Gå til innhold

Hvordan få i gutten min febernedsettende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips?

Han er 2,3 år og har vondt i øret og er potte tett og har feber. Vil gi han litt paracet eller ne, men han vil IKKE ha stikkpille (forstår jeg godt, stakkar) og ikke inn med skje. Helst må jeg "lure" det i han, så han ikke skjønner at det er noe muffins.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv bruker jeg bare stikkpiller. Gir han det gjerne når han ligger i senga. Hvis han ligger på siden og litt sammenkrøllet klarer jeg gjerne å åpne bleien forsiktig og stikke den inn uten at han merker noe særlig til det. Husk at den flate enden skal inn først (selv om det virker ulogisk), da sklir den nemlig lettere inn når den først er kommet innenfor.

Flytende paracet har jeg ikke prøvd, men hvis den smaker noenlunde greitt går det kanskje an å prøve med sprøyte? Min fikk flytende antibiotika fra sprøyte, og for han var det litt stas å få medisin av den. Prøvde å gjøre det til noe "gøy" og ga han masse skryt.

Min erfaring er at det fort blir mere styr når jeg prøver å lure i han noe, men det er min sønn, Barn er jo forskjellige, så det er ikke sikkert dette funker for deg.

Skrevet

På apoteket har de Pamol 250 mg SMELTETABLETTER. De smaker banan, og min datter kaller det banandrops. Ingen problemer med å få det i henne i alle fall!

Lykke til!

Skrevet

bruker pinex med jordbærsmak vi om jeg ikke får til stikkpilla pga raseri..(klarer ikk holde henne fast alene)

Men her holder jeg fast og putter inn stikkpilla uansett om hun vil elelr ikke, om det er nødvendig.

Skrevet

kroi, det var et godt tips, skal huske det neste gang jeg er på apoteket.

Skrevet

Tusen takk for alle svarene.

Ja, stikkpiller er kanskje det enkleste når det kommer til stykke allikevel. Pleier å gi det ved feber , men nå har han blitt så sterk og han blir helt vill når jeg skal stikke den inn.

Har alltid tatt den spisse enden inn først jeg! Jaja, lærer noe nytt hver dag. Fikk også tips her om at man kan dyppe den i vann før man tar den inn, da glir den enkelt inn.

Kommer til å kjøpe de smeltetablettene også - for sikkerhets skyld:-)

Skrevet

Dersom barna har så mye feber at det trengs febernedsettende, gir jeg stikkpiller. Ikke alltid det er så populært, men jeg gir dem ikke noe valg. Holder evt fast og putter den inn raskt og enkelt. To sekund etter er det glemt.

Skrevet

Flytende Pinex med jorbærsmak går ned på høykant hos oss!! i den esken er det en kjempe fin måleskje som er veldig enkel å bruke:)

Du heller pinexen ned i skaftet på skjeen, jeg bruker den til alle slages medisiner!

Skrevet

Vi bruker også bare stikkpiller - det er aldri noe problem hverken det eller å ta tempen i stumpen heldigvis.

"jeg skal få pille i rompa", sier vesla ;-)

Skrevet

Vi bruker også pinex med jordbærsmak. Det går ned helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...