Gå til innhold

Var til lap på torsdag, og jeg har en stoooor...

Anbefalte innlegg

blåflekk på magen.blå og blå....mørkeblå, lilla og rød.hihi.. Er fra såret i navelen, og nedover, og ca 8-10 cm i diameter.. Noen andre som har opplevd det? Skal vel sies at jeg fjernet en del cyster, og fikk sydd 2 sting i navelen, og ett i såret under navelen. Er fortsatt kjempeøm. Er dette normalt da? har liksom ikke hørt om andre som har blitt sånn...

Får vel kanskje ringe gyn. i morgen å høre. Den blir jo liksom litt verre og litt større for hver dag fram til nå ihvertfall....

Fortsetter under...

Hei Never!

Jeg hadde lap på tirsdag, men jeg er ikke blå. Jeg var veldig øm fram til lørdag. Orka ikke å bevege meg noe særlig før da. I dag mandag har jeg vært på jobb, og det gikk greit, men jeg kjente det i sårene på slutten av dagen da jeg har et aktivt yrke, Spesielt det såret som ikke er i navlen. Ellers går det greit, og sårene ser fine ut.

Det jeg lurer på, er hvor lenge jeg skal ha på plastrene og stripsene. Det er jo så pes når jeg skal dusje. Jeg tenkte et par dager til, men vet ikke.

Jeg ville ha ringt sykehuset og hørt om det er normalt å være så blå. Da får du høre om du bør gjøre noe, eller slappe helt av, så du ikke behøver å bekymre deg for det. Tror det er lurt.

Hei:)

Ringte sykehuset i dag, men det var normalt for enkelte å bli blå...

Jeg bytter bare plastrene etter hver dusj. Til meg har de sydd noen sting, og de skal jeg å fjerne på torsdagen. Altså 1 uke etter lap-en...

Klemm

Hei

Jeg hadde lap 25 oktober og fikk ikke blåmerker etterpå utenom to bitte bitte små ved navlen, men de forsvant fort.

Fikk også fjernet cyster på venstre eggstokk.

Jeg fikk med meg et par plaster bare jeg. Hadde på selvsagt og så måtte jeg vente 48 timer med å dusje og da skulle jeg bytte etter dusjen..... Så vente 48 timer igjen til neste dusj og da fikk jeg beskjed om at jeg trengte ikke å bruke mer plaster på sårene. Gått veldig greit. Sårene blødde kun litt den dagen lap var, men ikke etter det.

Dere som også har hatt lap. Er syklusene deres det samme? Jeg har i det siste hatt sykluser på ca 40 dager. Nå er jeg på dag 44 og ikke noe tegn til tanta. Hørte noen andre som ikke hadde fått tanta den perioden de hadde hatt lap. Husker ikke hvem, men hun sa at hun fikk el som om blødningen etter lap var mensen. Noen andre med erfaringer? Skal jeg telle dager fra dagen jeg hadde lap kanskje?

Annonse

Jeg vet ikke enda. Skal ikke ha TR før rundt neste helg. Men tror ikke du skal regne syklusen fra lap, men fra sist mens. Men tror nok det kan bli litt tull med tiden første tr etter lap...

Men dette er jo bare spekulasjoner fra min side, så kanskje det er noen som vet noe mer konkret???

Hei Madden!

hehe..må le litt jeg..

Er utrolig stor forskjell fra sykehus til sykehus skjønner jeg.

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne dusje samme dag hvis jeg ville. Gjorde ikke det da, siden jeg syntes det var litt i tidligste laget. pluss at jeg sov rundt til neste dag. helt utslått:)

Det er i dag 1 uke siden lapen, og nå begynner blåflekken å forsvinne. Takk å lov for det, såg jo ikke ut.hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...