IdaJacobine Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Charlotte på 5mnd har fått hoppehuske - og det er gøy det! Har sett at det er mange som tror det er skadelig for barnet, men i følge fysioterapeuten på helsestasjonen min er det ikke skadelig for ryggeller nakke. Anbefaler det bare ikke fordi babyen ikke skal henge der hele tiden. Men det skjønte vi vel av oss selv. :-) Anbefaler det sterkt til de gangene småen våkna med feil bein, får tenner eller er utilpass pga ?. Og det hender jo. Er alltid gøy det, særlig hvis noen sitter på hver side og gynger babyen frem og tilbake. Kiiiler i magen! :-)
Lindis :-) Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Så bra da! Her sa fysioterapauten på helsestasjonen vår at dette ikke var å anbefale til babyer, så det de sier visst forskjellig..
fru <3 Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Har uvrdert å kjøpe til vår viltre krabat på 6 mind, han er sterk som en liten bjørn, alle kommenterer det. Holdt hodet sitt selv nesten med en gang han var født. Ok at noen hadde anbefalt det da, siden jeg har hørt det motsatte. Tror han hadde elsket en slik hoppehuske.
Silverpilen Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Fysioterapeut hos oss anbefalte det heller ikke. Hun sa at barna ikke lærte seg å legge vekten riktig på føttene når de begynte å gå, og at noen kunne få senskader av det. Vil nok ikke bruke det på min knott, men antar at måtehold er nøkkelen hvis man bruker det....
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Hoppehuska skulle vært bannlyst fra markedet! Gjør det stakkars barnet ditt en tjeneste og kast den!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Alle mine 4 barn har brukt hoppehuske, å har INGEN skader pga den. Det er kjempegøy, men man må selvsagt bruke den med måte. Anbefaller ALLE å kjøpe en slik, da blir det mye latter=)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 ÅÅÅÅÅ jeg vil også ha en slik. Hvor jøpte du den?
IdaJacobine Skrevet 13. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 13. november 2006 Kjøpte i Sverige på babyproffsen, men basson har en nesten lik. Sprell har en for litt større unger, tror jeg. Og babyshop noen steder. Den jeg har koster ca 300kr. Skulle sett den "stakkars" ungen min når hun henger mellom himmel og jord og gapskratter, du! :-)
kriskross Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 Hei Hvor får en kjøpt hoppehuske? Husker lillesøstra mi hadde det da hun var lita, det var kjempegøy :-)
Petronella♡mor til to Skrevet 12. desember 2006 #12 Skrevet 12. desember 2006 Har kjøpt på Babyshop i dag. Kr 299,- )
Bambino&brødrene Skrevet 14. desember 2006 #13 Skrevet 14. desember 2006 Fysioterapauten på helsestasjonen sier at akilles-senen kan bli for kort fordi de ikke vet hvordan de skal stå med beina i gulvet, alle små står på tærene før de reiser seg og står selv. Jeg brukte en slik masse til eldstemann, han syntes det var kjempegøy og vi lo masse av han. Andremann likte den ikke i det hele tatt. Jeg vet at minsten ville syntes det var artig, men kommer nok ikke til å bruke den likevel. Just in case, selv om det gikk helt fint med eldstemann. Da han brukte den ante vi ikke at det kunne være "farlig". Uff, vil ikke være gledesdreper... går vel helst greit.Og den skal ikke være mer skadelig for ryggen enn en vanlig bæresele har jeg hørt. KOS DERE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå