Gå til innhold

Det renner av meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste 2-3 dagene hatt problemer med at det renner ut tynn, klar væske uten lukt nedentil.

Begynte etter at jeg var hos jordmor siste og hun undersøkte meg neden til, samme dag kom resten av slimproppen.

Dro til sykehuset i går for å undersøke om det var fostervann, men prøven var negativ.

Jordmor mente da at det måtte være tynn utflod.

Har hatt dette tidligere i svangerskapet også, men ikke på laaaaaaangt nær sånn som dette. Må skifte truse og bind flere ganger om dagen, bare jeg røyser meg opp, kommer det i strie strømmer, kjenner rett og slett ut som om jeg tisser på meg.

Fatter ikke hvor all denne utfloden kommer fra.

Er 41+1 i dag.

Noen som har vært borti noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vedde alt jeg eier og har på at dette er fostervann.

Ring føden, du.

Greit at man kan ha mye utflod, men ikke som dette :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Ja, men jeg var på føden i går, og de undersøkte meg.

Jordmor sa at det ikke var fostervann. Får jo håpe de vet hva de gjør.

Kan jo ikke ringe igjen i dag da?

Får se det ann ut dagen om det blir like ille som i går.

Men jeg må innrømme at jeg synes dette er litt rart.

Ble kobblet til en CTG-maskin og alt er bra med jenta vår, så jeg får vel bare slå meg til ro med det da kanskje.

Skrevet

Opplever det samme som deg, er på dag 3 med sånn rennende utflod, har ikke fått kjekket det, men det er seigt når man tar på det og da mener jeg at det er utflod, skal uansett til jordmor i morgen da.

La ut ett innlegg om det på skravlesiden i går, og det var ei til som hadde termin om 5 dager som også opplever det samme ;o)

Hadde også lest at når slimproppen har gått så kan det bli sånn utflod før fødselen setter i gang, i dag har jeg vondt i korsryggen!

Skrevet

Synes det høres rart ut.

Har fødd fire unger og fostervannslekkasje er just slik du forklarer det....

Godt at det er fint med baby, da. Uansett lite dem kan gjøre før veerne setter til. Burde ikke bli for lenge nå, ettersom du er såpass på overtid :-)

Skrevet

Det lukter ganske spesielt av fostervann, litt emmen lukt, jeg tror du ville reagert på den lukten. Og å er fostervannet som oftest "blakkfarget" eller lyserosa - hvordan er den væsken du beskriver?

Skrevet

Den er bare blank og seig ved berøring, helt klar blank som EL-slim, bare at EL-slim er litt tykkere og mer tøyelig!

Dessuten så har ikke denne utfloden noe lukt, så det er nok ikke fostervann.

Skrevet

Helt blank og vannaktig, ikke noe slimaktig i det heletatt. (er bare litt glatt på en måte)

Det er når jeg ser på det i bindet, men når jeg står forran speilet etter å ha dusjet eller skifter klær og det renner nedover lårene er det litt sånn hvitaktig/kornete. Vanskelig å forklare.

Men det lukter absolutt ingenting, har hørt at fostervann skal lukte litt som sæd eller noe i den duren, så jeg får vel bare slå meg til ro med at det er ekstremt mye utflod da.

Håper i hvertfall at jenta vår finner veien ut snart, for nå er jeg en smule lei av å vente på henne;)

Skrevet

Hei Mayken79!!

Vi hadde termin på samme dato som du sikkert husker og jer har det på samme måte. Tenkte faktisk å spørre legen om dette når jeg skal til han senere i dag. Fatter det ikke jeg heller......har hatt det slik som du beskriver under svangerskapet jeg også, men er aldri blitt sjekket for om det er fostervann. Hvordan sjekker de det????

Skrevet

De sjekker det ved å føre inn noe ser ser ut som en Q-tips i sjeden.

Denne blir liggende i 1 min. for å suge opp væsken som er der.

Så blir denne tilsatt noe kjemikalier av et eller annet slag, og 5 min etterpå leses resultat av.

Du får da bekreftet eller avkreftet om det er fostervannlekasje.

Hvis du kontakter føden, blir du også koblet til en CTG-maskin, da kan du ligge å høre på hjertet til lillegull og trykke på en knapp hver gang du kjenner bevegelse. Ganske koselig egentlig:)

Siden vi er like langt på vei, og "lider" av det samme, så er det vel ganske normalt vil jeg tro, men fysj så mye som kommer da.

Måte på hva man skal finne seg i når man i tillegg går over tiden.

Tørr ikke gå ut nesten jeg, for da går det jo gjennom alt som er av klær til slutt.

Skrevet

Okey....ringte du føden direkte da?

Lurer på om jeg bare skal ringe å høre jeg for det er bedre å få visshet i om det er fostervann eller ikke enn å gå å lure.

Var du på sykehuset alene da eller var samboeren din også med?

Greide de ikke å se om ddu snart var klar for fødsel å da med det samme?

Skrevet

Jeg ringte direkte til føden og forklarte hva det angikk.

De ville da ha meg inn til sjekk.

Sambo var med, han satt på en stol og leste avisa, var der vel i 2 timer eller noe sånt, så det kan bli litt kjedelig for våre kjære menn;)

De undersøkte ikke noe annet.

Jordmoren ble faktisk overrasket da jeg sa at jordmoren min hadde sjekket meg nedentil og at jeg visste at jeg har nesten 2cm åpning.

Dette gjør vi bare når fødselen er igang sa hun til meg da.

Så hun kunne ikke si noe om hun trodde det ble fødsel snart, men hun håpet jo det for min del.

Ring føden og snakk med dem du, det ville jeg gjort.

Er som de sier, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...