Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å følge GI-revolusjonen. Den er faktisk anbefalt for oss med pcos(d står i boka). Den er ikke like streng som fedon,men går ut på mye av d samme. Er ikke fullt så vanskelig å følge den. Og så tar jeg karboblock(tror jeg d heter) i tillegg t metforminen. Trener 1-2 ganger i uka i 1t + hver gang. Har ikke veid meg(vektfobi..hehe..) på evigheter,men jeg føler d funker,for jeg er blitt strammere og har fått mer energi.

D er bare den forbaska magen som tar lang tid å få bort:p Men jeg har fått strammere rumpe,lår,legger og armer.. hehe..:) Og så gjelder d å få litt ekstra trim i hverdagen.. Gå i trappa istedet for heisen(standard,I know..), jogge med hunden i stedet for å gå, bytte ut sukkeret(glukose) med fruktose,bevege seg mer når man lager mat(ja,d ser kanskje dumt ut,men d funker...) Alt teller..

Og når vi snakker om teller.. Kjøp en skritt teller(og ikke juks..) Første uka skriver du ned hvor mange skritt du tar og ukene etterpå gjelder d å konkurrere med seg selv for å bevege seg mer:) *artig* Vi er alle konkurranse mennesker innerst inne.. Og liker du ikke å konkurrere med deg selv så kan du konkurrere med partneren.. Kanskje en av dere har en jobb som gjør at dere beveger dere mer,men da er d artig for den andre å skulle ta den ene igjen.. Sånn som hos oss så beveger min kjære seg mer for han har en jobb som gjør at han går mer.. Jeg sitter hjemme foran pc'n og jobber så jeg beveger meg ikke så mye. D må jeg ta igjen for,så jeg danser når jeg lager middag og går ekstra mye i trappene (skal du hente 3 ting? Hent en og en,tar lenger tid og du beveger deg mer).. Er ikke lenge siden vi begynte med d,og d funker..

Jeg har t.o.m. en avtale med en terapaut om at jeg skal gå en tur 3 ganger i uka kl 12 for å komme meg mer ut alene(har angst for turer alene:p) Går ca 1-2km..(sykle går greit uansett hvor langt,men å gå..*angst*). Gleder meg ikke akkurat å gå i snøstorm,men jeg må vel d og.. hehe..

Lykke til jenter:) Og husk målet: En bebis i magen, det etterlengtede barnet vårt:)

Klem

Fortsetter under...

Ha, ha..... Det er der hørtes jo som en morsom måte å få an noen kilo på. Jeg trenger ikke å gå ned i vekt, men kjenner jeg er klar for å legge om kostholdet litt. Vet jo godt at jeg skal være forsiktig med karbohydrater, men er jo bare så glad i pasta, pizza, godt brød osv, det skal ikke være lett nei!!

MEN, mannen min og jeg bestemte oss i går kveld at idag er dagen for å begynne å spise mere PCO vennlig, så nå får vi se hvordan det går!

Lykke til videre!

Er også gla i pizza(hjemmelagd)og pasta,men jeg prøver å spise mindre av d og mer grønnsaker. Du kan jo bytte ut den vanlige pasta'en med en grovere variant... Og hvis du lager pizza og brød selv så kan du jo bruke grovere mel enn d fine hvetemelet..:)

Lykke til videre da:)

Klem

Hei igjen!

Har faktisk begynnt å spise spelt pasta istedenfor vanlig, for det skulle visst være så mye bedre. Kjøper en som de har på Helios butikkene, den er kjemoe god - men dyr!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...