Gå til innhold

Lar dere babyen sove ute om natten?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det høres litt tvilsomt ut, spesielt nå som det er så kaldt og mye dårlig vær ute. Hadde vært meget bekymret for at vognen skulle velte i vinden, fugler, dyr osv. Er ikke lenge før det blir minusgrader heller. Jeg jobber selv under statens barnevern og vil tro at dette kan være litt bekymringsverdig, men ta en tlf til helsesøster og forhør deg. Men syns nå synd på den lille jenten som må sove alene på altanen nå på vinteren jeg da.. Hadde ikke villet sovet der selv, men kanskje hun blir et skikkelig friluftsmenneske.

Fortsetter under...

eg ville aldri latt ungen min ligge ute om natta uansett om eg bodde i 2 etasje... det er jo steinkaldt om nettene. ungen må jo lære seg å ligge inne i senga si eller inne i vogna.

sjønner engentlig at naboene reagerer...hadde gjort det selv. sier ikke dette for å være stygg men det er bare min mening om saken.

Bare lurte på hva du gjør når det er dårlig vær ute??

Når det er storm og hagl og regner ivei???

Og håper for guds skyld at du har myggnetting på også, så det ikke kan komme noe oppi vognen som en fugl eller noe annet rart!!

Har dere prøvd å gå tur med hun så gå inn når hun sover tungt og godt å la henne ligge i vognen? dere må jo da åpne voksi posen så det ikke blir så varmt for hun...

Ellers så kan hun jo ikke sove i vognen for alltid, når hun blir så stor at hun beveger seg å sånn så er det jo litt vanskelig så dere gjør dere selv bare en bjørnetjeneste med å la hun sove i vognen, en eller annen gang må hun jo lære seg å sove i seng inne, så like greit å ta noen netter med uro og lære hun det nå, for jo mindre jo lettere omstiller de seg vel.

hei.. det er mange som overeagerer hær... men jeg også synes dette er rart, men det er for at min sønn sover i senga si.. men kan du ikke la henne sovne ute, så setter du vogna inn når hun har sovnet.. emn du har sikkert prøvd det...

klem fra meg

Det var da voldsomt til kritkk!!

Å kalle noen en uansvarlig mor, på dette grunnlaget er så stygt!!!!

Og om man synes det høres tvilsomt ut, holder det å skrive det. Trenger ikke bombardere!

Hun ba om råd !

Synes det var lurt å ta det opp på helsestasjonen. De har gode råd. Synes ikke du er uansvarlig i det hele tatt!

Men ser jo at det er en situsjon su må løse opp i . Hun kan jo ikke alltid sove ute :-D

Lykke til!

Annonse

Har forståelse for det med at barn bare sover et bestemt sted, for jentene mine sover feks bare i vogn på dagtid..og det har vært ganger der det hadde vært greti å kunne lagt i seng.

Men å la barnet sove ute om natta, er rett og slett en dårlig løsning. Så du bør klare å venne babyen din til å sove inne, starte med å la henne sove i vogna inne på rommet og havne i senga etterhvert. Det er du som lager rutiner for den lille, så du klarer å avvenne med denne vanen.

Du må jo få en veldig avbrutt søvn av å sjekke hele tiden, og fordet om du bruker netting så kan alt mulig rart av dyr havne nedi vogna.

Så på natta skal alle barn være innendørs, og jeg hadde lurt på om jeg så syner hvis naboen hadde babyen sin ute på natta. Kall meg gjerne prippen og hysterisk, men det er faktisk uansvarlig å la henne være ute om natta. Det kan godt hende, og det tror jeg på, at dere handler i god tro og føler det som trygt, men et barn har ikke noe ute å gjøre da.

Så håper dere endrer denne vanen, og lykke til:-)

Støtter forslaget om å heller sette vogna inne og åpne et vindu :)

Jeg hadde ikke klart å sove godt om Guro lå ute i en vogn om natta, veranda eller ei, nett eller ei...og som Luca sier, du kan da umulig få særlig god søvn av å måtte opp annenhver time hele natta for å se til henne?

Nei det gjør vi ikke og har heller aldri tenkt tanken. Det synes jeg rett og slett er uansvarlig. Ja, nei ærlig talt... Dere må løse nattesøvnen på en annen måte ja. Huff... nå ble jeg helt satt ut her. Skjønner at dere har prøvd litt av hvert etter som dere går til et slikt drastisk skritt, men uansett... Nei, dere får prøve noe annet. Det går rett og slett ikke,skal ikke være en av valgmulighetene en gang.

Ikke for å være kjip, men hva gjør du nå som vinteren kommer? Hun er jo født midt på sommeren, så skjønner at det har vært en enkel løsning foreløpig. Men nå kan det blåse opp veldig, været kan endre seg raskt på nattestid, det kan snø og sludde sidelengs... Hvor lenge har du tenkt at hun skal sove ute? Ved 3,5 mnd så er de ganske greie å ha med å gjøre, de ligger der du legger dem, men hva med når hun blir større og klarer å snu seg, sette seg opp og romstere litt rundt. På et eller annet tidspunkt MÅ hun jo venne seg til å sove innendørs, og det er kanskje lurt å sette igang med det samme - å vente vil nok bare gjøre det verre.

Tenker også på din egen nattesøvn - du må jo fly og kikke hele tida - og nå som det begynner å bli kaldt... brrrr.... høres ikke ideelt ut for mor heller det der.

Lykke til videre!

Du sier at hun ikke vil sove inne, men det problemet må du snart ta stilling til enten du vil eller ikke. Nå er det snart for kaldt til at vesla di kan sove ute. Hva skal du gjøre da?

Syns det er litt vel dramatisk å kalle deg barnemishandler da.

Annonse

Nei, jeg hadde aldri gjort det. Men så bor vi i første etasje, så det hadde uansett vært fullstendig uaktuelt på alle måter.

Jeg må innrømme at jeg skjønner hvorfor naboene dine reagerer, men ikke reaksjonsformen deres. Det hadde holdt lenge med å si direkte til ansiktet ditt, at dette synes de er en dårlig idé, og hvorfor de synes det. Anonyme brev er helt forkastelige!

Jeg synes personlig at dette kanskje er på grensen til litt uansvarlig? Hør med helsestasjonen hva de synes, da, det var et godt forslag.

Kan ikke du bare ha åpent vindu på soverommet da- blir jo like kaldt det! La henne gjerne sove i vogna- slå av all varme og ha vinduet på gløtt. D gjør nok samme nytta- og da slipper du nysgjerrige naboer!

Tenk hvis noen kommer å tar henne da- når dere sover? Skummelt!

Jeg synes vel egentlig løsningen ikke er SÅ fæl som mange skal ha det til men det kan jo for HIs skyld ikke fortsette slik!

Hos oss er det kjempevanskelig å få henne til å sovne uansett hvor egentlig, men her skal det soves i egen seng og det bruker vi mange timer på hver eneste kveld. Vi vogger og koser og synger osv, det er slitsomt, det tar tid men det er SÅ deilig når hun endelig har sovnet søtt i senga si:)

Lykke til med babyen, det kommer seg nok med litt tid og mye innsats;)

Nei, jeg ville ikke latt barnet mitt sove ute. Er det ikke for kaldt til dette da? Og selv om verandaen deres er i andre etasje saa ville jeg fortsatt vaert redd for at dyr skulle komme opp dit. Katten vaar hjemme kom seg fint opp til verandaen vaar... (Men naa vet jeg selvfoelgelig ikke hvordan det ser ut hos deg da=))

Du kan jo spoerre hs hva du kan gjoere for aa faa henne til aa sove inne. Jeg skjoenner godt at du vil ha soevnen din altsaa, jeg har vaert igjennom to kolikk barn saa soevnloese netter har vi hatt flusst av.

Er 2svar til denne tråden...

1. Du bare kødder, og da må jeg innrømme den var bra ;)

MEN mener du dette serieøst så...

2. Du bør virkelig være glad ingen ringe barneværnet på deg. For hadde du bodd her og jeg hadde sett deg hadde jeg kontaktet barneværnet for du setter ditt barn i fare. Hvis du ikke vokner en kveld og noen kommer seg opp på hverandaen din, 2etg er IKKE umulig og komme seg opp til. Så kan de glatt ta barnet ditt og forsvinne. Det må jo være noe alvorlig galt med deg som syns det er greit at barnet ditt sover ute om NATTA??? hallo, er d noe galt? Ser du ikke selv at det er galt?? Herregud barnet kan bli kidnappet.. Og hva når barnet blir så stort at d kommer seg ut a vogna?? Skal du bare hive en madrass der ute som han hun kan sove i da?? Nei vet du... Jeg håper barneværnet kommer på besøk til deg snart.. For det du driver med er galskap. Hadde jeg visst hvor du hadde bodd. Hadde jeg selv kontaktet dem, men håper at noen i nabolaget ditt har vett til og ringe dem....

Ser ikke noe problem i dette jeg,det er jo nesten som om babyen sover på egent rom!!!

Håper du er klar over at det nå begynner å bli kaldere ute,og de små lungene skal ikke være ute i for kaldt vær.Lungene kan da kollapse så det er sagt!

Ellers ser jeg at du har kontroll på henne om natten,så bortsett fra at det begynner å bli kaldt ser jeg ikke på dette som ett problem.

Enig med det en av de anonyme over her skriver; det er jo ikke lenge til du KAN ha babyen ute pga kulde uansett.

JEG ville aldri latt min baby sove ute om natta. -å ja, min baby er mye våken om natta -og hun sover veldig godt ute i vogna si om dagen. Men jeg har aldri tenkt tanken.

Synes selvfølgelig det har litt å si at det er snakk om en veranda i 2. etg

og ikke på bakkeplan..men likevel..

Som flere har skrevet -hvorfor ikke ringe HS og spørre?

Det var da fælt så mye kritikk du skulle få for dette innlegget! Synes det høres ut som babyen din har det som plommen i egget jeg:) Siden dere bor i 2 etg og er ute i løpet av natta og sjekker, så synes jeg ikke du er uansvarlig! Bekymrer meg heller for andre barn her i verden som hverken har mat eller tak over hodet! - eller foreldre som ikke bryr seg! Gjør det du synes er best for babyen din du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...