Gå til innhold

hvordan få baby på 6 mnd til å sove hele natten, uten skrikekur

Anbefalte innlegg

Gutten min våkner kanskje 2-3 ganger (minst føles det som) om natten for å spise. Det har ikke hjulpet å i grøt på kvelden. Hører om at man bare kan la babyen skrike et par netter alene, og så sover de hele natten. Men det vil jeg jo ikke. La ham skrike altså. Noen forslag?

Fortsetter under...

Prøv å lese "The no-cry sleep solution", dette var en god bok som ga meg en aha-opplevelse. Spesielt det at det er veldig vanlig at barn ikke sover gjennom natten når de er så små. Ihvertfall var dette en trøst for meg og gjorde at jeg slo meg litt mer til ro.

Dessuten, definisjonen på å sove hele natten er at de sover fem timer i strekk...altså ikke så mange som gjør det engang! Men boka inneholder endel tips for å få babyen til å sove lenger uten å gråte. MEN, det vil ta endel lengre tid og tålmodighet enn ved å la de skrike.

Husk ihvertfall at det er ikke alle babyer som er modne for å sove hele natten.

Må han sove hele natten, enda da? Det kommer vel av seg selv senere. Forresten kan det være bedre å gi grøten litt tidligere på ettermiddagen for at han ikke skal bli urolig i magen.

Du kan jo også vekke babyen og gi mat når du legger deg, da vil som regel de fleste sove flere timer midt på natten, og du får evt. bare ett nattmåltid. Lykke til.

takk for svar. Egentlig er det mest press utenfra som gjør at jeg føler at han må sove på natta. Alle sier liksom at sine egne babyer sover hele natta, tom de som er rundt 4 mnd. Har de selektiv hukommelse?

har en på 6 mnd jeg også, og ammer 2-3 ganger per natt. jeg tenkte jeg skulle prøve å la pappen ta ham en natt og gi flaske. for å finne ut om det er kos eller mat han vil ha. hørte om en som hadde prøvd det, og da hadde babyen sovet hele natta etterhvert.. jeg er heller ikke så sugen på skrike-metoden..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...