Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Jenta mi har vært våken siden midnatt, nå har hun endelig sovnet. Jeg er nesten 100 % sikker på at hun ikke har vondt av et eller annet slag. Bør jeg vekke henne opp i løpet av dagen hvis hun sover for lenge, slik at hun ikke begynner å "snu døgnet"?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 oi..da må du være trøtt...var hun helt som vanlig eller sutrete? hun må jo få sove litt på dagen i dag da..men kanskje ikke så mye i ettermiddag?
belli72 Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Jeg ville uten tvil vekket henne med jevne mellomrom for å gi henne mat! Det spiller ingen rolle om de sover mye på ettermiddagen for nattesøvnen - er min erfaring. Det viktige er at hun nå ikke sover ustanselig hele dagen, men blir vekket av og til, slik at hun ikke snur døgnet fullstendig. Lykke til!
Muffinsmamma Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 OI da! Hvor gammel er hun? Jeg var redd sönnen min skulle gjøre det samme igår. Hna våknet rundt midnatt og ville ikke sove igjen.. bare lå og lekte. Men heldigvis sovnet han tilslutt. Han er 6 mnd og jeg tror han plages av tennene når han sover. Kanskje derfor det er lettere å være våken.. vet ikkke
Hoppetussa Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Ja, jeg kommer til å slite litt i dag, for jeg klarer ikke å sovne igjen etter 7-8-tida om morgenen, uansett hvor trøtt jeg er :-) HI
Hoppetussa Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Hun er 3,5 mnd og sover generelt lite om dagen, derfor jeg er litt bekymret. Sover maks 3 timer på dagtid, men sover fra 21-6 med et måltid. Hun har vært så sta i det siste, skal ikke sove. Gråter fordi hun er overtrøtt, dupper av i to minutter og på`n igjen med gråting minst ti ganger. Spurte helsesøster om jeg kunne gjøre noe, men fikk bare til svar at "noen babyer er sånn"!
Mammatiltojenter*V&J Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 HS sa at barn som sover godt om dagen også sover godt om natten - "søvn avler søvn". Det er egentlig min erfaring også, men jeg lar henne ikke sove mer enn 3 timer i strekk. Jenta mi er 5 1/2 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå