenger.

Men å skrive slike anonyme innlegg som dette (kl 14.37) er bare helt forkastelig.

Alle mødre vet vel hva som er best for ungen sin,men å la ungen sove ute alene på natta syns jeg er langt over alle grenser.En vet jo aldri hva som kan skje,katter kan hoppe oppå feks.mye skummelt som ofte skjer på natta..

Hva med å legge ho på eget rom med vinduet oppe da?

Jeg har fått et anonymt brev hvor det står "hilsen fra bekymrede naboer"

Vi bor i borettslag.

Hun har ikke skreket noe om natten, bare sovet så det kan ikke være det at de har sett henne eller meg der ute med hun skrikende.

Men de hørte henne godt her i blokka når hun hadde kolikk, jeg har nevnt for 2 av naboene at hun sover så godt ute på balkongen for de har spurt meg om hun er frisk igjen siden det plutselig har blitt så stille, så det er vel en av de som har skrevet det brevet til meg.

Jeg har på myggnettingen ja.

Er nok best du setter over kaffekjelen og tar deg ei runde med støvsugeren, snart kommer nok barnevernet eller onkel politi på besøk.....

Oi - der hørte jeg det ringte på hos deg!!!!!

ps. kanskje naboene dine har lyst på en kaffekopp også..

For og være ærlig, så hadde jeg ikke latt bikkja mi være ute på verandaen om natta en gang. Og i vertfall ikke ungen min, hadde ikke spilt noen rolle om jeg bodde i 2 eller 10 etasje.

hilsen 3 barns mor, som også nærmest slet livet av seg di 3 første mnd om natta.

Uhu, det hadde jeg aldri turdt. Er det vognen hun liker å ligge i?

Hva med å ta vognen på eget soverom og ha vinduet fullt åpent. Det ville vært samme situasjonen nesten.

Hun kan da ikke fortsette å sove ute hele tiden, tenk når det blit mnag eog 20 minus.

Prøv deg litt fram.

Du er IKKE barnemishandler.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...