Gå til innhold

Lar dere babyen sove ute om natten?

Anbefalte innlegg

Jeg lar min jente sove ute i vognen om natten, kun der hun vil sove.

Vognen står oppå verandaen og hun sover varmt å lunt i sin voksipose.

Jeg sjekker henne jevnt gjennom hele natten også.

Nå har noen av naboene her skrevet anonymt brev til meg ang dette, mener det er stygt gjort osv å truer meg med anmeldelse!!!!!!

Hva synes dere????

Jeg blir helt stum jeg, jenta mi har det så godt nedi vogna!

Blir jo litt redd av tanken på at alle naboene mener jeg er barnemishandler.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7065316-lar-dere-babyen-sove-ute-om-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

eh.. nå fikk jeg sjokk...!! herregud.. det her går ikke ann.. det må være en som kødder.. skjønner godt at naboene reagere. DU ER EN V ELDIG UANSVARLIG MOR SOM GJØR DET!!!!!!uansett om du ser etter henne gjennom hele natten.. nei æsj.. nå blei jeg kvalm!!!!

Jeg er ikke en uansvarlig mor, tvert imot.

Jeg ser til henne hele tiden, å det er dessuten ikke mulig for noen å komme opp på verandaen siden den er i 2 et.

Du sier du blir kvalm? Javel....

Vi har vårt soverom vegg i vegg med verandaen og dør ut til den som står på gløtt + babycall.

Blir egentlig bare provosert når jeg får usakelige svar, jeg spurte bare hva dere gjorde.

jeg føler ikke at dette er galt, hun skal selvsakt legges på rom når hun blir større

Ville ikke kalt det barnemishandling, men jeg hadde ikke klart å gjøre det. Vi alle har våre måter på å få barna våre til å sove.

Du kan jo eventuelt kontakte barnevernet å høre om slikt regnes for å være barnemishandling (tviler på det).... for da vet du ihvertfall hvor du står i den saken, og kan glemme de innpåslitne naboene.

Å være anonym er noen ganger det beste her på dinbaby, for det virker som om en ikke tenker som "alle" blir en stemplet som både det en og det andre.

jeg hadde ikke fått sove om natta hvis ongen min sover ute!! SERIØST!!!

men kan jo komme med et lite tips alikevell; hva med å la henne sove på et rom med vinduet oppe slik at det er litt kaldt og hun får frisk luft??

hehhegud,tenk om det skjer noe med ho mens ho ligger UTE om natta???

hvor gammel er denne babyen?? Du vet at noen katter kan "bite" på babyer?

Jeg lar min baby sove inne om natta... babyen min liker å sove på magen, og sovner nesten aldri uten det, men da suer jeg den rundt etter den har sovna. Kansje du kan la den sovne ute, men ta den inn etterpå? og heller ha det veldig kjølig i rommet?

Annonse

om du bor i leilighet, og vogna står på verandaen som du sier i 2 etg, og ingen kan komme opp dit, så ser jeg ikke problemet jeg i alle fall.

JEg hadde ikke gjort det selv, har faktisk aldri tenkt tanken engang før du nevnte det nå.:-)

Men om hun sover godt , så hvorfor ikke?

Hva har hun på seg da?Jeg tenker ikke på at noe kan skje for når dere bor i 2.etage er det jo ikke noe problem, men jeg er så redd at min skal fryse om natta og han ligger inne. Ser ikke noe problem i det hvis det funker for dere og hun ikke blir kald.

Var inne på tanken selv da nettene var søvnløse, mest sånn humoristisk. Mini sover så godt ute på dagen nemlig. Torde ikke tanke tanken ut seriøst jeg...

Vet ikke om dette er bra?. Lufta er jo mye kaldere og evt fuktigere på natta ute.

Kan ikke sette vogna på et rom med åpent vindu da..

Jeg tenker mest på om det kommer dyr, evnt. noen og tar med seg vogna. Men det er meg da, litt engstelig jeg...

Tror jeg ville funnet en annen løsning, er jo en ting at de sover ute i dagslys. Men på natta måtte jeg vært litt mer kreativ, hvis hun ikke ville sove i sengen sin.

Og nå så jeg at det er en balkong, da kommer det ingen å tar henne med ihvertfall.

Men istedenfor å fly oppe hele natta, måtte det vært bedre å ha henne inne.

Det kan virke som om du ikke er helt kofortabel med å ha henne der.

Prøv å la henne sove inne, tipper at det tar ca.. 3 kvelder/netter så er hun vant til det også.

Lykke til.

Som regel sover hun gjennom hele natten.

Jeg har på henne ull pysj og tynn lue.

Hun er 3 1/2 mnd.

Hun sover gjennom hele natten stort sett, har forsøkt å ha vogna inne på et rom med vinduet oppe, men da nekter hun å sove.

Jeg vet ikke hvorfor.

Jeg har snakket med mannen min om det brevet fra nabone, vi har bestemt oss for å fortsette som vi gjør så får heller barnevernet komme på visit, for her har vi ikke noe å skjule.

Alt er tipp topp=)

hm hm, aldri hørt om en slik situasjon før. Jeg hadde snuppa mi i bagvognen sin til hun var nesten 5 mnd, men da inne på rommet vårt. Vil hun ha det kaldt så ha vinduet oppe, men tror jeg ville hatt babyen min inne! Jeg lar ikke jenta mi engang sove ute på dagen uten full tilsyn. Er så mye rare dyr ute i denne verden og hvem vet hva de kan finne på.. selv i 2.etg tror jeg ikke hun er trygg for fugler, katter m.m

Katter er eksperte til å klatre om du ikke vet. Jeg har selv katt og det går bra, men uten tilsyn når dem er sammen gjør jeg aldri...

Synes det er en litt overdreven reakjson fra naboene dine.... Men for din egen del kan det jo være lurt å venne henne til å sove inne og i egen seng etterhvert. Blir jo vanskeligere og vanskeligere å venne de av med ting etterhvert som de blir eldre- og ute i vogna kan hun jo ikke sove for alltid. Kanskje begynne etterhvert å ta vogna inn og ha åpent vindu, legge voksiposen over i senga slik at hun gradvis venner seg til å sove inne?

Leane mor:

Jeg vil anbefale deg å ta opp dette på helsestasjonen også, slik at de er klar over "problemet"..

Så lenge hun sover godt og er fornøyd er vel det det viktigste..

Men jeg vil anbefale deg å følge med på gradestokken.. Ville ikke lagt hun ute hvis det var veldig mye under -5 ..

Du sier at hun ikke vil sove inne..

Hva med å trille hun inn når hun har sovnet?

Personlig ville jeg ikke ha lagt min tulle ute, aldri i verden, men nå vet jeg heller ikke hvordan det er å ha ett barn som ikke vil sove..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...