Gå til innhold

sykt barn, kontakter dere alltid lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men jeg er fersk mor og første gang barnet er sjukt. snufsete og veldig grinete. har 38.5 i feber. hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er i din situasjon bortsett fra at lillegutt ennå ikke har vært syk. Tror jeg ville gitt en paracet og sett om det hjalp før jeg kontaktet lege. Den er både smertestillende og febernedsettende. Hjelper det ikke tror jeg at jeg ville kontaktet lege. Sikkert ikke noe farlig, men tror jeg ville forsikret meg. En forkjølelse kan visst lett føre til øreverk hos babyer har jeg hørt. Og det er siste sort. Hvor gammel er barnet ditt? Min er 3,5mnd. Håper det er lenge til han blir syk.

Skrevet

Med relativt grei almentilstand, feber under kanskje 39 og ingen mistanker om alvorlig sykdom, så ser jeg an situasjonen før jeg kontakter lege. Hvis du er veldig usikker, går det fint an å ringe til legevakta for en telefonkonsultasjon.

Jeg gir ikke febernedsettende hvis feberen er under 39, men heller mye å drikke, bærer mye og tilbyr pupp hele tiden...:-)

Skrevet

lille gutt er 8 mnd. og første gang han er syk. han har vært litt tufsete nå noen dager, og bare griner om natten. er oppe hos han hver halv time. har prøvd paraset og da blir han litt roligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...