Gå til innhold

synger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synger dere til babyen? I såfall i hvilke situasjoner synger dere? Og hvilke sanger synger dere?

Jeg synger Jon Blund til henne når hun skal sove. Jeg er litt usikker på slutten av låten, så jeg improviserer litt, og har lagt min egen vri. Det merker jo ikke hun =) Ellers synger jeg litt forskjellige sanger innimellom. Jeg har en forferdelig stemme, og jeg ville aldri i verden turd å synge for noen andre. Men babyen min synger jeg for hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan ikke synge men synger hele tiden jeg dikter alt selv og blander inn i sanger jeg (ikke) kan

vi synger ved stell, ved kos og trøst, ved bad

og for å underholde. Jeg synger faktisk skjelden ved sengen fordi han blir så blid og våken når mor synger Gliser av meg

Skrevet

Synger hver dag :-) "So ro lille barn" når jeg legger henne for natta.

"Ro ro til fiskeskjær" - og gynger med hele kroppen, kjempe gøy :-) "Hompetitten" - er en stor slager! "Bake kake søte" - er også populær

Regler som "Ride-ranke" og sånt er morsomt det og :-D

Stemmen min er så dårlig at jeg ikke tør tenke på det, men Sjalababyen digger sangstundene våre ;-)

Skrevet

jeg synger hver dag:)

petter edderkopp er favoritten... så kosli å synge for han for han blir så rolig og ligger bare å smiler mens han sutter på totten:D kvalitetstid:)

Skrevet

Synger masse, uten at jeg kan skryte av noen flott sangstemme, he-he.. Jeg har kjøpt en sangbok med alle de gamle, gode barnesangene- har jo glemt så mange tekster! Synger mest på morgenen og på kvelden, når han skal legge seg. Men også litt på dagen. Det er jo så koselig og han ler og koser seg masse når jeg synger. Så kanskje blir han er skikkelig sangfugl, hi-hi

Skrevet

Ho er bare 1 mnd. og ho har hørt meg synge før ho ble født.

Synger for storesøster på 4 år før hun legger seg og det blir noen godnatta sanger og på dagen kan vi syne andre sanger og sangleker

Synger ikke direkte for babyen men ho er jo i samme rom så jeg synger jo på en måte for begge.

Skrevet

Jeg synger kjære gud for Mina når hun skal sove for kvelden, Da smiler hun og babler litt til meg..får nesten klump i halsen jeg.. Kanskje hun vil være med å synge?:)

Har lest et sted at de små vil høre deg synge for å høre stemmen din.

Skrevet

Ja, vi synger masse. Synger også med storesøster, så det har blitt veldig naturlig med mye sang hos oss. Da storesøster ble født, kom jeg ikke på noen sanger å synge for henne, men de kom etterhvert. Jeg fikk en sangbok i gave også, litt greit å kunne teksten på sangene!

Skrevet

Synger masse, jeg synes det er koselig å ta frem de gamle barnesangene. Blir glad selv, og så merker jeg at han blir roligere og liker det :-)

Skrevet

ja jeg synger hele dagen. Jeg kan mange barnesanger. Hun elsker det når jeg synger. Vi sang mye da jeg var liten også. Til kvelds synger jeg 'kvelden lister seg på tå".

Skrevet

Synger og danser her også, og da "synger" han med. Kjempeartig. Ikke allverdens sangstemme, men det bryr de seg ikke om, viktigst at jeg blir glad selv også av å synge.

Om kvelden går det mest på So, ro, lillemann, Kjære gud jeg har det godt, sulla meg litt og Jon Blund ("Hvem er denne karen med sekk og lue på. Han ligner litt på nissen i grunn, det er ikke han det er Jon Blund. Han besøker store og små")

Skrevet

Her synges det dagen lang ;)

I tillegg spiller sambo mange div instrumenter (trekkspill, gitar, banjo, munnspill, piano...)- så blir ikke denne babyen musikalsk- så vet ikke jeg ;)) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...