Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Har en sønn på 9mnd som jeg kun ammer om kveld/natt og max en gang daglig. Kan jeg begynne med Yasmin p-pille da? Er det sånn at problemet med vanlig p-pille kan føre til redusert melkeproduksjon så er jo ikke det det store problemet for meg, må snart brystavennes uansett da jeg skal begynne i jobb igjen om 2 mnd. Gode råd....??
-carina- Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Kanskje de har noen gode råd de inne på ammedebatten, synes de ammehjelperne der er utrolig flinke! )
Guttemamman:-) Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Hvis du leser på www.felleskatalogen.no under yasmin p-pille ser du at man IKKE skal bruke den ved amming. Visse stoffer går over i morsmelka og kan påvirke barnet!
Guttemamman:-) Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Det står ikke at man absolutt ikke kan bruke p-pillen ser jeg nå, men at man IKKE BØR gjøre det. Og det holder for meg, ingen vits i å ta noen sjanser da!!
Gjest Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Finnes en p-pille uten østrogen, den heter Cerazette og er utvilket for mødre som ammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå